mekap vs tanpa mekap~beza dulu dan sekarang

Assalamualaikum...

Saya mahu tunjuk perbezaan yang terang lagi bersuluh.

Tapi saya mahu bagi amaran yang lebih keras dari batu api.

Sila jangan pengsan kalau tengok perbezaan ini.

tapi kalau nak pengsan juga tidak mengapa..bukannya anda pengsan
didepan saya ha ha ha..akai keji !

saya antara mekap dan tidak memang berbeza..

penampilan antara dulu dan sekarang berbeza..

perangai antara dulu dan sekarang berbeza..
okes sekarang muka tak malu.saya mengaku itu ha ha ha..

mahu tahu rahsia?

saya guna mekap saja ha ha ha..

ciss! macam suspen sangat..padahal tak ada apa pun ha ha..

terjawablah sudah soalan percubaan spm geli 
geleman tahap dewa kayangan..

jangan kata saya buat pembedahan pelastik mahupun
pakai susuk cap emas sri pinang yang bersaing hebat sama emas si hencik poh kong.

mari cari perbezaan diantara dua gambar..

jangan keliru...

kiri itu saya..kanan itu juga saya..

adakah mahu sorokkan muka didalam tempayan beras?

tidak sama sekali..lihatlah muka saya yang bagaikan

baru bangun tidur itu..sangat artistik bukan? kah kah..

Mata cap levis itu ditukar kepada mata cap minah saleh nini cekelat
celup..celup celup..! 

mari kita bernyanyi beramai2..kah kah..

Owh saya suka pipi bolat macam donut itu !

owh tolong hentikan spekulasi kamu itu..

saya tidak cocok botok ya puan2..

teori konspirasi saya...

gambar kiri mata jadi kecil kerana dilindungi speck
yang dilengkapi power rangers versi pink.

gambar kanan mata besar kerana tiada lagi divider 
yang menghalang pandangan mata gatal.

Adakah betul? tidak betul pun tak mengapa.

kalau betul cuma dapat hadiah pencuci jamban cap limau purut.
saya tidak mahu itu ha ha DEMAND!

Ini dulu...

posing bagaikan bakal CEO tidak-akan-jadi.

muka sememeh sebab malas mekap.

penampilan pula bagaikan mak cik2..

Sifat? pendiam dan naif..sangat rajin dibuli.
tak ada kawan..tak ada peminat wuwuwu..

dulu juga..

posing bagaikan pengantin-entah-bila-nak-jadi..

Muka sangat suci tapi gelap..owh saya baru balik dari hawaii..
(alasan !).

penampilan..bagaikan mak cik juga..

sifat...saya masih sopan bak perempuan melayu terakhir..
"mak cik tumpang lalu"
kah kah..

sekarang..

posing nak macam artis saja..

muka telah diupgrade ke versi zaman-ini-orang-mekap-tebal-14-inci.

penampilan..meniru apa2 saja yang boleh ditiru..
eh bukan..bukan..ambil inspirasi saja.okes..itu lebih sopan.

sekarang juga..

posing..mahu buat posing ala2 model..
sekurang-kurangnya tidak rasa kempunan sangat sebab tak layak jadi model
ha ha..

muka..tidak mahu belemoih lagi..saya mahu cantik sentiasa !
KONON ! ha ha..

penampilan..Pakai sesuatu yang buat saya rasa lawa weeewiiiiitt! ha ha..

Lagi sekarang..

Posing..mahu buat posing maut sehabis boleh..

muka mahu tempek warna-warni sentiasa..

penampilan..pakai saja apa yang ada asalkan tetap rasa
konon diri sudah hebat bergaya kah kah..


saya berubah secara tiba2.BETULLL!
secara terkezut saya menjadi  sangat suka mekap dan bergaya.
bila sudah begini saya rasa yakin diri.
orang pandang pun saya rasa happy.

Baru2 ini bekas manager saya bertanya..

"apa rahsia anda sehingga segak lagi bergaya?
jamu apa yang anda amalkan?"

jawapan saya(sila pilih)..

1. "Jamu mak cik sedara wahai puan bekas manager"
2. "Pembedahan pelastik sehingga 100% perubahan yang nyata"
3."pakai susuk tak-takut-nak-mati..mahu cuba sama?"

Fikirkan sendiri apa jawapan saya kah kah..
(tak payah fikir...jawapannya tidak ada dalam senarai diatas..
lempang saja tuan punya blog ini).

Pesanan saja2...

setiap orang itu cantik.
belajar untuk serlahkan kecantikan itu.

klik nuffnang..mahu kawen cepat2..he he..

tq.







25 comments:

.:: yUki a.k.a f@Ra ::. said...

wah3!!

so..x salah gak la..ak slalu wat posing-konon-artis perasan cantik itu!!hahahahahaha

KECANTIKAN ADALAH HAK MILIK SETIAP INSAN!

cewaah!

cik leya binti abah said...

suka lagi tengok muka awak tader make up . natural . so suci . hehe (:

fara_farez89 said...

perrrrr....shantek lah..mane blajar make up dear...hehhehh

fasya;) said...

wauuuu ! perubahan yg dasyat , baguih noh xD

SaYraH WonDerLanD said...

Setuju sangat. Setiap orang cantek. Cuma kita kena cari kecantikkan tu kat mana and serlahkan kecantikkan tu

zOeY zAu YaH said...

yuki: x de yg slh kan? hi hi

zOeY zAu YaH said...

cik leya: ye ke? tp org ckp mcm sakit sgt haha

zOeY zAu YaH said...

fara: kite jurusolek..hi hi

zOeY zAu YaH said...

fasya: berubah secara tiba2 hi hi

zOeY zAu YaH said...

sayrah: betul2...belajar untuk serlahkan.

fara_farez89 said...

hahhahahah....patut leeeeeeeee..hahahah

mysara said...

blajar utk bergaya kn...:)

Nurul Mazni said...

zoey kata maz kena tag?? yg mane yunk oii?? ngeee

zOeY zAu YaH said...

fara: hihi...

zOeY zAu YaH said...

mysara: belajar dn pasti boleh bergaya..

zOeY zAu YaH said...

mazni: ada contest kite tag...tp x ingat yg mana haha

KUREKURE COMEL said...

kuasa makeup kan....hehehe....


ehhh...dulu nmpak suci dan murni la..
hehehehe...

zOeY zAu YaH said...

kure2: yup...he he

Bella Bell said...

wahhh..sangat la berbeza dulu dan skrg..hehe

tp still cute :)

aida4eva said...

chanteekkk la skrg :)

http://aida4eva.blogspot.com/2011/03/first-time-ekciden-teruk-sampai-naik.html

zOeY zAu YaH said...

bella: beza memang berbeza haha

zOeY zAu YaH said...

aida: hihi tq.

azalia hjsalleh said...

byknya yg dh berubah
makin chantik ;)

zOeY zAu YaH said...

azalia: tq

nuruashia ♥ said...

wawhh..berbeza sgt2..dh mcm jd org lain..teruje nuru tgkk..blh ajar nuru make up x???