tutorial mekap mata barbie bulat besar gedabak hamik kau ! kah kah

Assalamualaikum..

untuk memulakan entry ini mari bertepuk tangan beramai-ramai..yeaaa! yeaa!

motif? sebab impian anda mahu mata bulat macam anak-patung-barbie-ikat-tocang-dua
akan menjadi kenyataan..HA HA HA..ini gelak gila kuasa tahu? (???).

ok lah mari kita setat enjin kereta..

Sapu warna kuning air campur krim di  seluruh kelopak 
bunga raya bunga kebangsaan kita.

sapu warna pink di hujung kelopak.

sapu warna coklat kat kawasan saya tanda.

jangan sampai pink tu terpadam.letak tengah2 dia dan skit saja hokes?

blend guna jari saja supaya warna natural.

sapu warna hitam atas warna coklat tadi.kalau boleh buat supaya
warna coklat tetap nampak sikit/separuh.

blend guna jari.maksudnya tonyoh2 warna2 tu supaya natural.

No.1: sapu warna putih kat bawah kening dan tepi hidung.

No2.: garis celak putih kat tubir mata(garisan dalam mata).

No.3: garis celak putih berkilat atau silver kat kawasan saya tanda.
pastu saya tambah eyeshadow putih atau nak guna silver boleh juga.

pakai eyeliner.garis nipis2 pun x apa.

kalau mahu mata bulat dan besar,jangan buat teknik
'wing' atau nama satu lagi cat eyeliner.
kiranya kali ini saya buat ~flying without wing~wow-itu-omputih-punya-lagu.

pakai bulu mata palsu.yang tebal lagi cantik.

kemudian garis garisan bulu mata palsu tu dengan eyeliner liquid hitam.
tutup semua kesan gam ya.

garis  celak hitam jenis gel dari hujung ke tengah mata.

kat hujung tu bagi lebar sikit,kat tengah bagi nipis aje(ikut anak panah).

pakai la maskara hitam kat bulu mata atas dan bawah.

siap sudah !

kenapa ha..kalau ambil gambar saya nampak macam biasa2 jugak.

tapi kalau kat luar nampak setiap mekap itu bagi kesan yang berbeza.

kamera henpon..kau dah bosan menghadap muka haku kah?

takpe..takpe..haku beli dslr nanti bai2 la engkau KAH KAH KAH..
(ini hanyalah ugutan untuk kamera henpon,saya tak minat nak beli dslr pun..berat tahap dewa..
nanti patah la tangan saya..sekali bahu patah sape mahu jawab?.

abaikan saja inner ungu nampak pelik itu.

sekarang sudah tidak pelik lagi sebab saya buang awning keras kat dalam inner tu.

siap2 semua saya mahu makan nasi..

tapi sebelum itu saya tangkap gambar ini dulu.

habis saja tangkap gambar ini terus makan nasi macam kebulur sangat setaun tak makan
padahal baru mekap2 saja..bukan pergi berperang pon..huk huk..

BARANG2NYA:

ini saja tanda dengan no sekali untuk tunjuk
warna sebenar saya guna.
no yang saya buat ni tiada kaitan dengan turutan
cara mekap ya.

No.1: eyeshadow hitam.

No2: Eyeshadow putih.

No3: eyeshadow pink.

No.4: eyeshadow krim.

No.5: nampak hijau padahal kuning air.

No.1: bulu mata palsu.saya guna yang tebal.brand murah2 saja.

No.2: gam bulu mata palsu.jenama xivianne hape tah haku lupa ! hahaha..

No.3: Maskara maybelline volume express hitam.

No.4: celak putih jenama murah cap hayam panggang sedapnya hingga menjilat jari !

No5: eyeliner liquid in2it hitam.

No.6: maybelline gel liner hitam.

No.7: penetip bulu mata cap adabi goreng pon sodap..!

okes..itu saja.

klik nuffnang...nak kawen lajulaju..

toce..

34 comments:

Mizz ErMa said...

cantiknye..lau mata da bulat, mekap cam nie pon seswai ker? hihihi

zOeY zAu YaH said...

mizz: blh je..

