Boleh tak nak sumbat umah sejibik dalam bag ni?

Assalamualaikum...

kelmarin balik saja dari kenduri saya terus rasa mahu basuh bag.

motif? bag dah takde rupa bag..habis lemau,hitam legam bag itu saya kerjakan..

padahal warna asal putih suci minyak cap murni keh keh..


percayalah saya mengambil masa selama 3 jam mahu keluarkan barang2 didalam bag!
erkk? tak logik...tak logik..

barang sangat banyak..patutlah bag sangat berat bagaikan ada seekor anak gajah.

sudah..! mari lihat barang yang saya sumbat sampai bag mahu saja memberontak
dan menghentak hentak kaki dan tangan kah kah..

ini adalah bag pebret saya..

owh asalnya ini bag cik puan LAGI lawa..
tapi saya telah mengebas bag ini lalu dijadikan bag angkat saya kah kah..

penyumbang kepada keberatan yang amat sangat pada  bag saya.
patutlah hencik boypren yang selalu angkut bag ni dah naik muscle..
takpe..takpe...biar naik muscle..jangan naik minyak sudah..
karang saya nangis laju2...kih kih..

No1: bedak pixy adalah wajib.nak touch-up muka bila mekap dah setat 
mogok kah kah..

no.2: perfume adalah wajib juga.kalau tidak pasti esoknya
muka depan harian metro bertajuk
GADIS MUDA REMAJA PENYEBAB ORANG RAMAI PENGSAN
AKIBAT BAU2 BACANG!!!

no.3: lipbalm maybelline strawberry sememangnya wajib.
kalau tidak bibir ini tidak akan layak dipanggil bibir mekar bak delima
erkkk...betul ke ha? macam perosak bahasa saja..

no.4: gam bulu mata..tak berapa wajib tapi menjadi wajib
kalau saya pakai bulu mata palesu.kadang2 perlu tambah gam...
untuk elakkan bulu mata palesu dari jatuh ke dalam gulai..malulah saya.
kah kah..

no.5: Q-tip(betul ke ha?) adalah wajib untuk cover2 mekap.
mekap ni pun kadang2 jeles kat saya...mula lak nak buat party mogok
comot sana..comot sini...nasib baik ada Q-tip ini...eh eh..iklan kejap.

no.6: lipstick tersangatlah wajib.
jenama dan warna bergantung pada apa yang saya guna hari itu.
keburukkan bila spare didalam bag?
setiap satu minit mahu touch-up lipstik.tak sampai sehari lipstik
dah tinggal ciput! OVER KAU!

no.7: eyeliner.kalau perlu barulah menjadi wajib.
kalau saya pakai bulu mata palesu baru saya bawak spare.
takut kemain nak spare suka2..kang balik jadi kembar
burung hantu akibat gatal tangan asik nak touch-up saja..keh keh..

HEY...HEY..SEMUANYA ASIK SEBUT WAJIB...MEMANG WAJIB LAH OK!
cakap sajalah memang tak boleh tinggal bende berkoyan-koyan itu di luar bag.

no.8: lens solution botol kecil.kang angkut botol besar 
patah pulak bahu boypren haku kah kah.

no.9: lens case saya.kot2 mahu eksen mata ini sudah tidak rabun,
bolehlah simpan didalam case ini dan berlagak dengan mata asal..
padahal semut lalu pun tak nampak(eh..betulkah perumpaan ini?).

no.10: pen konon-bekerjaya-sangatlah-kan.

no.11: buku resit untuk customer.nama pun tukang mekap.

no.12: purse bonia yang sudah berkurip! huaaaaa!!! mahu yang baru boleh?
eh minta kat orang pula..

no.13: jangan kata saya tidak malu letak benda ini.
ini sangatlah wajib kot2 adik,kakak datang bertandang secara kerkezut
ehem2..

no.14: tisu tak boleh kalau takde hokeh!!! mahu lap air mata darah
kah kah..

no.15: ini pun tak boleh malu.kalau mahu nanti mahu ha ha ha..
ehem2...malu lah sikit wahai tuan belog.

no.16: bekas ubat yang ada ubat..eh pastilah ada ubat..
takkan ada emas pula kot? ha ha ha..
ehem..lempang kang..

no.17: mineral.penyumbang terbesar kepada dana keberatan maksimum!
ini adalah wajib untuk saya bawa pergi mana2.

cuba teka apakah yang tersembunyi disebalik penutup 'R' dan 'L' itu?
jawapannya....
.
.
.
.
.
.
.
.
no.18: minyak angin hadiah dari seorang ustaz.
boleh disapu kalau saya 'penat' yakni sesak napas..eh perlukah explain
macam itu?

no.19: minyak angin untuk hilangkan angin.badan saya mudah masuk angin..
kang terus jadi berangin..eh2 kenapa banyak sangat perkataan angin?


itu saja.

dan bag saya sangat berat.

klik nuffnang mahu kawen.

terima kasih.


