tutorial mekap mata gold+hitam

Assalamualaikum..

marilah kamu semua kita main mekap2 lagik..

ya ya..saya tahu kamu semua mesti fikir macam ini..

'apalah budak ini memang tidak ada kerja..asik2 mekap saja'

okes la fine..fine..

memang saya tidak ada kerja lain yang lebih bagus seperti memasak untuk suami..
err?

sudah2..! mari kita mula memainkan mekap hek hek..

saya mahu ajak kamu main mekap macam ini..

sapu warna krim berkilat seluruh kelopak sampai bawah kening.

sapu warna coklat lembut seluruh kelopak.

Sapu warna coklat berkilat macam warna tembaga sikit kat hujung kelopak.
buat macam bentuk saya tanda tu.
blend (tonyoh lembut) dengan jari supaya warna jadi 'soft'.

sapu warna hitam secara menaik kat hujung mata.
buat macam tanda yang saya buat tu.
blend(tonyoh lembut) guna jari supaya warna soft.

No.1(tanda warna pink)..garis macam tanda saya buat.
yang penting tebal dan membujur kat hujung mata dan nipis kat hujung dalam mata
(berhampiran hidung).saya guna maybelline gel liner hitam.

No2(tanda warna biru)..sapu eyeshadow emas berkilat kat kawasan tu.

No.1..pakai bulu mata palsu.
saya guna bulu mata sederhana tebal dan panjang.
gam jenama vixianne.gam ini sangat kuat hokeh.

No.2..garis eyeliner liquid hitam kat atas garisan bulu mata palsu.
tutup kesan putih gam tu.

pemenang gambar paling menggerunkan jatuh kepada gambar ini..! hoye..hoye..!

No.1 dan No.2..ketip bulu mata dan pakai maskara guna teknik zigzag kat
atas dan bawah mata.saya sapu 3 ke 4 kali untuk bagi tebal.
saya guna maybelline volume express hitam.

yeaaahhhh !!! siap sudah..

he he he...hape kes tah nak sengeh sorang2..

klik nuffnang nak kawen.

tq.

10 comments:

Aida Azryn said...

yeah!! nak try nanti! tehee.. ;D

Rin_Aff said...

susah jugak kan nak make up nii..
itu baru kat mate...
tapi suke la bile tgok org make up...
tapi sygnye..daku tak pandai nak make up...
(",)

Sufinah Yussof (SY) said...

cantik. terhibur.

zOeY zAu YaH said...

aida: ok2 pastu tunjuk tau? hehe

zOeY zAu YaH said...

rin: try selalu lama2 terorlah hehe

zOeY zAu YaH said...

sy: tq lalink hehe

Mizz ErMa said...

mekap lawa, lens pon lawa..xreti lorr nak pakai lens..(takut pon ye jugak) hihihi

Amanda Sasha said...

cantik jee! ee geram tengok akak buad macam kachang jer. nak cubala nanti =)

zOeY zAu YaH said...

mizz: mata asli pun cantik hihi

zOeY zAu YaH said...

amanda: try2..sng jek hehe