TAG RAYA

Assalamualaikum...


saya telah ditag oleh pokcik FIQ FIKRI untuk jawab soalan berbaur spm versi raya oiii!!!! 

ehem2..(amek napas)

BAJU RAYA TAHUN INI BERTEMAKAN WARNA ?
taik cirit...
nak tau kaler apa sila usha kaler taik cirit..
weh ape spesifik kaler tu haku kasi?
cik dila yusof yang kata kaler taik cirit..bukan saya yang kata..beliau yang kata kah kah..

ehem2...itu jawapan palesu..jawapan yang betul adalah saya mempakai baju raya
yang tidak ada kaler..
SEKIAN~

LOKASI PERTAMA ANDA KUNJUNGI UNTUK BERAYA ?
rumah yang orang hanya pergi time raya...
teruk betul..sape tu? sape tu? sape tu? 

rumah  seseorang yang dirindui selalu..weeewwwiittt!

rumah sape adik2?
yeeee....kamu tak tahu...pasal saya belum bagitahu..

rumah arwah abang saya yang tercinta..peeewwwiitttt...! sekali lagi..
weh..! weh..! itu kubur bukan rumah...errr...NEXT !!!

MAKANAN KEGEMARAN ANDA DI PAGI RAYA ?
penampar...MAKAN+PENAMPAR
indah juga kan? kah kah..!

eh tak..tak..kang tukang tag backhand diriku habislah...

saya tak tahu saya suka makan apa..

boleh jawab macam tu?

LAGU RAYA YANG PALING MENYENTUH HATI ?
saya adalah tidak mendengar lagu raya yang tacing2..
maka saya tidak tahu apa lagu yang paling menyentuh hati,jiwa dan sukma melati..

BERAPA RUMAH ANDA AKAN KUNJUNGI PADA HARI RAYA PERTAMA ?
seketul rumah SAHAJA....
iaitu rumah saya sendiri...

BERAPA PASANG BAJU RAYA ANDA ADA ?
10 keping baju raya.
datin markonah mesti nak over2 punya..

pakai ke rumah mak mentua sekeping...
rumah pakwe sekeping...
rumah jiran sekeping..
rumah sepupu spare part sekeping..
eh jap..jap...

katanya beraya di seketul rumah sahaja?

ehem2...

tolong jangan bikin diriku malu buleh tak?


ADAKAH ANDA SEORANG PERANTAU ?
yeeee....
dah lama tak balik kampong halaman..
teringin bebenor nak balik beraya ke paris..
ape khabar lerr orang2 kampung ye?

KAMPUNG HALAMANKU ADALAH DI PARIS..
ini gaya datin markonah bila dia buat sombong...
puiiii!!!!


DI PAGI RAYA,PART MANA ANDA PALING SEDIH ?
bila secara baik hati orang berkata saya adalah budak comel yang berumur 17 tahun
tapi secara kejinya mereka tidak menghulurkan $ raya barang sekilo dua..

PEMBETULAN..
saya sebenarnya berumur 4 1/2 tahun
dan saya perlukan duit raya sebanyak 2 kilo setiap rumah..
selepas mendapat duit raya..saya berlari2 keriangan seperti ini..

MENU PAGI RAYA DIRUMAH ANDA ?
pizza hut hut,burger kring,dunking donate dan bla..bla..bla..

cehhh datin markonah nak inernasional jek kan? lempang kang baru tau..
(dah kampungnya kat paris kan cek kiah...)

KAMPUNG IBU/AYAH  ANDA RAYA TAHUN INI ANDA AKAN BALIK ?
harap maaf..kod ibu dan ayah adalah tidak sah..

hanya kod mak dan bapak sahaja yang diterima..

sekian tut...tut..tut..tut...

weh sudah lah..asik main2 saja..sila jawab secara berhemah..

setiap tahun adalah beraya di kampung bapak kerana rumah saya ini
adalah rumah peninggalan arwah tok dan tokwan yang cun lagi hensem..
(pasti arwah berbangga kerana punya cucu kaki pembodek seperti ini).

raya ke-2 ke ke-3 ke baru lah berangkat kami ke kampung mak yang gojes di 
kuala ketil.saya masih ada tok(nenek) di sebelah mak.
dan peringatan...beliau adalah sayangkan saya..dan beliau tidak pernah lupa
memberi saya duit raya...kah kah sila lah jeles..

weh kate kampung kat paris?

dalam mimpi jek senah..eh tak tak..tu kampung keluarga angkat..
kira kampung saya juga kan?


saya mengetag 5 manusia yang lebih waras..


