Tutorial mata 4 warna

Assalamualaikum..

Ini mekap saya waktu sambut hari jadi-jadian
saya memang suka pakai warna suka2 hati..
nak try tak?

moh kite setat..

Warna silver shining..

Sapu seluruh kelopak sampai ke garisan kening.

 Pink kemerahan(shining).
Sapu separuh kelopak sahaja..
warna ini bila disapu akan jadi keungguan sket.

  Campur coklat lembut(mate) dan 
coklat ala2 tembaga sket(shining)

Sapu di garisan kelopak.
pastikan bila buka mata akan nampak warna tu..
ikut macam anak panah yang saya buat.
jangan sampai warna pink kemerahan tadi terpadam lak.

Kelopak mata saya jenis yang 'tenggelam'
bila buka mata,so kene sapu 'tinggi' skit supaya nampak
warna tu..

 Warna hitam(mate).

*Saya memang suka pakai hitam.

Sapu di hujung kelopak.
ikut macam anak panah saya buat.

Sudah siap..

Dah siap eyeshadow pakailah eyeliner
dan maskara hitam.
saya guna maybelline  gel liner dan 
maybelline volume express mascara.

Nak bagitahu satu rahsia...
sebenarya muka saya 'senget' skit.
nape pun x tau la tapi saya bersyukur aje..

Selamat mencuba..

Berjaya juga buat entry tanpa unsur2 merapu
yang tinggi hehe...


Moh usha 
BAJU DAN HADIAH PERCUMA
LAGI BAJU,SELUAR DAN SKIRT
Selendang(scroll bawah entry)

Klik nuffnang saya..mahu kawin pak ! kah kah..

Terima kasih kerana membaca.

24 comments:

misz sheyla said...

waaaa..........................tapi kaler die terang sgt..takut lak nk try..hueee :(

mardhiah ismail (: said...

cantiknyerr :))

zarifah efa pahmi said...

hey dear,
i nak tanya nie,
you buat banner guna apa ye sampai boleh letak pic chantek je??
hee,

RuBiE ZaiNuDdin said...

wa..cntek..;)

zOeY zAu YaH said...

misz: kene terang,kang amik gambar x nampak..hehe..tpi x nampak pelik lah.

mar: tq..

zarifah: my sis yang buat..try pi blog dia..klik sini.. cucu cik embun

zOeY zAu YaH said...

rubie: tq

Arine Romano said...

cntiknyer..
i da jrg nk mkeup..
sbb mls.
jz klu rjin je i mkeup sakan cmni.he3

zOeY zAu YaH said...

arine: kdg2 mmg kita dilanda sindrom kemalasan kan hehe

aqish basir said...

pandai nye mekap!
patut lah mata comel.! god job!

yananana said...

pandainye make up. cantekk :) jelesnya, yana pakai eyeliner pun tapandai. hehe

zOeY zAu YaH said...

aqish: mata tu sbb mekap aje..hehe..tq.

yana: try la mesti menjadi hehe..tq

nulhazwany abdul malik said...

wewit.. cantiknya !!
suka3 ^^

farhanny said...

wowww , cool lah . baru taw camni upenye :)

Ahmad Fauzi Aryaan (A.F.A) said...

klu patik buat kompom PENGSAN nenek jiran patik..

zOeY zAu YaH said...

nul: tq haha..

farhanny: tq..try la..

hencik patik: try lah buat..silap2 dia ngorat hencik patik haha

Raji berkata said...

owh cmbest jer
nk try gak lah pasnih =.=

Eliana said...

pandai kak zoey makeup. hoho. kak zoey, if u dont mind, jom join contest ni. http://lifeistoosucks.blogspot.com/2011_02_01_archive.html close date 10h/b

zOeY zAu YaH said...

raji: musti cun haha...

aliana: tq..saya tgk k..kalau free i will join..tq kamu

ReDunDaNT eZz said...

cantiknye contect lens..nak jugak..=)

zOeY zAu YaH said...

redun:beli satu ok haha

ReDunDaNT eZz said...

hik3..ok..tapi cyez cantik..macam barbie doll=)

zOeY zAu YaH said...

redun: hehe..

efa fairuz said...

eh same la.. akak pun suke pakai kaler hitam untuk gelapkan soket mata.. hehe

zOeY zAu YaH said...

efa: yup..cantik lg cantik kan