Scrub badan tradisonal madu+asam jawa+beras.

Assalamualaikum..

scrub yang saya buat minggu ini sama macam hari tu punya.

cuma kali ini saya tambah asam jawa..

aishh dah macam mak nenek nak masak gulai gamaknya haku nih ha ha..

mari kita setat..

Madu 3..eh bukan..kang kene lempang dengan emak mahu? ha ha..
madu asli disukai ramai..

beras cap rambutan..sebutir nasi ibarat setitik peluh petani...haha iklan jap..

asam jawa kepunyaan emak..kalau dia tahu nih mau kene sekeh
 sebab asam dia tinggal ciput jek ha ha ha..

Basuh beras tadi.

sangrai(goreng tanpa minyak) sampai kekuningan.

blend sampai halus.

gaul beras yang dah halus tadi dengan madu dan asam jawa.
tambah air untuk kasi asam tu sebati dengan bahan lain.

dah siap boleh la tonyoh kat badan..

BERAS:
Sebagai bahan kasar untuk scrub.
membantu membuang daki dan kekotoran di kulit.

MADU:
Memperbaharui sel2 kulit,melembab dan mencerahkan kulit.

ASAM JAWA:
Menghilangkan kesan2 hitam dikulit.

itu antara khasiatnya.

Asam jawa sifatnya mengeringkan kulit..so saya tambah madu supaya
kulit lembab.

Klik nuffnang saya mahu kawen.

tq.

6 comments:

CIK FAFA said...

aahhhhaaa..nice ^_^ btw,, cantekla kamu..h0h0h0h0.. thx foloo blog fafa :)

SHIMA EMMA said...

yeahhhh aku sgt suka petua2 wat sndri nih.... jimat plus berkemas plus puas hati

saliha888 said...

wahh! bagus petua ni ;)

zOeY zAu YaH said...

cik fafa: tak cantik mana lah..biasa2 ja pun hi hi..wellcome..tq dtg sini =)

zOeY zAu YaH said...

mon: tau pun aku mmg suka jimat2 nih.

zOeY zAu YaH said...

saliha: trylah buat.bagus tau.x de bahan kimia.