mekap tebal

Assalamualaikum..

Apakah pandangan anda bila perempuan
itu mekap tebal macam tapak kasut raya saya?
eh eh bukan..! tebal sampai 4 inci?
Kalau mekap tebal2 tapi lawa takpe kan?
kan? kan? kan?..
tapi kalau mekap tu warna tak kena langsung macam mana?

Tak payah pusing kanan,kiri dan kanan lagi barulah melintas.
hey hey! merepek saja kerja engkau ya?
sila serius okes!
ok2..saya sendiri kadang2 mekap tebal.
tu kalau mood rajin dan punya masa yang cukuplah.
bukan tunggu nak pi dinner ke hape ke,
gi dating even gi giant seblah umah pun kalau haku
nak over,mekap 6 inci gak kot!
HUAhahahaha..ini gelak bangga sebab muka tidak malu.
kalau photoshoot lagik lah over mekap saya nih.
mata berat dengan bulu mata palsu sgala mak nenek la kata.


saya suka bulu mata plasu,konon pakai
jadi lawa bak rozita che wan ini.
macam anak patung! hehe..

Teringat time keje sebelum ni.
kawan2 dan amoi2 cina selalu kata 
"mekap u cantik"
"pandai u pakai blusher,orang lain i tgk setompok saja"
PASAN HAKU WEHHH!!!
yang tak tahan tu ramai plak suka banding dengan
si 'senah' keje kaunter mekap tu.
Mereka kata saya punya mekap ok,tak macam..hehe..
owh yang 'senah2' itu,
mekapnya memang tebal tapi untuk orang kawen ke ada special
occasion seseuai la kot..KATENYE SI MEREKA2 INI,
tapi ini datang keje,maka OVER lah nampaknya.
My sis selalu cakap..
"depa mekap cam pompuan kaberet"
(dia tidak sedar kakaknya ini juga suka over2 begitu huhu..).
tapi saya sendiri belajar mekap dan tukang mekap,
so takdelah mengata 'senah2' tu.
saya paham bebenor perasaan 
si tukang mekap atau si suka mekap nih..
'aura' over memang menyerlah la kata..haha..
Owh buat muka comel pula.
saya tak kutuk awaklah hihi..

Rasanya dalam family saya sorang saja suka over
macam ini.kadang2 pakai pelik2 warna-warni
sampai my sis cakap "tudiaaa..pelik2 la hang ni".
tapi dah muka tak malu,peduli hape haku?
hahahaha haishh..turun pangai sapa la ni..
Si munyet juga sudah pandai pakai mekap.

Ada orang segan nak bergaya atau mekap2 ni semua.
terpulanglah.
tapi pada saya mekap dan bergaya bagus,
itu akan meningkatkan keyakinan diri sendiri.
tak caya cubalah.tapi bab mekap
jangan over macam saya haha..
simple2 sudah.kalau dah biasa tebal2,
over2..kang sekali tak mekap ke simple ke,
terus orang sibuk2 cakap engkau sakit ke?
muka pucat jekk..
cam saya! hatoiii! muka tak boleh belah kalau tak mekap.

 ini antara mekap over saya..
hehe..

Tengok perbezaannya?

Lain kali saya buat tutorial mekap mata ke,
pipi ke,mulut ke,hati ke..errr...HATI?
Mahu engak? kalau mahu sila komen..
kalau tak mahu pun sila komen jugak haha..

Terima kasih semua.
Tata=)

13 comments:

momoc said...

cik zoey ada petua x nk bg ilang bijik2 kecil kat muka.bukan jerawat tau.tp cm bijik2 kecil gatal..

Fifyjammieasbim said...

you such a natural beautiful syg :) wat pe nak tebal2 ^_^
i love ur pic n blog damn cute :)

zOeY zAu YaH said...

cik momok: petua tak ada..pakai gel clean n clear.

fify: haha..tu lah tapi kdg2 ska gak over haha..cute meh? tq tau tapi rasa cam biasa2 ja..hihi

Enuni Hanim said...

Wahhhhhhhhhhhh mmg nmpk beza tuuu. hebattt ! :P

syafeeqa said...

cantek lah kak zoey make up. kena j ngan muka.

comel lahh.

Ahmad Fauzi Aryaan (A.F.A) said...

ehem ehem...panjang bulu mate cik zoyah kan...hehehe...

zOeY zAu YaH said...

enuni: tu la kan hehe..

syafeeqa: audhh pasan ni haha..

hencik patik: mata palsu belaka haha

Khumaera Ismail said...

wow..u look diff..before n after.. =) comel..

zOeY zAu YaH said...

khumaera: mmg lain kan.comel apenye..
biasa ja..kamu lg comel =) tq

Bidadari Ungu said...

canteq la~ sy x pandai nak make up mcm tu...make up pun yg biasa2...hurmmmm...x kemas....sanagt! & bertompok2 pastu palk...tebal...(ngaku dah...ngaku dah...hahahaha)

zOeY zAu YaH said...

try byk2 kali mesti ok hehe..

Nazatul shima said...

wah..pandainye make up..ajar sy pliz...hehee...sy xreti make up.:(

zOeY zAu YaH said...

nazatul:kite ni tukang mekap la hihi..ade byk tutorial..try la buat.