Video Tutorial fresh red eyeshadow makeup for interview+work

Assalamualaikum..

kelas mekap telah kembali..
marilah beratur sambil behavekan diri menonton
cikgu gigi berterabur bercoleteh barang sepatah dua,sepatah tiga,sepatah empat..
woi! woi! sudahlah..!

ok takyah nak kutuk dalam hati..
rupa saya takdelah cun gila kalau tak mekap+pakai lens.
nak kutuk depan2 pun takyah..
kutuk belakang2 lagi la takyah..
habis tu nak kutuk kat mane?  er..er..
nampak sangat tak bagi orang kutuk =.="

saya combinekan sekali permintaan kawan2
yang nak mekap fresh+senang buat untuk pergi interview,kerja
dan cara pakai eyeshadow merah tapi tak nampak over.

last sekali dalam video nih ade part yang tak jadi =.="
tengoklah je la k..

lain2 video boleh cari kat entry lama atau klik > > > www.youtube.com/zoeyzayah

p/s: ada orang real2 komen kt youtube saya lawa dalam gambar saja,
dalam video tak pun.
finelah..fine..saya tak pernah pun cakap saya lawa gila
so takyah la nak kecoh2..ilek2 luuu..


KESAYANGAN SAYA..
kawan kesayangan saya ini memang selalu buat saya terharu..
beliau adalah cantik..lebih cantik dari saya..
eh jap..jap..saya ini cantik ke? kah kah..
perasan pula..ouuww2!
sengaja print screen part ni nak bagi nampak mukakawan saya
 yang cun,gojes,mables dan..dan..dan..eh cik pelangi,
saya tak bodek tau? bodek tu pun saya tak tahu benda apa..kah kah..

nak tahu tak kenapa saya sangat terharu?
klik >>> SINI

beliau ada 3 blog.
1) http://nadpelangi.blogspot.com
yang ni blog personal..nak berkenalan ke,berpeewwiit ke
bolehlah masuk sini tapi kalau kena debik dengan
bakal suami dia sila jangan cari saya ha ha..
2) http://pelangiheritage.blogspot.com/
yang ni blog jual tudung +fondation naturactor.
nak nampak mables cam dia boleh lah masuk ye.
3) http://www.pelanginadia.blogspot.com/
yang ni jual baju.serius baju comel2 belaka.
moh usha wokeh.

saya kenal cik pelangi melalui blog saja.
tak sangka kami boleh kamceng walaupun belum jumpa.
dia sangat suwit+cantik+baik.

kepada cik pelangi..
saya mahu jadi kawan awak yang baik..
terima kasih sebab jadi kawan saya yang baik..
sudi menangis sebab saya..
sudi layan kemerepekan saya...
sudi er..er..eh ini iklan kicap sudi ke? asik2 sudi saja?
ha ha..
TERIMA KASIH CIK PELANGI SAYANG.
SAYA SAYANG AWAK WALAUPUN SAYA
TAK PANGGIL AWAK NADIA HA HA..
eh panggil cik pelangi lebih comel tahu?



IKLAN:
ade tak sesape nak letak iklan kat blog saya
atau nak saya riview blog/bisnes awak?
boleh bagitahu saya kat komen atau email ke
zoeyzauyah@gmail.com

harga iklan banner RM10 untuk sebulan.
atau
review sekali+letak banner untuk sebulan RM20
tapi selalunya saya diberi produk kira macam hadiah la
untuk review sesuatu produk/bisnes.

like fanpage saya kalau sudi.
kat sidebar ye.

klik nuffnang nak bedah..amin.

tenkiu =)

36 comments:

miszatie said...

wah2 bermakeup je cik kak kte nih..nice la..tp mcm kena blend colour br nampak natural..pndpt je lah :)..hik3

Zaza Zafran said...

tq zzy..nanti nak try

missainaashaari said...

kak zoey..aina sellu fail nak tutup mata panda..ajar la..ufh,keciwa...sgt shantek kmu..

zOeY zAu YaH said...

miszatie: namanya jurusolek kan mekap ja keja hehe..yup2..kena blend btl2 guna jari atau blending brush.

zOeY zAu YaH said...

zaza: hihi try ok?

