Tutorial headband labuci

Assalamualaikum...

Sesungguhnya saya memang tinggal di KL..
Tapi kulim bukan kuala lumpur ha ha..
Maka nak mencari benda2 yang cantik dan terkini bukanlah senang
sesenang memetik jari 1,2,3..eh2 merapu pula.

Saya belum jumpa headband macam yang saya suka.
Dengan itu otak tak bape nak genius saya nih mula
terfikir nak buat sendiri saja..
emak..terima kasih kerana melahirkan anak yang 
suka mereka cipta..kah kah..

ehem2..mari kita setat enjin

Ini antara headband yang saya berjaya buat.

Kita buat headband camni ok?

BARANG2 YANG DIPERLUKAN..
1. ribbon kecil (untuk kepala saya,saya guna 1/2 meter).
2. rantai labuci 1/2 mtr.
3. getah kecil hitam (sikit saja).
4.gam panas.

letak gam atas ribbon kecil.

Lekatkan rantai labuci atas ribbon tadi.

Inilah hasilnya selepas proses lekat2 tadi.

getah kecil tu potong ikut kepanjangan yang kita nak.
selalunya nak pakai sikit saja.so potong sikit ja lah.
pastu letak gam atas dia(hujung kiri dan kanan saja).

Lekatkan hujung ribbon+labuci kat hujung getah yang digam tadi.

inilah hasilnya..

Ni bahagian belakangnya.
saya sengaja lekat getah tu lebih skit.nak bg kuatlah kononnya.
owh yee..sambil buat sambil try kat kepala.
better buat longgar sikit sebab bila kita pakai inner+selendang atau
tudung yang tebal tak hingat donia tu..dia tak buat kepala kita sakit akibat ketat.

Dah siap..

Saya pakai silang2..

Suka sungguh warni-warni..
nasib baik diri sendiri tak fenin..ha ha..


Saya beli bahan yang macam2 jenis tu modalnya cuma RM5.60.
dapat buat 5 pcs!!!
kalau saya beli,saya tengok paling murah RM5/PCS..
soooo? buat pe nak bazir..pakai camtu gak kan ha ha..

Selamat mencuba..

klik nuffnang..mahu kawen..

terima kasih..=)

28 comments:

Ahmad Fauzi Aryaan (A.F.A) said...

waahhh umah zoyah dh laen la langsir nye..santek2..

*hamboii..la ni makin kretip ek zoyah..

AiDa AzRyN said...

a'ah.. save budget kan?=.=

diyana said...

ala..nak buat..tapi mesti xjadi punye..ish3...sedey tol sebab tangan xkreatif.. (^.^)

miss juejue said...

nak cuba la..kerja2 camnie perlu ke sabaran yg tinggi kan..

nak beli labuci pjang2 tue kan..mmg da ciap cam tue ke or buat sendiri..

fyna said...

cun nya! pndai nye buat sendri..buat kt fyna 1

cinta suzie said...

nice :)

zOeY zAu YaH said...

hencik patik: haha nk tkr time raya lmbt lagik..skang pun blh la yer? haha..kretup penye..nk jimat duit punya pasal haha...

zOeY zAu YaH said...

aida: save sgt2 tau..

zOeY zAu YaH said...

diyana: nanti2 mesti jd gak he he

zOeY zAu YaH said...

miss: siap camtu dah.jual meter.

zOeY zAu YaH said...

fyna: boleh2..haha

zOeY zAu YaH said...

cinta: tq

Manja (let it be my sweet name) said...

Manja nk juga nk juga nk juga satu hehe


p/s: zoey, Manja nk tutorial mata mengoda pakai eyeliner and maskara huhu nk ngorat lecture suupaya bagi markah lebih untuk test hehe

EZAN IDMA said...

nice. boleh buat Jual. hehe

Follow u. Tq

Nasuha Salleh said...

bole la buka bisnes kan =D
kreatif,,,sejok ati bkl mak mentua...
ehem =p

KUREKURE COMEL said...

wahhh...sgt kreatif...nak pkai cmtu...tp segan pulak...hehehe

Atien Dyana said...

cik zoey, xrs ke nk jual head ribbon and labuci tu? yg free hari tu sgt cantik.. sy beli rm2 satu tp kecik tahapo cipan, xberbaloi.. cik zoey wat besar.. satu lagi, leh x wat tutorial pkai shawl.. atein pkai, cheh fail lg.. atien suka yg style org pnggil bertngkat..

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o said...

nice

Manja (let it be my sweet name) said...

singgah link nie yer zoey >>


http://notamanjaku.blogspot.com/2011/02/ll-lelaki-vs-mayonis-ll.html

zOeY zAu YaH said...

manja: ada2..tp tggu giliran nk post ja.sbr tau hihi

zOeY zAu YaH said...

ezan: buat sendiri2 jek haha...tq

zOeY zAu YaH said...

nasuha: ala skit blh la..mk mentua lg sjuk kalau pndai msk tp tk pandai laa hukhuk...

zOeY zAu YaH said...

kure2: pakai jek..dh biasa skang org pakai camtu.

zOeY zAu YaH said...

atien: haa hampir lupa psll kamu haha..nk jual tu tgh fikir lagi lah..nnti kalau jual saya war2kan ok.
tuto shawl tu ramai yg suh buat tp tah lah haha

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o said...

KULIM BANDAR BARU YEK

cinta suzie said...

nanti nak try gak r.hehe

zOeY zAu YaH said...

brutal: tu kat pkn kulim kan.ni kt giant.

zOeY zAu YaH said...

cinta: try la..he he