pestime uolsss...pestime..

Assalamualaikum..

baru2 ini saya sibuk pungpang2 sebut pasal cat bilik dan bilik cat..

di mana2 saja asik sebut CAT..CAT..CAT..

sampai naik jemu hati sendiri mendengarnya..

itu baru hati sendiri,kalau hati anda tak tahu lah macam mana pula..

rasa nak kunyah2 skrin laptop ke hape tah kan?


secara rasminya selepas 3 hari saya dah berjaya mengecat dengan jayanya.

harus berbangga dengan diri sendiri pasal  pestime saya buat kerja2 macam ini.

habis tiner 1 botol saya kerjakan..bapak geleng kepala saja..

patutlah bilik berbau semacam kilang tiner..rupanya ada budak mane entah
pi tuang sampai bergelen2 menatang itu..

kemudian tiba2 terpikir hal yang merepek repek..
kenapakah tiner tidak berbau seperti escada pacific paridise kegemaranku itu?
(puuiiiii ayat !)


belum tengok dinding lagi..

rasa seperti "wow haku sangat berbakat mengecat"

bila pandang dari jauh rupa2nya ia kelihatan bertompok2 lalu menangis didalam hati..

roller dan berus toksah cakaplah..entah apa saya kerjakan pun tak tahulah..
rosak menatang tu semua..


hencik zul sempat tolong cat asas sedikit..lepastu pesan yang pelik2 pula..

"jangan tidur didalam bilik itu..kang ade yang tido tak bangun2 kang..
bau tiner dengan cat tu kuat..hang tu penat..."

pesanan penaja ini iklas dari hencik zul hensem bin hencik mat kacak
OKES..BAHEK HENCIK T_T

dan bilik beliau menjadi mangsa rempatan saya..


hencik zul dengan kakna tak kasi buat sendiri..

tapi saya ini mana boleh sabar2..sabar itu pun saya tak tahu apa benda..
jadi perlu ke saya bersabar? hah? jawab? jawab?

rupanya kerja mengecat adalah sangat meletihkan..

berasa mahu saja mengupah 10 orang gaji untuk tolong sama mengecat..

tidur malam tangan siap bergerak gerak seolah olah sedang mengecat..

menulis,mentaip dan memakan pun tangan dah tak boleh bergerak secara normal..

berbaring sekejap untuk berehat pun terus bertukar menjadi kroih..kroih..yang amat dasat..
siap mulut terngnga lagik..boleh bayangkan tak macam mana?

sampai hari ini saya berasa sangat letih dan sakit badan wuwuwu..(ini menangis ayu)


sekarang sudah habis mengecat..

tinggal nak tukat tikar.tikar getah tu je pasal 
saya tak suka lantai dibubuh benda lain selain tikar..

untung bakal suami saya..tak perlu beli karpet mahal2 dari negara isketanbola ke,
mozek dari italino ke,tikar getah jek saya rembat uollss..senang sapu sampah ha ha..

orang malas kenelah carik alternatif untuk jimatkan masa dan tenaga iye dak?
(emak mertua tolong jangan baca ini pelisss....)


pastu beli almari baru.dah usha2 dengan kakna..

kami mahu membeli yang sangat big dan panjang macam gabungkan 2 almari tu..
owh sangat menggoda jiwa..

1 kasi emak dan 1 kasi saya..
(bilik saya sekali tempat menukar pakaian,maka emak menyimpan baju2nya disitu)


dan memasang lampu yang baru juga.

di kawasan yang lebih strategik ianya mesti lah lampu kaler putih..

saya tak suka kaler romantik2 macam oren ke,kuning ke,
 susah nak baca buku..kang buku pula yang baca saya..habis tu camne?
(saya membaca sebelum tidur malam)


memasang langsir dan cadar baru..
tapi langsir kena jahit sendiri..nasib baiklah saya power ha ha ha..


mengubah kedudukan perabot dan kasi kemas2 sikit..

nak pasang siling tapi tunggu dulu..jangan gelojoh sangat boleh tak?
(memarahkan diri sendiri)


dan keseluruhannya bilik saya adalah bertemakan kaler krim..weewwitt..!

owh yang paling penting adalah mesti meletak pewangi peach..
saya suka bilik berbau wangi..rasa nak kroih2 sampai sebulan ha ha...


ok ini dah jadi semacam entry 
'mari melihat senarai pengubahsuaian bilik tidur idaman kalbu'


awak semua buat2 paham sudah lah ya..

nanti saya tangkap gambar dan bubuh kat sini(tangkap?)
babai..

like fanpage kalau sudi.kat sidebar.

klik nuffnang nak bedah..amin..

tenkiu.