video Tutorial rock smokey eyes (black) + cik pelangi ohh cik pelangi

Assalamualaikum...

marilah saksikan gadis-pembajet-artis-batu(rock)-terkenal WWEEWWWIITT!

kiri: mula layu2,pucat lesi,tak bermaya,tak rock langsung la!

kanan: muka bersemangat nak pergi konsert rock sambil terkinja2,hengguk2 kepala..
biasalah semangat punya pasal kan..
pastu dah sah2 haku kene jijak dengan penonton lain..hu hu..

p/s: yang nampak macam rambut kat dahi tu bukan rambut ye..
itu benang shawl yang terkeluar T_T

marilah mentry mekap seperti ini.
tapi harap maaf,bulu mata palsu saya tak pakai sebab malas..
eh bukan malas..saje tak cukup masa nak pakai..
(cakap macam ini lebih sopan kan? ).



mekap yang saya tunjuk semuanya berdasarkan mekap dan barang2
yang saya guna untuk tenyeh kat muka sendiri.
memang saya tak pakai make-up base ke,eye primer ke, barang branded ke..
tengoklah kalau sudah menjadi rajin nanti mungkin saya akan pakai..

mungkin je lah..kau ingat budak ni rajin sangat ke ha? ha? ha?
(tiba2 emo..protest).

lain2 video tengok kat label  'tutomekap' dan 'tutoshawl'.


tadi saya dapat sesuatu dari kawan blog yang cantik.
rantai leher dan key-chain yang comel...!
makluk cantik dalam gambar tu kawan saya yang bagi barang2 ni.

moh ke blog beliau..CIK PELANGI
atau blogshop beliau yang ada banyak baju+rantai cantik2..

cik pelangi yang cantik...
kenapa suka bagi hadiah kat saya?
sekarang saya sudah berasa malu2 kucing dengan awak
pasal kite tak penah bagi apa2 pun kat awak hu hu..
MALU AIII...!

TERIMA KASIH SANGAT2...

terharu

like fanpage kalau sudi.
kat sidebar tau.

klik nuffnang nak bedah.amin..

tenkiu.

52 comments:

WuMing said...

Amboi... cover line plak... lebih sopan konon... he..he..he..

Rizawati Abd Rahman said...

bg la plak adiah kat die.. pehtu akak skalik taw. ngeh4...

Cik Tqah said...

pndainye makeup..nk mekap gk tp xde alat..hihiih

shiny2 star.. said...

yeay... boleh cuba ni.:D

zOeY zAu YaH said...

wuming: kena cover lah kang mak mertua reject haha

zOeY zAu YaH said...

rizawati: insyaallah nk bg gak kt dia..saya kasi banglow 4 bijik kt kak haha

cik chinta said...

klo g sekolah mekup cmni? ape pandanganmu? oke tak?

zOeY zAu YaH said...

cik tiqah: beli sikit2 lama lgkaplah =)

zOeY zAu YaH said...

shiny: cuba2..hehe

Finaz Jaafar said...

cun !
kalau pakai bulu mata palsu ni lagi la meletopppssss!

zOeY zAu YaH said...

cik: pasti mata ank murid tak berkelip memandang cikgu rock haha

zOeY zAu YaH said...

finaz: mls nk pakai hehe

zie_ira said...

mari mekap2,,hehe,,:D

wahh,besh nye dapat mnde comel itu,,uwww,~^_^

Mizz ErMa said...

ayu tol cik zoey mekap + pakai shawl cam tu..=')

Pelangi said...

salah org tu kot zoey..pelangi lain kot..:p..jgn nk ngada2, x mntk balasan pun ok..saje gatal beli terlebih, nak bagi kat kwn baik, xde pun kawan baik..bagi kat zoey je la yg sy anggap kawan sy time sedih, suke..T_T

zOeY zAu YaH said...

zie: try mekap tu tau..hehe..comel kan?

zOeY zAu YaH said...

mizz: alah kite nk buat rock bkn ayu..alamak huhu

zOeY zAu YaH said...

pelangi: tq sgt T_T terharu gila..terkejut td sampai bgkusan kt umah..selalu bg mcm2..huhu

