Tutorial maskara

Assalamualaikum..

Meh dekat2 kite nak ajar buat teknik
zigzag time pakai maskara.

1. Lepas ketip bulu mata dengan pengetip,
pakai maskara okes.
Owh yee..time ketip tu kan kene la
Bagi pengetip tu sampai ke pangkal bulu mata.
maksudnye sampai ke garisan yang kita pakai eyeliner tu.
Then ketip lepas,ketip lepas..
buat banyak2 kali sampai bulu mata nampak real2 lentik.

2. Sapu maskara bermula pangkal bulu mata
(dekat kita pakai eyeliner)
pastu tarik ke kanan kita skit,
tarik ke hadapan(hujung bulu mata),
dekat2 nak hujung bulu mata tu tarik lagi ke kanan
sampai kene hujung bulu mata luar.
*ikut anak panah saya buat..bagi jadi bentuk zigzag la.

3.Ketip semula bulu mata.
*memang kurang elok untuk bulu mata,
tapi ini akan buat bulu mata lentik giler.

4.Ulang proses no.2 tadi 3 ke-4 kali 
supaya bulu mata tebal,lentik dan tahan lama.


Bulu mata bawah lak k.

Sapu maskara macam anak panah saya buat tu.
Ulang buat kedepan dan kebelakang beberapa kali.

Sapu maskara bermula pangkal bulu mata
menghala keluar macam anak panah.

Tak bape nampak dalam gambar ni..
tapi kalau kat luar memang nampak lentik.
orang siap cakap saya pakai bulu mata palsu
hahahahaha..ehem2..ini gelak perasan..
harap dimaafkan.

Try la buat yer..maaf la saya tak tau
anda semua paham ke tak hihi..


Sila usha baju2 yang saya lelong kat bawah 
entry ni yee...


klik nuffnang saya..

Terima kasih..
tata..=)