pestime uolsss...pestime..

Assalamualaikum..

baru2 ini saya sibuk pungpang2 sebut pasal cat bilik dan bilik cat..

di mana2 saja asik sebut CAT..CAT..CAT..

sampai naik jemu hati sendiri mendengarnya..

itu baru hati sendiri,kalau hati anda tak tahu lah macam mana pula..

rasa nak kunyah2 skrin laptop ke hape tah kan?


secara rasminya selepas 3 hari saya dah berjaya mengecat dengan jayanya.

harus berbangga dengan diri sendiri pasal  pestime saya buat kerja2 macam ini.

habis tiner 1 botol saya kerjakan..bapak geleng kepala saja..

patutlah bilik berbau semacam kilang tiner..rupanya ada budak mane entah
pi tuang sampai bergelen2 menatang itu..

kemudian tiba2 terpikir hal yang merepek repek..
kenapakah tiner tidak berbau seperti escada pacific paridise kegemaranku itu?
(puuiiiii ayat !)


belum tengok dinding lagi..

rasa seperti "wow haku sangat berbakat mengecat"

bila pandang dari jauh rupa2nya ia kelihatan bertompok2 lalu menangis didalam hati..

roller dan berus toksah cakaplah..entah apa saya kerjakan pun tak tahulah..
rosak menatang tu semua..


hencik zul sempat tolong cat asas sedikit..lepastu pesan yang pelik2 pula..

"jangan tidur didalam bilik itu..kang ade yang tido tak bangun2 kang..
bau tiner dengan cat tu kuat..hang tu penat..."

pesanan penaja ini iklas dari hencik zul hensem bin hencik mat kacak
OKES..BAHEK HENCIK T_T

dan bilik beliau menjadi mangsa rempatan saya..


hencik zul dengan kakna tak kasi buat sendiri..

tapi saya ini mana boleh sabar2..sabar itu pun saya tak tahu apa benda..
jadi perlu ke saya bersabar? hah? jawab? jawab?

rupanya kerja mengecat adalah sangat meletihkan..

berasa mahu saja mengupah 10 orang gaji untuk tolong sama mengecat..

tidur malam tangan siap bergerak gerak seolah olah sedang mengecat..

menulis,mentaip dan memakan pun tangan dah tak boleh bergerak secara normal..

berbaring sekejap untuk berehat pun terus bertukar menjadi kroih..kroih..yang amat dasat..
siap mulut terngnga lagik..boleh bayangkan tak macam mana?

sampai hari ini saya berasa sangat letih dan sakit badan wuwuwu..(ini menangis ayu)


sekarang sudah habis mengecat..

tinggal nak tukat tikar.tikar getah tu je pasal 
saya tak suka lantai dibubuh benda lain selain tikar..

untung bakal suami saya..tak perlu beli karpet mahal2 dari negara isketanbola ke,
mozek dari italino ke,tikar getah jek saya rembat uollss..senang sapu sampah ha ha..

orang malas kenelah carik alternatif untuk jimatkan masa dan tenaga iye dak?
(emak mertua tolong jangan baca ini pelisss....)


pastu beli almari baru.dah usha2 dengan kakna..

kami mahu membeli yang sangat big dan panjang macam gabungkan 2 almari tu..
owh sangat menggoda jiwa..

1 kasi emak dan 1 kasi saya..
(bilik saya sekali tempat menukar pakaian,maka emak menyimpan baju2nya disitu)


dan memasang lampu yang baru juga.

di kawasan yang lebih strategik ianya mesti lah lampu kaler putih..

saya tak suka kaler romantik2 macam oren ke,kuning ke,
 susah nak baca buku..kang buku pula yang baca saya..habis tu camne?
(saya membaca sebelum tidur malam)


memasang langsir dan cadar baru..
tapi langsir kena jahit sendiri..nasib baiklah saya power ha ha ha..


mengubah kedudukan perabot dan kasi kemas2 sikit..

nak pasang siling tapi tunggu dulu..jangan gelojoh sangat boleh tak?
(memarahkan diri sendiri)


dan keseluruhannya bilik saya adalah bertemakan kaler krim..weewwitt..!

owh yang paling penting adalah mesti meletak pewangi peach..
saya suka bilik berbau wangi..rasa nak kroih2 sampai sebulan ha ha...


ok ini dah jadi semacam entry 
'mari melihat senarai pengubahsuaian bilik tidur idaman kalbu'


awak semua buat2 paham sudah lah ya..

nanti saya tangkap gambar dan bubuh kat sini(tangkap?)
babai..

like fanpage kalau sudi.kat sidebar.

klik nuffnang nak bedah..amin..

tenkiu.















