saya buat head ribbon ^_^

Assalamualaikum..

Dengan penuh rasa cewinya saya nak war2kan
yg saya berjaya buat head ribbon sendiri..hoyee!!!

Ni gara2 tukang jual kat tenet kedekut sama saya.
asal nak beli je habis,asal habis je baru  saya nak beli..bistu camne? hakhak..
So berbekalkan hotak yg x bape nak genius ni,last2 terpikir gak
nak buat sendiri..hoho..! makanya sesi mencari brg pon bermula.
bukan kuar cari kat kedai tau,semuanya saya dpt free..hehe..
kain tu tq to my cousin si 'pereka fesyen' atau nama glamor 1 lagik
'tukang jahit' hahaha..dia kasi perca kain yg sah2 free of charge..tq ye.
Owh,ada sedikit ucapan,terima kasih mak kerana melahirkan anak
yg punya tgn kreatif ini..huahahaha..Sila la loya beramai-ramai..

Gambau pembukaan..cuci mata dulu..
ni lah head ribbon..pe? x tahu ke?
head ribbon tu riben kepala lah..hahaha..
ok2 sila serius..ni riben yg girl bertudung mcm saya
pakai atas kepala tu.



Step2 nak buat.

1.Potong kain memanjang ikut saiz ribbon yg kita nak.


2.Cantum di bahagian tengah dan jahit.tapi tak perlu terbalikkan kain ye.
*nak jahit sembat ke,rembat ke,sumbat ke,lantaklah korang hahaha..

3.Bahagian dijahit tadi dijadikan  'tulang' di bahagian tengah.

4. Lipat dua bahagian tengah
(tulang memanjang tadi pastikan di bahagian dalam),
cantum dan jahit.

5.Kecilkan bahagian tengah dan jahit membentuk riben.



6.Tutup bahagian tengah yg dijahit tadi dgn riben.
lekat guna gam panas boleh,jahit pun boleh.

7.Lekatkan pin di bahagian belakang.
lekat guna gam atau jahit.


TADAAA...!!! sudah siap.
pasni cewi lah saya dgn riben cinonet tu hehe..


Nanti2..belum habis lagi.
Tidak sah jika tidak ada muka cik puan lawa tuan punya belog ini.
Amek gambau saiz xl aku kasi kau! hahaha..

p/s: X sabarnya esok ada outdoor photoshoot dgn hencik boypren..=)

10 comments:

SweetyMui2 said...

wahhh..macam senang.nak try buat la.thanks!

Arine Romano said...

hehe..cumel la ribbon..kte ske ribbon!!!! nk wt lah nt...

ZACK ENTRY said...

boleh buat bisness tu..=)

zOeY zAu YaH said...

sweet: sng aje..try lah buat.

arine: try la buat.

z.e: kene upggradekan ribbon tu dulu baru leh jual haha

ahmad endo said...

leh buat ni...hehehe

afnanboom said...

haha...cumel2 jew ribon 2...cm cik puan gak..
haha

zOeY zAu YaH said...

ahmad: try buat pat haha..
hencik papa: cik puan comel ke? haha hak milik sape ye?

anaelzahra said...

zoey...watkan utk ana ^_^

Ili Qamilla said...

okeh, jumpe dah entry uat ribbon hee~

zOeY zAu YaH said...

try lah