LaLaLovy said...

cantik.. tp i kene pakai base dulu. utk long lasting. selalu peluh. ada tips x ?

sharifahzakiah said...

emm gojesnye....tp z mmg xpndai laa mekap2 ni T__T

Rtp Farra Arisha said...

rajinnya sis buat tuto. arisha make-up sendiri pun tak berapa nak lulus lagi. hahaha.

zOeY zAu YaH said...

lalalovy: yg saya tau pakai base dulu lah.tips lain tak tahu lak huhu..

zOeY zAu YaH said...

sharifah: takpe try selalu mesti boleh punya hehe

zOeY zAu YaH said...

rtp: saya mmg mekap org.kalau free ja buat tuto haha..

ahmad endo said...

ok jugaklah tu...hehehe

zOeY zAu YaH said...

ahmad: alaa..ckplah cantik haha..

♥yaya budak suka embun♥ said...

comeyyyy nyee

zOeY zAu YaH said...

yaya: mekap ke yg comey? try lah ok hehe

Aida Azryn said...

memalu kucing plak dah. XD

CIK JATT said...

wahh pandainya mekap. akak ni suka mekap, tapi tak pandai mekap:)

by the way, follow your blog.

Zaza Zafran said...

lawa tapi bab smokey eyes zaza mmg out la..tak pandai

nazira said...

Cantik la.. t leh la cuba.. hu3..

http://nazira-mypersonallife.blogspot.com/

rara pinkmafia said...

wahhhhh santekkk nya dye makup mata =)

Farah Shamsudin said...

woh! sangat cantik ok!

Marya Hana said...

hai i 1st time jenguk sini..

u buat smokey eyes nampak elok aje. kalau muke i alamatnya semua berok2 dlm hutan bersorak....

"dh mcm panda"! :D

happy blogging..

Nurul Ain said...

pakai la berus syg kalo nk mekap yg kemas..sponge applicator tu x elok utk blend kaler.utk tepek kaler je seswai.jgn mrh no..kte sm2 blaja :)

zOeY zAu YaH said...

aida: musti...

zOeY zAu YaH said...

cik jatt: try lama2 pandai lah hehe

zOeY zAu YaH said...

zaza: pelan2 buat ok? hehe

zOeY zAu YaH said...

nazira: try2..

zOeY zAu YaH said...

rara: tq =)

zOeY zAu YaH said...

farah: tq

zOeY zAu YaH said...

marya: try2 byk kali mesti ok punya =)

zOeY zAu YaH said...

nurul: rasanya saya je lah kot jurusolek professional yg x ska pakai berus.saya lg ska guna eyeshadow sponge atau jari sbb kaler akn jd pekat n lekat berbanding biasa.kt customer pun saya jrg guna berus =)

Nurul Ain said...

hehe..tp kalau pakai berus mesti lg smooth..nk e/s lekat n terang, pakai dulu base yg sticky kat ats mata ..sy pakai concealer je pon e/s lekat jugak :)

zOeY zAu YaH said...

style saya mmg jrg guna berus..rasa tak best lak kalau guna berus.dh biasa camtu.kalau rajin ja guna.eyebase/primer lak saya hanya bubuh kat customer.tuto semua saya ajr mcm saya mekap sendiri.x de primer2 nih sbb mls+saya suka mekap cpt2.bosan lama2 hehe..

ain rahman said...

haisy..geram la tgk blog ni..huhu..geram tgk mekap...mcm nk beli ja smua tu..haha...mm..nk book kamu lah jd MUA sy nt..hahahaha

zOeY zAu YaH said...

ain: haha moh book cpt2 haha

anisyafrina said...

wahhh.. pakai foundation ape eh? look nice n seswai dgn kulit..

*pss.. nak request tips pilih foundation n cara pakainye ^__^

zOeY zAu YaH said...

anis: silkygirl biasa ja.try tgk kat label 'tutomekap' saya penah buat psl nk pilih bedak =)

Mya said...

serius cantik sgt!

zOeY zAu YaH said...

mya: tq mya