Review produk sunsilk silky smooth and manageable

Assalamualaikum..

Owh bangun pagi ini rambut bagaikan singa?
HO HO HO..!!!
iklan pulok cik minah muka tak malu..
Takpe2...moh saya nk kongsi pengalaman
guna syampu dengan perapi sunsilk kaler pink tu.

Antara syampu+perapi yang saya pernah guna..

1. PANTENE...rambut jadi lembab dan sihat.

2. Mustika ratu...konon nak rawat rambut..pakai lah syampu
yang ala2 herba skit nih..rambut jadi lembut.

3. Head and shoulder..takde masalah kelemumur
Saja pakai.seminggu dalam 2 kali je pakai
sebab nak elakkan juga kepala dari jadi kelemumur.
ok jugaklah cuma 
bau tak kuat..saya lebih suka yang baunya kuat.

4. Clairol herbal essences...saya guna yang biru.wangi ! saya suka.
rambut jadi lembab dan lembut.

5. Sunsilk straight..yang botol kaler kelabu jalur2 ungu+pink tu.
saya luruskan rambut kat salun,untuk mantain lurus
saya guna produk ni.bagus sangat2..saya jarang buat teratment pun
rambut tetap lurus dan cantik.

6. Loreal elseve..jenis yang mana tah  kaler oren.
ini yang paling saya tak suka.rambut saya yang ok ni
berubah jadi rosak dan cacak2 cam rambut gatal.
So sape cakap jenama mahal saja yang bagus?
mana adaaaa....!

Okes..rasanya banyak lagi tapi ini saja yang teringat.
now saya guna jenama kambeng gurun..
kah kah..okes ..mari lempang saya ramai2..

Saya guna ini...

Beli set ini kat watson dengan harga RM10.00 !!!
promosi la kata..tapi hencik boypren yang bayarkan he he..

Syampu.
SUKA: paling saya suka sebab wangi dan baunya kuat.
bila pakai tudung/shawl yang berlapis-lapis tu buat kepala
berpeluh dan kalau tak jaga akan berbau.
bila pakai syampu nih baunya kuat dan tahan lama.
saya pakai baunya tahan hokeh ! sangat best..!
Rambut pun jadi lembut.

Perapi.
SUKA: bau lebih kuat dari syampu.tapi suka !
Rambut jadi lembut sangat2.

pelembab.
SUKA: lembabkan dan lembutkan rambut.yang penting wangi..!


Saya pakai ketiga-tiga produk ni supaya
rambut lembut dan berbau wangi lebih lama.

jangan ingat bila tak pakai tudung ja perlu jaga rambut.
yang pakai tudung ni lagi la kena jaga.
macam saya rambut jenis kering.
tak pulak jadi berminyak,berbau,berbuah dan berkelemumur
macam kebanyakan orang yang pakai tudung tu.

dulu waktu tak pakai tudung,
saya suka sangat jaga rambut dan buat style macam2.
dari lurus sampailah ke cacak !
tapi paling saya suka rambut pendek.cool !

skang dah pakai tudung tapi masih jaga rambut.
cuma tengah tunggu rambut ni panjang,so tak boleh lagi nak
pergi salun dan stylekan semula he he..

Okes..terasa agak serius pula diri ini..
ehem2...sudah2..selamat mencuba kalau nak cuba.

nak beli baju murah2?
rm10 ~ rm25 sekali pos.
klik sini ALBUM BAJU

klik nuffnang..nak kawen.

tocetoce..

22 comments:

elyzatul nastaysah said...

actually kte pon pakai pelembap pink tu.sgt hebat!rambot jadi lmbot gile.tapi kte x bole pkai shmpoo sunsilk la.xtau nape.kmpom gambot jadi kusut-masai dear.wat setakat ni kte pakai loreal yang wne pink tu ok.mybe rmbot kte ni byk ragam.memilih sgt.tensen tol;p

nur anis said...

guna head and shoulder dah sebotol besar, tapi tak hilang jugak kelimumur nya..T.T

zOeY zAu YaH said...

elyzatul: lain rambut lain ragamnye.saya lak x leh pakai loreal..rmbut rosak.sunsilk ok lak..

zOeY zAu YaH said...

nur: hehe..tukar brand lak.

Pelangi said...

Hye zoey chumell!!..btl la ..penah gune jugak LOREAL ELSEVE TU...SERIUS, RAMBUT JADI KERING, MEREKAH N ROSAK!! terur stop..then trpaksa buat treatment lain..

elyzatul nastaysah said...

hehe..tu la pasalnye..macam-macam ragam;p

zOeY zAu YaH said...

pelangi: haa betoi tuuu...rosak teruk tau

zOeY zAu YaH said...

elyzatul: hehe

Munirah said...

sunsilk kelabu tu memang jadi sgt..lurus je mcm baru straighten..

zOeY zAu YaH said...

munirah: betul2..

Sufinah Yussof (SY) said...

sunsilk pink!suka2.wangi.tp memang syampoo sunsilk wangi.bau die kuat.suke.tp sedih sangat,kalau pakai mesti sakit kepala.skrg ni pakai loreal botol putih tutup merah.tp mcm tak serasi je.tengah dalam proses nak tuka syampoo lain.huhu~

redzwanie redzmann said...

pakai tdung pun kne jg rmbut supaya x masam kan2..
stgh org tuh x jg rmbt...
pki tdung pon leyh bau masam nye..
mse keje every day wanie shampoo rmbt..skrg da full tyme dok umah..2ari skali sahmpoo..:)
rmbt wanie pjg...lmbut n sdkit brown..mewarisi rmbt mama wanie..:)

zOeY zAu YaH said...

sy: skt pala sbb bau dia kuat kot? kalau loreal saya mmg dh serik.rambut rosak tau.amik masa hampir setaun gak baru ok blk.

zOeY zAu YaH said...

wanie: betul2..pakai tdung lg kena jaga rambut.wahh rambut pjg ye? brown2 lagik..mesti cantik nih...hihi

Anis Nasri said...

same la dulu mase zaman rambut ku mahkota ku anis pun pakai syampu sun silk pink.
wangii sangattt...
en. boyfie pun suka sgttt..
ahahahahaha

aDieyZa said...

dari zaman U dulu zana xpernah tukar jenama shampoo.. dari dulu mmg zana pakai shampoo sunsilk pink ni!! first time pakai terus jatuh cinta!!!

lepas kahwin husband pun tumpang pakai shampoo ni.. apakah??? sebab dia kata wangi.. tapi dia guna waktu malam jer supaya nak tido bau wangi jer.. hihihi..

redzwanie redzmann said...

a'ah dear...rmbt pjg..
syg palk nk ptg..hehhee
x la cntek pon..sb x tebal sgt..nipis je..sb rmbt halus...:)

zOeY zAu YaH said...

anis: sbb wangi kot sidia suka? haha

zOeY zAu YaH said...

adieyza: betul2..wangi tu yg plg best hehe

zOeY zAu YaH said...

wanie: halus pun x pe kalau kita jaga elok2..aslkan tak berbau dan rosak teruk ok lah tu hihi

Petunjuk Kemuliaan said...

shampo yang mana sesuai untuk rambut kerinting, lebat dan kulit kepala berminyak????

Petunjuk Kemuliaan said...

Boleh tak kongsikan sikit cara nak guna pelembab dan perapi yang betul... Trimas..