Tutorial headband Ribbon ungu

Assalamualaikum..

Kembali bersiaran bersama cik senah..!

Owh jangan sangka saya mahu buat rancangan masakkan
seisi keluarga tercinta...

Saya mahu ajar macam mana mahu buat
ribbon kepala hotak haku punya suka kah kah..

Macam ini..

mari kita ke garisan permulaan...

BAHAN2NYA...
1 tandan pisang emas..eh bukan bukan...
cepuk kang budak nih !

Mari serius semula..

1. Ribbon sederhana lebar..1/2 meter 
*ikut suka nak buat panjang mana.
saya tak buat sampai keliling kepala sebab
kat belakang tu nak letak getah+pakai dalam selendang kan.
bukan nampak belakang pun..

2. Getah kain warna hitam jenis kecil.

3. gam panas.

saya pilih ribbon ini.
shining2 itu yang menarik pandangan mata saya hi hi..
kalau dulu pakai liplap2 nih mesti kawan2 sound cam keling..
hampas..samdol..!

getah..guna pendek jek..

Tembak gam panas PENG ! PENG ! PENG !
okes..sudah cukup main2..lempang kang.

letak gam tu kat ujung kiri dan kanan.

Lekat hujung ribbon kat hujung getah yang bergam tadi.

Ni bahagian dalam yang dilekat tadi..

Dah siap..!
simple gilos...sape yang tak tau sila masuk kelas masakkan ha ha..
 owh ya.sambil buat sambil try yee..untuk pastikan kita selesa
bila pakai.kang ketat atau longgar sangat pulak.

Pakai kat kepala macam ini boleh..
nak pakai kat dahi pun boleh.

nak tempek jugak gambar dia ini...
hai kamu semua...saya pakai headband buat sendiri ha ha..CEWI !

Jimat duit buat sendiri nih..

Selamat mentry...!

Klik nuffnang nak kawen..

terima kasih..




18 comments:

Irma A.Wahid said...

nice style pada yg btudung~~=)

zOeY zAu YaH said...

irma: yup2..hihi

♥ T-CH3R MY@ ♥ said...

yeay !
entri jimat duit .
buat sendiri lagi berbaloi kan ?
kalu beli , adooii . mahal gilerrr .

zOeY zAu YaH said...

T: yup2..hihi

Manja (let it be my sweet name) said...

nak nak satu :)

zOeY zAu YaH said...

manja: hihi buat2..murah gilos

Yuyun Ahmad said...

waaa.. nice.. boleyh savingggg... i liokess~

Sufinah Yussof (SY) said...

-D.I.Y!wah!i loike.kreatif dan jimat.
-cantik~ ~ ~
-i lokie pink as much as i like purple.i loike purple as much as i like pink.
^^

zOeY zAu YaH said...

yuyun: yup mmg niat buat untuk savings hi hi semua yg saya pakai saya buat sendiri untuk jimat.

zOeY zAu YaH said...

sy: haha tahu2..tgklh blog lah kan? pnk+purple haha

redzwanie redzmann said...

kreatifnye la hai..
ank sape ni erh..?hehehee

comel je!

cIk pEnNa said...

waaa bgs nye! sgt kreatif..

:)

zOeY zAu YaH said...

wanie: ank p.ngah mad..hahaha tetibe jek...

zOeY zAu YaH said...

cik penna: hihi tq yee..

sabenazakey said...

dapat jimat duit nie,.bagus3

zOeY zAu YaH said...

sabena: yup2..trylah

im_ain said...

cantik r kaq..kreative..ta paya susa cry kt mall..

zOeY zAu YaH said...

ain: buat sendiri lah baru jimat.mmg x de kat mall pun saya reka sendiri..saja suka2 haha...