Tutorial cat eyeliner.

Assalamualaikum..

Hari ini kita belajar buat mata juling..
eh eh..mata kucing..meoww2..!
tucing galak toi! pi men jauh2!

Pernahkah anda mendengar cat eyeliner?
tak tau meh haku lempang sorang2 hoho!
badan kerempeng ada hati nak lempang anak orang.
wuwu ampun ya..

Kat youtube melambak kot ajar buat,
tapi tak peduli! nak buat gak kat sini..
hehe..

Selalunya saya suka buat over,
tapi kali ni simple2 ja okes.
jom start..

Ini mata saya(perlu ke bagitahu?).
1. Lukis eyeliner sepanjang garisan bulu mata.
(ikut dalam gambar).


2. Garis tepi mata macam anak panah tu.


3. Garis lagi bahagian hujung mata(atas)
macam dalam gambar..
tengah2 garisan tu masih kosong kan?

4. Lukis dalam kawasan kosong tu(warnakan).


5. Siap!
selalunya saya buat hujung tu naik tinggi sikit.
kali ni saya merendah diri,so saya buat jadi rendah
saja huahahaha..


Saya bersama mata tucing tak malu haha..
tetiba jek haku nih..


Kalau nak buat cat eyeliner ni saya 
lagi suka guna liquid eyeliner.
saya guna jenama IN 2 IT warna hitam
pakai jenama ni sejak dulu sebab
waterproof,kaler hitam pekat,hujung berus
runcing tapi senang guna dan yang penting tak susah
nak cuci walaupun waterproof.

Selamat mencuba..


owh,ade kawan blogger yang buat entry
pasal kawan blogger yang comel haha..
dan saya salah seorang darinya..hihi
comel ke haku neh? owhh sudah pasan..


tq kepada..bulatitucircle.blogspot.com


Anda yang baik hati,
silalah klik nuffnang saya.
walaupun saya tahu nuffnang saya asyik tido aje..
huhu..bukan pe,saya kalau gi blog sesape jek,
saya akan klik walaupun tuannya tak minta.
saya ja minta..muka tak malu! hehe..
saya orang semikin..sob sob..

Tata=)

28 comments:

Khumaera Ismail said...

dear...kalau guna silkygirl punye eyeliner lagi besh...beza seringgit je dgn in2it.. =)
nice tutorial..

U-Nie_sYa said...

owh cntu...patut la mate kamu nmpk lg besar...cute..:)

syafeeqa said...

ehh.feeqa pun pakai eye liner jenama tuh. best kan kann.

hehe.

zOeY zAu YaH said...

kumaera: ye ke? tapi saya dah biasa pakai yg ni..tq ye.

u-nie: kalau nak bg mata nampak bsr saya buat teknik lain..yg ni mata x bsr sgt..hihi..

syafeeqa: yup..best kan.

Ahmad Fauzi Aryaan (A.F.A) said...

patik nk wat mata rimau..auwwwwmmm~~~

s.y.a.r.q said...

TQ..followed u back!! :)

s.y.a.r.q said...

ala...pandainye pakai eye liner...
acik xreti la T_______T

zOeY zAu YaH said...

hencik patik: buat la tutorial mata rimau..nanti kite gi ushar haha..

s.y.a.r.q: tq gak tau..sng je dear..

Ery Farieha said...

oooo macam tu rupanya.
hohoho.
skrg guna elianto punya eyeliner
mahal sikit lah
nnt dah hbs baru la tukar in2it ke silky girl ke
ngeh3

zOeY zAu YaH said...

elianto saya x ska sgt..kang cuci dia jd 'serpih' hihi..

cik yatt said...

sye suke cat eyeliner...hihi

zOeY zAu YaH said...

haha try lah

Eya Nawawi said...

wah saya pun pakai eyeliner nih...suke2 sb dia punye berus dia best..

zOeY zAu YaH said...

eya: best kan..hihi

roxybelleiyramethyst said...

eeiiiyyyy....cmeynyerrrr awk pkai eyeliner ye...kte cian...sbb mate kte eyelid sblh mate tbal sket...xseimbang...teringin pkai jd cmey...huhuh...awk pkai eyeliner kat mate bwh gak ke??

zOeY zAu YaH said...

roxy: kalau mata x seimbang kene pakai eyeliner pun x seimbang la untuk cover semula.tak..bwh lain

roxybelleiyramethyst said...

owh...sblh tebal sblh nipis ye....

opps...btw kte da folo blog awk...niceee blog dear...huhuhu

zOeY zAu YaH said...

roxy: tadi kite nk follow tapi x blh la huhu..tq tau..japgi kite try lg k

♥aMyLiAiNdAhOuSe♥ said...

sye xreyi kalo pakai eyeliner liqiud. mata mst comot2. huhu
pastu mesti kena pejam lps pakai. huhu

zOeY zAu YaH said...

amy: pakai depan kipas mcm i buat laa hihi

HaNa HoNeY said...

pergh...hijau mate
hana xreti ah nak pakai eyeliner bagai neyh...t mesti comot momot je jadinyer

zOeY zAu YaH said...

hana: sng je yunk..try byk kali k hihi

Hanim Mahali said...

thanx for sharing.... ^_^

zOeY zAu YaH said...

wellcome2 hihi

Irma A.Wahid said...

da folo kamu blik~~~
i pun gune in 2 it...selesa...

zOeY zAu YaH said...

irma: tq ye..btl..in 2 it ok

cik ain said...

i selalu failed bab eyeliner taw...mascara je tau pakai...ishhh

zOeY zAu YaH said...

cik: pakai try byk kali mesti teror.