Dah beli... yeaaa...!!!

Assalamualaikum..

Cuba tengok barang mekap saya itu.

bag lama sampai tak muat.

inilah jadinya bila hati,minda dan mulut tak sama citarasa..
semua mekap rasa mahu beli.

balik rumah geleng2 kepala sampai rasa nak hantuk saja di dinding kah kah..!
eh over pula.

semalam keluar dengan hencik boypren pergi s.petani.
niat beli make-up box saja tapi tah hape2 lagi yang saya beli.

bila tanya harga box yang paling murah,
jawapannya buat saya rasa nak bertukar jadi hulk kejap.
pasal apa tak pasalpasal ini?

hari itu sudah call tanya...katanya paling murah RM40 lebih saja.
YAAHHHUUU...! lah saya didalam hati sebab harga itu memang murah yang amat.
pergi saja tiba2 dapat tahu harga yang paling murah adalah RM99 !
okes memanglah murah juga tu..tapi mananya RM40 lebih itu? CISS..!

nasib baik hencik boypren saya cakap dengan lemah lembut..
"beli saja lah ma..alang2 dah mai sini".
memandangkan saya perlu control ayu didepan beliau,
maka hati saya pun terus jadi layu tak jadi nak mengamuk kat kedai itu.
he he he...

terus sumbat semua barang2 didalam ini..
kalau peti ais pun muat,tak mustahil saya sumbat dia sekali kah kah..!

eh2..kalau saya beli mekap pallete lagi,box ini memang tak muat.
sebab yang ini pun hampir2 overload juga..

inilah make-up box baru saya..yeaaa...!!! 

carik yang corak kartun2 takde pula...
yang ini pun jadilah he he..inilah jadinya bila  tua kutuk tak sedar diri.
selepas ini mahu beli yang beroda pula..tapi itu bila mekap sudah betul2
tak muat kat box ini hi hi..

kocek sudah kempis dapat bag besar gedabak ini saja?
eh banyak songeh pula cik puan ini he he..

inilah bende yang saya rembat juga padahal takde
dalam list 'barang2 penting' pun..
eh penting lah sebab barang2 ini sudah habis..(alasan..!)

loose powder miyami.jangan tanya hasilnye lagi..saya belum cuba.
ini 1st time beli hi hi..

browliner coklat takde jenama.
saya suka ini sebab warna pekat dan teksur lembut.
kening nampak macam dicukur padahal guna ini saja.

bulu mata palesu.
ini jenis yang panjang dan sederhana tebal.

A4 paper putih untuk buat 'sesuatu' hi hi hi..

dalam plastik itu ape? he he he..RAHSIA..!

itu saja..

nanti update pasal aktiviti saya ya.
hari yang memang bermakna..

klik nuffnang nak kawen.

tq.


36 comments:

-aqmalazmi- said...

akak.......bile nak jadi model popular plak?

zOeY zAu YaH said...

aqmal: hatoi pgsan..! haha x de bakat lah huhu

Bella Bell said...

wow..bnyknye alat mekap dia..hehee..

kalau saya nk kawen nanti nk upah awak jd mak andam saya la..boleh??hehehe

diyana said...

banyak betol alat makeup..bestnyeeeee~~~ ^^

Sufinah Yussof (SY) said...

wah~kawan sy ni mkin brtmbh maju dr hari ke sehari.tahniah atas dapat nya box itu.
owh,ye.cepat.sila bagi tahu.kalau tidak sy gigit zoey laju2.muhahaha!benda dalam plastik tu ape?kertas A4 dan benda dalam plastik tu untuk ape?sy curious nak tahu.kalau itu ade kaitan nya dengan entry seterus nya,...(tiba2 dengan linangan air mata.ceh,merayu la konon nya.tu kan tektik.ngeee~)plz~~~cepat la buat entry tu~~~~~

zOeY zAu YaH said...

bella: beli sikit2..untuk mekpacustomer lah hi hi..boleh aje..

zOeY zAu YaH said...

diyana: hi hi sikit je lah..hihi

zOeY zAu YaH said...

sy: dlaam plastik tu mmg rahsia hahaha saja bubuh kt sini.
yg A4 tu saya nak print business card jek. haha sorry ya buat tertanya2..

sabenazakey said...

banyaknye... sabena ada setakat celak je.huhu., suka tgk kak zoey mkeup.

sabar sabena,,blum masanya..!

zOeY zAu YaH said...

sabena: haha pelan2 lah..saya banyak camni sbb nak mekap customer.