♥ MuCUk TembaM said...

pekat tol loghat kedah...=)

zOeY zAu YaH said...

missaina: guna concealer syg =)

zOeY zAu YaH said...

mucuk: iya hehe

zie_ira said...

hehe,, nampak sweet je,merah pun still tak nampak over,,cantik2,,^^

✿ boonga_kecik ✿ said...

tiap2 kali msuk sini mst geram tgok senyum kamu. unik

Tensen bila nak naek bas. Sapa lar yang akan duduk sebelah aku nie..

Aisha Zaid said...

comey comey...leh try pasni...;)

Far8 budak baik said...

nak make up
macam gini jugak lahh..
hahahahaha =p

zOeY zAu YaH said...

zie: yup2..x mo bg nampak over.

zOeY zAu YaH said...

boonga: haha amek2..

zOeY zAu YaH said...

aisha: try ok?

zOeY zAu YaH said...

far8: buat2 hehe

cik chinta said...

next pki lens pink. gn mekup ni ;)

WuMing said...

Nanti WuMing try Make Up isteri WuMing tengok... He..he..he..

Mya said...

thanks 4 d tutorial. simple n nice:)

awak comel je, abaikan komen2 yg xmembina tu. chill =)

zOeY zAu YaH said...

cik: amoih2..mentang2 baru dpt lens..haha yg kaler lain x try lg ka?

zOeY zAu YaH said...

wuming: try jgn x try hehe

zOeY zAu YaH said...

mya: mmg saya abaikan..hehe..comel apanya..comot ada lah haha

Pelangi said...

tamo try la..nak zoey mekap kn..nak pejam mata and dok diam2 je..:)

zOeY zAu YaH said...

pelangi: amoih ngada ye? babap kang nak? haha

Pelangi said...

namo2..t nangis laju2 kang..haha..kamoo buat i terharu la syg..T_T..cantik la tuto yg ni tp kn..mesti x jadi. so ,main bubuh je warna ikut suke ati..but mmg suke sgt la gune eye remover yg kamoo review tu!! suke gila!..mmuuuaaahhhh!!

zOeY zAu YaH said...

pelangi: hahaha..x mo sedih2 dh ok..hentam2 pun mesti jd lawa gak psl cik pelangi nih mmg dh lawa haha..dh try ka? best kan?

xieoanna said...

salam...hai zoey..sy da lame jd silent readers kat blog awak neh..n hr neh rase terpanggil plak untuk komen..pas bace entry cikpelangi untuk awak...honestly, sy pun memang da jd macam cik pelangi jugak..hari2 sy akan chek sameade ade entry br dr awak x...walopun sy xbape suke mekap..tp suke tengok awak mekap...sweet sgt~ suke sgt...sebab awak sorang yg ceria n TAbah~sy doakan untuk kesihatan awak...amiinnn

tomatokering :) said...

alaaa tak payah kesah org cakap kan .. janji kita cantikk utk diri sendri .. kala tak cantik pon perangai kita biar cantik .. ^^

zOeY zAu YaH said...

xieonna: kenapa jd silent reader..meh lah kepoh2 kt blog saya..leh kwn2 dgn saya.mcm saya dgn cik pelangi hihi..tq yaa..seteruk mana pun sakit kenalah redha dn ceria..aggp tu yg terbaik tuhan bagi.mesti ada sbb kan.amin..tq ya awk =D

zOeY zAu YaH said...

tomato: hah betul tu! haha

saiazuan said...

hmm entry khas untuk perempuan.. huhu

dah baca komik atwr #4?
http://eleventx.blogspot.com/2011/07/atwr-comic-4-budak-budak.html

aTy _faRed~ said...

tak per...awak tak make up pon tetap comel jer nampak.. kalau make-up ape tah lagi kan.. biler hati ikhlas baik..semua nampak menarik..:)

zOeY zAu YaH said...

aty: hihi btl ka? hehe

zOeY zAu YaH said...

saiazuan: alamak komik...larii..

PinKy MoMMa said...

adik cantik..sis pinky tumpang duduk sini ya ;)

ur 1470 follower ;)

suka la tgk kamu make up..nice..
sis pun suka make up tapi biasa2 je skadar minat hehe..

eppy blolgging!

zOeY zAu YaH said...

waa..tq pinky momma..saya jurusolek tp takdelah hebat mana pun mekap hihi..thanks ya =D