tutorial headband ribbon putih+bunga renda

Assalamualaikum..

Mari sini kita belajar buat headband..

mari setat pusing2 kepala..angguk2 geleng2..

okes itu headbanging..bukan headband..

lempang kang baru tau..

Sila serius kembali..ehem2...

cam gini haaa....ada bunga cinonet.

moh setat..

BAHAN2NYA...

1. ribbon putih..1/2 meter.

2. renda yang bercorak bunga..
saya potong bentuk bunga tu..1 saja.

3. gam panas.

4. getah kain..
warna hitam dan jenis kecil..guna sikit saja.

Ribbon putih.saya sangat suka kalau ada kilat2 tu.
biar orang tengok sampai nak juling kah kah..
(padahal orang cakap cam keling).

Tembak kesasaran..DUSH! DUSH! DUSH!
okes MATI..! 
ha ha bunyik penumbuk ke tembakan?
memang sah nak kena lempang.

Letak gam tu kat hujung kiri dan kanan getah.

Ini renda corak bunga.saya gunting ikut bentuk bunga tu 
tapi saya guna satu saja.

Tempek kat tepi ribbon tu guna gam panas ..
nanti bila pakai bunga tu dok kat tepi lah.

Hasilnyaa.....!

Muka wajib..kalau jemu cepat2lah toleh ke lain ha ha..

saya dah pakai..

Selamat mencuba.

beli baju sekali shawl dengan harga RM15 dan RM20 SAHAJA!
klik SINI

Klik nuffnang saya.mahu kawen..

terima kasih.

8 comments:

♥Ana el Zahra♥ said...

wahhh...comelnya...kat rumah ni ada riben warna purple..nanti nak try lah..yang bunga tu...nak cari kat mn eh? x pnh jmpe renda corak bunga mcm 2..hukhuk..kejakunan terserlah

zOeY zAu YaH said...

cik ana: renda tu mmg jual siap.alah..renda untuk buat baju pun leh guna gak.

redzwanie redzmann said...

kreatifnye la hai awek nie...
make up pndi..
wat hiasan sndr p0wn pndi...
jeles2..hehehhe=)
comei la ribbon 2...uke!

zOeY zAu YaH said...

wanie: kite saja reka2..trylah buat.sng je..tq lah k? hi hi

Sufinah Yussof (SY) said...

wow!creative.i lokiee sgt2.nice n cute.

zOeY zAu YaH said...

sufinah: tq hi hi

♥♥Cikngah♥♥ said...

sgt comel!i like..utk wat bentuk butterfly lak ada x?

zOeY zAu YaH said...

cikngah: butterrfly saya tak penah buat lagi..renda corak tu pun tak pasti ada ke tak hi hi