Sufinah Yussof (SY) said...

wah~~~ nk print business card pulak dah. bgos2. toing2. tabik spring kat zoey. hehe~

sabenazakey said...

ouh,.nk jdik customer jugak la,. kak zoey bukak fb x? nk tye nie

♥Ana el Zahra♥ said...

ya ampun!!! teruja tengokbarang mekap kamu. ohh...hampir menitis air mata..eh salah..air liur dh ni..haha

zOeY zAu YaH said...

sy: yg order x sampai2 so saya buat sendiri haha...

zOeY zAu YaH said...

sabena: dah tanya kan? dh jwb juga haha...

zOeY zAu YaH said...

cik ana: kite sendiri teruja haha...

AiDa AzRyN said...

wah! lengkap sume!

SizZLing SuZai said...

wahh jeles gler..byk tol make-up stock..tp awk mmmg wat andaman kn >.< good good..heheh btw, sy nk mnta tlg awk LIKE my contest entry ni yerr..tq so much..i'll appreciate it from d deep of my heart ^^

http://mastraveller.com/WhatsNew/IMASTravel/Blogs/Malaysia/2011/04/02/UMAStravel-to-Tioman-Island/398/

fana farhana said...

wah! banyaknya barang makeup dia! :) nak follow la :) buat la tutorial makeup ea :DD

zOeY zAu YaH said...

aida: blum lgkap lah huhu...

bobiedanbad said...

sangat banyak ok..hehehe

zOeY zAu YaH said...

sizzling: saya mekap orang hihi..insyaallah saya akan cuba vote ok? jgn risau hihi

zOeY zAu YaH said...

fana: saya mmg buat tuto pun hihi tq.

zOeY zAu YaH said...

bobie: hehe byk dan semak kan haha

Farhana Jafri said...

aikk?? dr 40 jd 99?? jauh kot beze.. nk kte slah dgr luh ngn lan beze sgt bunyiny.. xpe la kn.. dh rezeki org tu.. bnyak gile make up!! dlu ad la jgax tp skrg dh xrjin nk mke up ni.. hehehe

jemput la singgah ANASAURUS :)

zOeY zAu YaH said...

farhana: bgla yg jawab camtu la kan haha...

sayabukanSAMDOL said...

saja singgah :))

zOeY zAu YaH said...

sbs: tq

izzat ihsan said...

huhuhuhuhuhuhu best la tgk barang mekap kak , banyak giler,,,

zOeY zAu YaH said...

izzat: beli sikit2 lama byk lah hihi

Manja (let it be my sweet name) said...

haiya ini org sudah boleh buka itu kedai jual makeup maaa


thank 4 komen kat blog Manja, komen yang terrrrpanjang yer seumur blog itu diwujudkan heheh

izzat ihsan said...

tapi pakai pon x berape mahir,,,, huhuhuhuhuhuhhu

efa fairuz said...

dik, browliner tu best eh? kat mana nak carik? beli kat mana? agak2 kat changlun ni ada juai dak? huuuuhuhu

zOeY zAu YaH said...

manja: share2 jek haha..tq ya.

zOeY zAu YaH said...

izzat: try selalu mesti pandai hihi

zOeY zAu YaH said...

k.efa: takde janama la kak..saya beli kt kedai aksesori biasa ja.dia pun buka kaunter kecik jek.kt tmpat lain tak pasti lah pulak hihi