video tutorial how to create double eyelid+simple smokey eye make-up

Assalamualaikum..

saya buat video ini atas permintaan kawan2.

ini adalah cara saya buat  kelopak dengan cara yang mudah
tanpa guna double eyelid tape.

sesape yang ada mata sepet,takde kelopak dan kelopak kecil macam saya,
boleh cuba buat.senang saja.

saya sendiri ada kelopak tapi kecil dan bila pakai eyeliner,
dia akan 'hilang'.warna eyeshadow pun susah nak nampak.

mula2 buat akan rasa tak selesa.tapi lepas beberapa minit
dah ok.tak rasa apa pun.

meh tengok mata saya sebelum buat dengan selepas buat..
berbeza kan?

ini pula mekap smokey yang simple..
simple jek..

lain2 video sila klik www.youtube.com/zoeyzauyah

moh pakat2 try ye..


klik nuffnang nak kawen.

terima kasih.

20 comments:

s.y.a.r.q said...

gam tu nak beli kat mane n berapa lama boleh thn dye melekat tu??

zOeY zAu YaH said...

syarq: kedai aksesori biasa pun ada tp nk ikutkan apa2 pun boleh asalkan gam bulu mata.

eddy said...

alat solek nie telap air x?? klu telap air... x leh wuduk nanti..

Nurul Mazni said...

menarik!! wat lagi banyak2 tutorial keyh..
hehehe.. tapi sy tak suke sangat nak pakai benda alah tu.. kaco bahgian mata~

zOeY zAu YaH said...

eddy: kalau nk solat kenelah tanggalkan mekap dulu.tak kira mekap tu telap air atau tak.

zOeY zAu YaH said...

mazni: sesetangah orang mmg x suka sbb rasa x selesa tp org kata kalau nk lawa kene biasakan diri lah haha..

diyana said...

kalau kelopak mata besar sebelah macam saya macam mane?haha ^^

Pelangi said...

LIKE! LIKE! LIKE!JOM DATING..:)

zOeY zAu YaH said...

diyana: buat kat sebelah yg kecik je lah he he..

zOeY zAu YaH said...

pelangi: haha dating katne?

Manja (let it be my sweet name) said...

zoey dah kena tag cepat tgk

http://notamanjaku.blogspot.com/2011/03/jom-join-blog-review-myung-dae.html

Alinkiwi said...

huiyyoo...bgos nh....

zOeY zAu YaH said...

manja: wokeh ...tq

zOeY zAu YaH said...

alinkiwi: he he tq

Pelangi said...

dating je mane2..:)..village mall jom..:)..suke komen zoey, mesti balas punye....^_^

zOeY zAu YaH said...

pelangi: kite bz keje skang tp nanti kalau dpt gaji ke insyaallah kite rojer2..eh kamu katne? add lah fb sng nk rojer haha...bls lerr sbb saya tauapa rasanya bila komen x dbls..sedih wooo haha

Pelangi said...

same r..nga sibuk gak keje tp kdg2 tu bjln2 gak..hehe..dok hosp sp je..syhh..:)

zOeY zAu YaH said...

pelangi: nanti free kita jumpa ok.village mall saya tau katne hi hi..

Pelangi said...

orite..:)..nak dtg, gtau awal la..fhm2 la staff hosp, sibuk dgn patient..huhu

zOeY zAu YaH said...

pelangi: haha ok2..