tutorial mekap buat mata galak

Assalamualaikum..

nak peribahasa dari saya?

sorong papan tarik papan..
buah pisang diatas perahu...
suruh mekap saya pandai..
suruh memasak saya tak tahu...

owh..sesungguhnya saya telah merosakkan
peribahasa yang indah itu..
Cikgu BM..sila jangan marah saya..

back to kg halaman..
Mari kita setat mekap..
mekap mata macam ini..senang saja..

Warna silver jenis shining.

Sapu seluruh kelopak sampai kening.

Warna biru.

Sapu kat garisan kelopak.
jangan sapu semua.cuma kat hujung saja macam tanda saya buat tu.

In 2 it liquid liner hitam.

garis sepanjang garisan bulu mata atas.
nak ikutkan guna yang pensil saja.
tapi kali ni saya saja guna liquid juga.

Bulu mata palsu dan gam.
saya guna bulu mata jenis tebal.

perbezaan antara pakai bulu mata palsu dan tak pakai.
nak tahu cara pakai bulu mata..sila rujuk entry saya
dari label 'mekap' (label kat sidebar) ada tuto cara pakai
bulu mata palsu.

Dah siap pakai dua2 belah mata.

Guna eyeliner yang sama.
garis atas garisan bulu mata palsu.
ini untuk tutup kesan gam yang berwarna putih tu.
pastu buat garisan membentuk 'wing'..saya buat agak tebal.
selepas itu ketip bulu mata dan pakai maskara.

Ini produk2 yang saya guna.pic from google.

*eyeliner pensil warna silver tak ada jenama sebab my sis
beli kat kedai aksesori biasa.

*eyeliner gel maybelline hitam.

*maskara maybelline volume express hitam.

warna putih.lebih baik jenis shining.

No.1 ) garis eyeliner gel maybelinne hitam.
tebal kat hujung luar mata..nipis kat hujung dalam mata
(arah anak panah biru  tu tunjuk).

no.2) guna eyeshadow biru tadi dan sapu kat kawasan no.2 ni.
sapu separuh saja macam saya tanda.

no.3) Garis tubir mata(garisan dalam mata)
guna eyeliner pensil silver.

no4.) guna eyeshadow putih dan sapu kat kawasan yang saya tanda.

5.) guna eyeshadow putih dan sapu tebal2/terang2 kat tempat saya tanda tu.

pakai maskara kat bulu mata bawah.

pakai lah celak coklat kat kening..
blusher coklat+pink..
shading coklat kat hidung..
lipliner pink..
lipstik pink..

siap !

cahaya matahari petang buat muka saya macam pelik ha ha..

klik nuffnang..mahu kawen..

terima kasih.