DAN KEPADA SESAPE JUA YANG NAK BUAT TAG INI..
SILAKAN BUAT..SILA..SILA..

sekian..

like fanpage kat sidebar kalau sudi.

klik nuffnang nak bedah..amin..

tocetoce..




29 comments:

IMANSHAH said...

Sebelas bulan kita kejar dunia,
Kita turuti nafsu angkara.
Sebulan penuh kita berpuasa,
Kita bakar segala dosa.
Sebelas bulan kita sebar dengki dan prasangka,
Sebulan penuh kita tebar kasih sayang sesama.
Dua belas bulan kita berinteraksi penuh salah dan khilaf,
Di Hari suci nan fitri ini, Kita cuci hati, Kita buka pintu maaf.
Selamat Hari Raya Idul Fitri, mohon maaf Zahir dan batin...

Imanshah, Ipoh-Tumpat, 26 Ramadhan 1432 H

zie_ira said...

hehehe ,, ira pon rumah fes pegi tiap raya pertama ialah rumah arwah abg ira,err,,tu kubur ,bukan rumah,,==' ,, hehe ,,

eh eh ,,zie ira tu ira erk?hehe ,macehh tag ,nnti ira menjawab dengan secara berhemah ,erkk,,hehe,,^^

Aida Azryn said...

kelakar je cik zoey ni. haha. :D

zOeY zAu YaH said...

iman: nice...thanks =)

zOeY zAu YaH said...

zie: kan? hehe yup..ziera..sila buat ok haha

zOeY zAu YaH said...

aida: hehe..buat lah sekali tag nih..

Cik Eliza said...

taik cirit?

bhahahahahaha!!!

:P

FyzaLovato said...

wahh nanti jemput lah singgah ke Alor star yah. HAHA :D

Hidayat MY said...

hahahahahahahah

amboi paris..curlass kau.hahahah

saya ada amik pic cik puan dlm ni letak kat entri..takpe kan?..err errr..

tengok sini
http://hidayatmy.blogspot.com/2011/08/tag-raya-oii.html

larikkkkk..

.

zOeY zAu YaH said...

fyza: insyaallah hihi

zOeY zAu YaH said...

cik eliza: bak kata kwn saya hehe

zOeY zAu YaH said...

hidayat: wanted lak tu kan? haha..iyolah tq buat..

miZz_nizZ said...

japje nk rye dah kn..hope bjumpa lg ngn rmadhan depan=)

Ahmad Fauzi Aryaan (A.F.A) said...

~rumah pertama nenek mai harus laa umah babah...*walauponnn...

cik chinta said...

okess...menghupdate dengan gigih setelah pulang kosongkan poket T_T

zOeY zAu YaH said...

mizz: ye btul..amin..

zOeY zAu YaH said...

hencik patik: ehhhh musti..kita kan ............~

zOeY zAu YaH said...

cik: amoih cikgu soping la tu..

HaNa HaNi said...

glamer ouuhh zzy sampai 10ketol baju raye~
hana pown xde baju raya neyh..mai derma satu
^_^

Mya said...

wah wahhh amboi dia =D

Pelangi said...

adoyai...haha lawak la entry ni..byk main tau zoey ni! raya ni nak dtg uma zoey..:P

Wani said...

wahhh, pagi raya makan pizza!
barat betul, hihi.

zOeY zAu YaH said...

hana: mane adeee..saja jee...takde baju raya? geng hehe

zOeY zAu YaH said...

mya: hehe

zOeY zAu YaH said...

pelangi: hehe nak dtg silakan..hihi

zOeY zAu YaH said...

wani: mengada datin merkonah tu hehe

Elyzatul Nastaysah said...

thnx sayangs sebab tag kite.jwpn awak tu byk yg maen2 tau.geram=)

zOeY zAu YaH said...

aly: haha ska main2..buat tau

Syafiqah Hashim said...

Cik Zoey! sy dah jawab soalan-soalan tu semua...thanks sebab tag pika..

SELAMAT HARI RAYA! maaf zahir & batin..semoga raya ini anda lebih bergumbira..and teruskan buat tutorial yang best!


http://pikalurve.blogspot.com/2011/08/soalan-soalan-hari-raya.html