Bella Bell said...

wowww!! cantiknya..hehe~

teringin nk mata bulat2..:)

zOeY zAu YaH said...

bella: buatlah bella hihi

Mizz ErMa said...

wow..1st komen tu..(mood : teruja) hik3,

Izzuddin Fauzi said...

ah tidakkk... bape lama amik wat mende nie???

myetech9[dot]com @ Enchik Nine

zOeY zAu YaH said...

mizz: haha tq

zOeY zAu YaH said...

izzudin: jap jek haha

nick izzatie said...

nape bile try pakai bulu mate 2 susah,,, serabut ngan bulu mate asal je,,, selalu x jadi..

misz fae said...

suka yg ni..hehe;)

mata nmpak bulat!;)

nak try besarkan mata lagi..haha;P

~aKu*sy@nichi~ said...

mekap kamoo cantikk..syukerr tengok teknik2 yg kamoo gunekan..sy msih ag x reti nk pkai eyeshadow..blusher..x reti nk match kaler yg suit ngan kulit..cuz x bape nk cerah sgt..hehehee..tp ley x t kalo kamoo suggestkn jenama ap yg ok alat mekap cam eyeshadow+blusher..pas2 nk bg mekap tuh tahan lame..cane erk??..hehee..sowy sushkn kamoo..=p

nur anis said...

sangat cantik..!!!! saya make up mesti comot..T.T

maiza love said...

hehe..suka la mekap camni,,akak beru beli berus mekap hehe,,tp bila dah beli xau camne nak pakai lak haha...celak mata putih tu kalau beli jenama apa yg best ye,,aakk pernah beli tp x lekat kt amta la benci tau

Edura Hanum said...

cantek

Fatin Diyana said...

saya klu try lukis eyeshadow slalu je xmenjadi..nmpk mcm pelik je..

zOeY zAu YaH said...

nick: kene ketip bulu mata asal dulu..kalau perlu pakai maskara.barulah pakai bulu mata palsu.pastu kalau perlu ketip bulu mata palsu+asal pastu pakai maskara untuk lekatkan kedua2 bulu mata.kalau x lekat pun x pe..asal ok jek.

zOeY zAu YaH said...

misz: buatlah..hihi

zOeY zAu YaH said...

aku: tq ye..boleh aja....nanti saya buat ok..

zOeY zAu YaH said...

nur: kene praktis selalu sbb ada sesetngah perkara yg kene guna teknik tertentu..

zOeY zAu YaH said...

kak maiza: praktis lah kak haha mesti beli yg byk2 tu kan? saya jrg guna berus sbb sukaguna span biasa atau jari saja haha...kaler sng skit nk lekat.celk yg saya guna tu alah yg saya penah riview tu.

zOeY zAu YaH said...

edura: tq

zOeY zAu YaH said...

fatin: try buat selalu ok? hihi

Syafiqah Hashim said...

woww! cantik nya!!! nk try lahh nnty..tu pun kalau ada masa..tgh bz final exam ni..hehee..


btw,i tag u dalam contest ni

http://pikalurve.blogspot.com/2011/04/contest-alya-aku-dan-alam.html

zOeY zAu YaH said...

syafiqah:nanti dh free try tau?hihi..
dah tgk..tq yee..

Irma A.Wahid said...

mesti zoey bnyk sgt make up ni....pinjam kt irma..hehehe...x bnyk sgt eye shadow cam zoey ade..hehehe

Manja (let it be my sweet name) said...

yeah esok last final exam, lepas nie kiter bergelumang dengan tutorial makeup dari cikgu zoey okeh :D

zOeY zAu YaH said...

irma: saya mekap org,kene spare byk2 huhu..

zOeY zAu YaH said...

manja: haha buat jgn tak buat.

RaraPuing said...

cantik cantik nanty nak try la. lawa laa pakai bulu mata palsu tuu ,susah x nak pakai?? penah try tp asek tercabut jer heee

zOeY zAu YaH said...

rara: sng ja..guna gam yg kuat

izzaty hamzah said...

cantik.....

zOeY zAu YaH said...

izzaty: tq =)

noor zana said...

sis yg pallet eyeshadow 2 kan... kalo x cilap mcm mac punyer... wuwu, berape ek hrge pallet 2 sis beli??

btw : sgt clear tutorial sis ney=)

zOeY zAu YaH said...

noor: mac punya tp x ingat bapa..dh lama bli =) thanks.