Tutorial mekap mata ~pastel~

Assalamualaikum..
Hari ini yer puan2...saya mahu ajar
buat taik mata..eh eh..kotor pulak!
ajar mekap mata..
Cara pakai ayeshadow je tau.
guna warna lembut untuk hasil yang sederhana.
pasni ada tutorial,tips dan triks untuk
buat kening,eyeliner,celak bawah mata,
blusher,lipstik,shading dan cara 
tanggalkan mekap dengan betul.
mak aihh..! banyak bebenor..

p/s:saya penah bagitau brand mekap saya guna
dan ada vedeo mekap lagi tau..ini linknya..
Tajuk tak boleh belah haha..tapi skang
webcam saya ngokngek,so saya malas nak buat dah.

1.Campur warna peach dan oren.
sapu seluruh kelopak mata macam gambar
gajah eh eh gambar rajah  kat atas nun..

2.Campur warna tembaga
dengan coklat gelap.
Sapu ikut macam gambar ye..
tapi kena bubuh 'lebar' sikit supaya bila
buka mata still nampak warnanya.

3.Warna kelabu.sapu ikut gambar..
tapi pastikan digarisan kelopak kita ye..
supaya x tutup warna tembaga+coklat yang
kita bubuh sebelum ni.
kira sebagai bayang2 je lah.

4.Eyeshadow putih atau silver.
sapu bawah kening tapi jagan over sampai terpadam
eyeshadow tadi.
ini boleh serlahkan warna eyeshadow kita tadi.

5.Inilah hasilnya!
warna boleh ubah ikut suka.
teknik yang penting tau.
sesape yang tak pandai tu try banyak2 kali,
mesti akan boleh punya.

macam keling haku ajar! HAHAHA!
tetiba siap eyeliner,mekap siap semua.
X peee...yang lain2 akan datang okes?
*gambar kureng jelas tang mekap mata,
terima kasih pada  hencik cahaya yang bikin rosak
gambar ini haha..


Tips: *Pakailah lens kalau nak cantik bila
pakai mekap..hahahaha ape punya tips daa...
tapi betul tau..try la.
Saya suka kalau customer saya pakai lens,
terutama pengantin sebab akan nampak lagi lawa.

*Pakai eyeshadow base untuk buat eyeshadow 
tahan lama.saya selalu guna jenama elianto.
sapuan eyeshadow jadi senang,warna mudah melekat,
menyerlah dan tahan lama.

SELAMAT MENCUBA..
Terima kasih..tata=)

11 comments:

ANATI SOKI said...

heheh.. nice post.. pasni boleh try. anat tak bape reti sgt makeup mata.. still amatur lg.. heheh

ANATI SOKI said...

fllow mllow kamu kembali..lalalalalal

Nur Zaheera said...

wah. entry yang menarik.

p/s : anda di tag. sila jenguk ye. THANK YOU

eira said...

hye sys santek..

maceh2 jenguh belog y tak seberapa tuh..

neway, thanxx yaa..

:))

zOeY zAu YaH said...

anati:trylah buat..simple je.tq tau.

nur: tq..nanti saya usha ok.

eira: kamu lg cantik.wellcome..blog kamu comellah.mcm tuan dia hihi..tq ya.

n u r k i m a said...

bley la sy blajar mekap nnt...

zOeY zAu YaH said...

boleh aje..hehe

EB said...

Nak jg mata lawa mcm ni.. blh x?

zOeY zAu YaH said...

eb: boleh aje..minumlah innershine haha

cik ery said...

wah wah...tolong mekap saye bole?hehehhe...
bagi mate bolat bolat macam barbie doll =p

zOeY zAu YaH said...

nak ke? boleh aje haha