tutorial kening terbentuk dengan cara mudah tanpa dicukur.

Assalamualaikum...

Cik senah mulut kepoh kembali lagi bersama
resepi rahsia pojaan hati beliau juga orang2 yang 
malas lagi penyegan..
hoh? hapekah itu?

Ehem2..moh kite serius ye puan2..
saya nak ajar camne nak buat kening nampak
terbentuk elok je ala2 dicukur tapi sebenarnye tak.
Sebelum ni saya dah ajar guna teknik concealer dan bedak.
skang ada lagi cara yang mudah.

Warna putih atau silver..
jenis shining tau.nanti bila kena cahaya warna tu macam 
dipantulkan laa..so kening yang berselerak akan dicover.

Mula2 lukis kening cantik2.
kalau kening anda berselerak,jangan lukis ikut bentuk asal.
lukis buat cam bentuk kening tu dicukur..
kiranya runcing kat hujung.

Pastu sapu warna putih atau silver kat bawah dan atas kening
(sepanjang garisan).
sapu tebal2 dan blend warna supaya rata.

Tengok..kening saya tak nampak berselerak kan.

Nampak macam cukur kan?
sebenarnya customer ini tak mahu cukur kening.
so saya buat cara ini juga sebab nak cepat.


Selamat mencuba..

Klik nuffnang saya.dapatlah membeli bahan
resepi barang sebatang dua ha ha...ayat tah pape.

Terima kasih.

24 comments:

Sabrina Mirza said...

mnjadi tuu...terbaik..=)

Su[E]yDA said...

nice.

akak yokk p join contest nie
http://ertihidup-dindaa.blogspot.com/2011/02/contest-gaya-fesyen.html

saya tag akak ;)

cik fa said...

good tips

chibie said...

jadi lah! nk try la :) thx

chibie said...

ehh cantik! nk try la nnt. thx kakak :)

Bulan said...

kalo kening tebal cmne?

zOeY zAu YaH said...

sabrina: haha tq

Manja (let it be my sweet name) said...

manja dah selamat berpesta muda mudi, byk juga tip yang manja guna antaranyer shading hidung, manja tolong buat kat kawan2 juga hehe

http://notamanjaku.blogspot.com/2011/03/malam-pesta-muda-mudi.html

aDieyZa said...

tutorial yg bagus.. sgt2 berguna.. thanks for sharing dear..

abadi romeo said...

fuyooo....totally difference..I like it..

zOeY zAu YaH said...

sueyda: okes rojer.

zOeY zAu YaH said...

cik fa: tq =)

zOeY zAu YaH said...

chiebie: try2..he he..

zOeY zAu YaH said...

bulan: letak concealer atau fondation dulu baru letak eyeshadow putih.

zOeY zAu YaH said...

manja: ya meh? good2..hehe

zOeY zAu YaH said...

adieyza: tq...nanti trylah ya

zOeY zAu YaH said...

abadi: tq hi hi

aMiRah LiYanA said...

thanks for this best tip...(>.<)

redzwanie redzmann said...

spe de kning tebal cntek la..
wanie nie kening cm nk x nk je ade..hukhuk

zOeY zAu YaH said...

amirah: tq gk hi hi

zOeY zAu YaH said...

wanie: kng saya pun npis jek.lukis semula pastu buat cam tuto ni

♥ miss eycha ♥ said...

echa try wat , tp my face nmpak pelik :'(

♥ miss eycha ♥ said...

http://akubudakterpinggir.blogspot.com/2011/12/tips-nak-hide-kan-kening.html

hee :)

Aqiem ziey said...

sis gune max 120 palet kan..?