tutorial headband dari pearlstring hantaran he he

Assalamualaikum...

Bila duduk saja dirumah ini..mulalah terfikir
nak buat itu,nak buat ini.

Saya mahu buat headband..kemudian saya teringat
pearlstring untuk buat hantaran dari kedai abang saya dulu
(abang saya dulu buka kedai hantaran..tukang gubah sape lagi kalau bukan
cik minah ini..ha ha..).

Maka idea pun datang....
dan...TAAADDDDAAA...!

orang buat hantaran..saya pula reka letak kat kepala.

BAHAN2..

1. pearlstring..1 meter lebih sikit.

2. getah kain.
warna hitam dan jenis kecil.

kalau mahu boleh juga guna yang zipzap2 tu..
tak tau lah nak panggil apa ha ha..
so takyah guna getah.

inilah dia.mutiara yang dilekat kat tangsi.
satu paket rm3.00 dan ada 1 meter lebih.

Ini kaler2 yang ada.masih terfikir...nak jual kat sini
ke idak sebab ini hencik zul yang punya..bukan cik zoey ha ha ha..
tapi memang nk jual pun.ada sape2 berminat?

Panjang nih..tapi tak perlu dipotong.

ikat hujung perlstring tadi.so akan jadi 2 bahagian.


Ikat 2 kali getah dengan hujung  pearlstring.

ikat hujung kiri dan kanan.
panjang ikut suka kita ok.
sambil buat sambil try sebab tak mau kang
terlebih longgar atau terlenih ketat.

Kalau tak paham tengok nih dan cuba fikir sampai paham
ha ha ha...nak ajar tapi keji..hape kes?

Ini lagik..abaikan ikatan kat hujung yang hampas tu.
nak pakai dalam selendang..bukan ada yang nampak pun hi hi..

kan dah jadi dua bahagian bila pakai..
takyah la nak pakai 2 pcs asing2 kan.

Muka mahu tempek sama.kang kempunan pulak 
tuan punya blog nih..dasar gila glamor ha ha ha..

Okes..selamat mencuba..

Klik nuffnang nak kawen..

Terima kasih.

13 comments:

ain rahman said...

nak jual ke zoey?? nakkk nakk nakkkk!!! bleh x???

Manja (let it be my sweet name) said...

creative la zoey nie huhu sorry manja dah setahun x komen hahaha
buzy window shopping kat penang hehe

zOeY zAu YaH said...

ain: nak beli boleh tp pearlstring tu ja bukan siap buat headband haha..
cuma kalau nak kene beli byk2 paketlah..sbb kalau 1 rugi nk pos lagi kan.kkgsi dgn kwn2 ok lah...hehe

zOeY zAu YaH said...

manja: owhh juhnya berjalan...penang best kan? he he..saya kulim,dekat gak lah.

KUREKURE COMEL said...

kreatif betul lah...hehehe

zOeY zAu YaH said...

kure2: boleh lah nak jimat haha

Manja (let it be my sweet name) said...

rumah manja kat penang, study kat perlis huhu

zOeY zAu YaH said...

manja: oooo...ptt lah..x jauh lah..saya kat kulim ja.

ain rahman said...

hoho..xdenye nk kongsi..nak bolot smua lah..tamak nih..grr....haha

zOeY zAu YaH said...

ain: amoih..haha

ain rahman said...

hi3 >.<

zOeY zAu YaH said...

ain: he he

.::: Princess MOMOY :::. said...

cantik dan creative
momoy free-hair tapi suka tgk awek2 cun style pakai tudung