31 comments:

sharifahzakiah said...

alahaiiiiii manyaknyeee brg2 dlm beg kamu . huhu sy kalau boleh xnak bwk beg pon g jln2 . apetah lagi isi mcm2 . huhu berat laa dear T_T seb bek bf kamu bek nk tlg bwkkkan :)

zOeY zAu YaH said...

sharifah: haha dulu x suke.skang wajib bwk bag dan brg2 yg byk tu haha

.:: yUki a.k.a f@Ra ::. said...

banyak giler!!!


klo ak..paling rajin pon bwk purse je..

hahahaa

zOeY zAu YaH said...

yuki: tak puas hati kalau tak bwak banyak2 nih haha

Nini Mohd said...

sama la, saya pon selalu letak macam2 barang dalam beg. kalo jalan2 ngan boypren, si boypren la yang baik hati nak tolong bawakkan beg yang berat tu (padahal kita tak paksa pon. ;p).
eh2, nape simpan minyak angin dalam lens case? ;D

Manja (let it be my sweet name) said...

nasib zoey tukang makeup, barang dlm beg pun byk alatan makeup kalu zoey doktor agak2, ade x jarum dlm beg tu ? hehe

fadhdeela said...

ahahahaahha rasanyer smua pmpn mcm tu kot..sbb kita punye beg pun byk giler brg!! hihi

meh singgah: Gambar2 Dato Siti Nurhaliza..Cantiknyer dia!!

AiDa AzRyN said...

bedak pixy memang bagos an?aida suka bedak pixy:)

p/s:hamboi,dengan botol air pun sumbat dalam beg tu?XD

syafeeqa said...

perhhh. banyak gilaa barang .

mau patang bahu bila angkat bag tuh.

kihkih..

dunia maiza said...

dalam beg akak pun byk barang..mekap, pad akak ada, pampers budak kadang2 sampai 4 keping la hehe..kadang2 susu botol pun dalam tu,hehe

Syafiq Rosli said...

fuh penuh

zOeY zAu YaH said...

nini: bf kita gak jd mgsa kan? haha..simpan dlm lens case sbb x mo beratkan bag lagi haha

zOeY zAu YaH said...

manja: ade kottt...? haha..

zOeY zAu YaH said...

fad: dasar ppuan kan? haha...eh kite baru pas blog kamu.

zOeY zAu YaH said...

aida: yup bagus sgt2..botol tu wajib tau haha

zOeY zAu YaH said...

syafeeqa: yup2..haha...ptg bahu siadia lah.

zOeY zAu YaH said...

akak maiza: akak lagi la kan? sbb ade anak..saya paham sbb kak saya pun sama..bag dialag berat dari saya haha

zOeY zAu YaH said...

syafik: haha..penuh tuuu

s.y.a.r.q said...

mak ai...banyak tol barang dalam beg tuh,,,hahaha...

Kalau beg syarq siap ade sampah2 gula-gula, tissue bagai :p

zOeY zAu YaH said...

syarq: saya sellau gak tgk bag org len ada pembalut gula2 dan tisu haha..normal lah kan.

myezatul aQma said...

banyaknya barang !
tp biasalah..
saya pon mcm tuh..
cuma brg mkap ja tak da lam beg saya.sebab nak tgu kawen baru mkap!
hahhah

Sufinah Yussof (SY) said...

wah~banyak nyew barang~aisemen.wat2 terkejut plak.padahal diri sendiri pon mcm 2 jg.lg berat beg tu bila kluar tym x period.sbb bawa telekung.haha~bf pon smpi blh gelar beg doremon.

eMMe said...

zoey, nape air contact lens tu color perang?
bukan jernih ke air dia?
terkejut akak ko ni dik...hehhee...
ni kene bwk beg balik kg la zoey, hehehehe....

Ahmad Fauzi Aryaan (A.F.A) said...

mak aiiihh...ni beg ke beg doremon????

zOeY zAu YaH said...

sy: haha..kite perempuan yg tk blh tggl brg kan?

zOeY zAu YaH said...

emme: akak..tu minyak angin bukan air lens haha...saja boh dlm tu ringan skit bag.tak boleh gak..mkn bsr bag..mkn byk brg saya nk sumbat haha

zOeY zAu YaH said...

hencik patik:nak ape cakap jek haha

zOeY zAu YaH said...

myzatul: normal kan perempuan cam kita? hi hi

Sufinah Yussof (SY) said...

zoey: ha'ah tu la psl. hah~ kadang2 smpi blh offer mamam kat bf. klu gula2 2 xpe lg. tapi smpi blh kata kat die, "nak rambutan?", "nak langsat?", "nak pisang?". nsib baik x offer, "nak tembikai?".haha!

Ade nak kongsi ni. Hr tu ade pernah naca dlm majalah. CLEO kot klu x silap. mkna d sebalik pmpuan yg suka bw beg n isi mcm2 brg keperluan bila g mn2, seorg pmpuan yg rajin. ^^

zOeY zAu YaH said...

sy: tahu pun..rajin ke? mgkin ya..haha

zatie zizi said...

amboiii...banyak nye barang kak zoey...macam nak angkut sume je...huhu