Tutorial Shading hidung

Assalamualaikum..
Owh..tutorial yang simple ini pun engkau
mahu buat juga ya?
haha..biasalah saya kan dilanda
sindrom terlalu banyak masa terluang,
maka benyak la benda merepek
yang saya mahu buat hehe..

Jom belajau..(betul ke bahasa ha?).

Abaikan anak panah yang lainnya.
fokus kat tepi hidung ja k.

1. Guna eyeshadow coklat gelap
dari jenis mate(bukan shining),
sapu kat tepi hidung dan blendkan warna
guna jari supaya natural.

Ataupun paling lazim guna
cocealer gelap atau fondation gelap.
caranya sama saja cuma kalau 
mekap orang,saya guna teknik tertentu
yang mana hidung setiap orang tidak sama.
jadi teknik pun kene ikut bentuk hidung dan muka.
yang pasti,saya guna span atau brush ye sebab
mekap orang tak boleh guna jari sesuka hati hehe..

concealer atau fondation cerah
pun boleh tapi saya pali kerap guna..


2. Warna silver(shining).
sapu diatas batang hidung sendiri
dan bukan batang hidung saya haha..


3. Nampak tak hidung palsu saya tu?
dalam family saya  sorang saja yang hidung pesek 
sob sob..So saya kena selalu shading terang2 hehe...


Tips:
Boleh guna celak pensil yang lembut juga.
warna coklat gelap ya..
garis tepi hidung dan tonyoh dengan jari sampai
nampak bayang2.

Saya ada buat tutorial baru..pasal mekap mata..tungguu..

Klik nuffnang..saya mahu kawen..! huhu..


Terima kasih..tata=)

19 comments:

cerita*CINTA*terindah said...

takut nk cube..kanf jadi peset tros..he3..
bgus2..wat slalu tuto m.up ea..he3

dwaty said...

gatai nak kawen... hehehe

zaty luvlianncezzz said...

owh..cantek idung

hehe

ey i've updated new n3 few moments ago

meh visit ea

Lala Latif said...

kalau cara saya lagi ekstrim...
saya pakai dua warna...
putih ngn coklat gelap...
sbb utama: saya xde warna coklat yg lembut ckit mcm awk punya 2...
so sy blend je la warna putih ngn coklat gelap 2 untuk dapat kan warna sy nak...boleh...???ekekekekeke...

Ahmad Fauzi Aryaan (A.F.A) said...

hidung patik pon pesek..nk kne wat shading gak ni...miahahaha...

efa said...

cantik...pandai mekap :)

eva.syg.evo said...

ahak zoey dok aner??
da fb??add sis k..^__^
xcited ni nk blaja mekap..ehek2..

zOeY zAu YaH said...

cerita:try aje..x nampak pelik pun hihi..

dwaty: gatai tak torah dah ni haha..

zaty: hidung pesek huhu...ok nanti saya jenguk ok..

lala:boleh aje asalkan hasilnya ok.

hencik patik:hidung hencik patik dah mancung la hehe

efa: blajar tapi tak la cam make-up artist tuu haha..

eva: dekat2 giant kulim jaa...
add lah..sidebar ade saya punya fb..

nadiah said...

salam kenal...wah! cantiknya..
macam artis.
tq follow saya,saya dah follow back...

zOeY zAu YaH said...

nadiah: biasa ja lah..tq ya

n u r k i m a said...

lau rahang muka bley shading x??bagi nak tajam...

roxybelleiyramethyst said...

yunk...pndai awk makeup ye...kte nak try tp prob sbb kte gelap...xske sbb mst xcun...

AiDa AzRyN said...

whoa! tutorial bagus ni.. @.@ Thanx 4 sharing! :)

YB Raz said...

comelnya dia ^_^"

zOeY zAu YaH said...

nur: yangn rahang saya baru buat.nanti saya boh tapi lambat skit..tggu giliran haha..

roxy:boleh aje..kulit gelap kalau buat shading pun lawa.

aida:tq..try la yee...

yb raz: mana daa..biasa2 ja.

Dilla Nur said...

adeh,,, npe terer sgt ni mekap...mane blaja...ni yg lg nk wat jd sifu nih...hehe...

zOeY zAu YaH said...

dilla: biasa2 ja..hehe

y2k_girlz2000 said...

adek,kwn akak yg rekemenkan adek...
adek leh mekap org kan...
lau blh email akak ea...
y2k_girlz2000@yahoo.com

zOeY zAu YaH said...

okeh akak