37 comments:

nuruashia ♥ said...

aik..akk xberbuke ke?? haa.. hek9!~

sharifahzakiah said...

haaa sme laa kte yunk, hari tu sy baru mengecat blik, kaler pink, lepas dh cat, hbes tikar getah kne cat, suruh mak beli tkar getah baru lak. hahaha


emm mmg pnt pun ! kami brtiga ngecat se blik yg kcik tp dh pgsannn -.-

Cik Eka said...

mengecat memang penat...dui..ingat sonang bona..rupenye mak ai..letih gile...huhuhu

ღ p!nk veLvet ღ said...

owg penah cat bilik owg sorang2 last 2 years kowt ... pastu sumpah tanak cat dah ... semput ya hamat, ahaks~

Saiazuan said...

err ok buat2 paham je.. huhu

fathiahRAIHANA said...

letak tikar buluh ke akak
simple jugak
hehe
nanti 'tangkap' gambar banyak2 ltak lam blog ye nak tengok gak ^^

zie_ira said...

ira cuba membayang kan ZZY tido mulut ternganga skarang ..haha

owh2,,fes time mengecat rupa nye ,,seronok an? hehe:D

wahh,,raya sakan la tahun ni ,bilik suda cat baru ..ade kaitan ke bilik dengan raya?hehe

Nurul Mazni said...

tak sabar nk tunggu gambar bilik awak... cepat2 sket post.. mesti cantik.. hehehehe

cik chinta said...

cet bilik demi raya? hebakk...huhu..ko ni zoey. raya lambat lg la. macam2 da ko buat. tguk ak sni, tade mood raya langsung dtg, ksian kan?

Aida Azryn said...

best woo keje mengecat ni.. :P

zOeY zAu YaH said...

nuru: entry dh siap awl2,post jek sementara tggu waktu berbuka.sini lewat hihi

zOeY zAu YaH said...

sharifah: letih kan? haha..saya buat hsb tikar getah comot2.

zOeY zAu YaH said...

cik eka: letih wooo haha

zOeY zAu YaH said...

pink: mmg semput pun haha

zOeY zAu YaH said...

saiazuan: ok rojer hehe

zOeY zAu YaH said...

fathiah: suka gak tkr buluh tp mls nk angkat time sapu haha..insyaallah saya buat nanti ok?

zOeY zAu YaH said...

zie: haha sakan apanya..nk bg bilik cerah skit ja.mmg buruk tido nganga hehe

zOeY zAu YaH said...

maz: tak cantiklah psl bilik saya bilik lama..huhu..nanti saya bubuh ok?

zOeY zAu YaH said...

cik: dok umah sorang2 camnih la.kena pulun awai2 kang x sempat haha..cat bilik nk bg cerah ja pun hehe..tu lah dok jauh2 lagi..

zOeY zAu YaH said...

aida: letih =.=" huhu

Sufinah Yussof (SY) said...

amboi~~~ mengecat bilik sampai ke perabot skali tukor. ehem! macam lain je bunyik nye tu. SY ade terbau bau nasik minyak la pulak. hoho~ ada betul ka sangkaan patik ini wahai si cik lawa zoey~~~ weee~~~ larik laju2.

Fiq Fikri said...

nenek ni cam2 mau tukar,dah mcm deco idaman la plak kn..ahahhha :)

zOeY zAu YaH said...

sy: mana ada lah..semua dh rosak.bape puluh taun x tkr haha..

zOeY zAu YaH said...

fiq: ha'ah lah pokcik..deco idaman buat sendiri haha

Mizz ErMa said...

xsbr nk tgk bilik cik zoey..=D

Nur Farah Hani said...

wahhhhhhhhhhhhh ngah mendekorate bilik upenya.. fara pun suke bilik kaler pink n wangi..haha :D

asfira aminuddin said...

babe, kapet mahal2 susah nak sapu. i pun tak suka. haha. selamat mengecat! ;)

GnieSyazni said...

akhirnya siap mengecat...

p/s : terasa pelik entry ni takde gmbr..hehe..biasa mesti nk tgk muke comey tu =)

Umie Artoqiemie said...

umie yg bace ni terasa kepenatannya.. cat warna ape ek..

zOeY zAu YaH said...

mizz: huhu bilik saya biasa ja..bilik lama

zOeY zAu YaH said...

nur: haha saja nk kasi cerah skit..wangi2 baru best dok dlm tu kan hihi

zOeY zAu YaH said...

asfira: ha btl2..pastu pasir ska terkumpul kt karpet..GELI..! haha..dh hbs cat tggl nk kemas jek hihi

zOeY zAu YaH said...

gnie: haha letih sgt x sempat boh gambar haha..

zOeY zAu YaH said...

umie: mmg penat woo haha..krim tema bilik taun nih haha

NOOR FATIN said...

aritu cat rumah macam nak pengsan. pnyalah penat. xpenah lagi buatkan. hahah rela upah org pula lepas ni :P

EB said...

Hahahaha entri ini adalah sangat lucu.. hahahaha...

Nanti tolong cat bilik eb juga ye.. bilik eb adalah sangat kecil.. hehehe....

Mya said...

nak mengecat bilik jugak! tp xtau larat ke dak bln2 posa ni huhu