TAG RAYA

Assalamualaikum...


saya telah ditag oleh pokcik FIQ FIKRI untuk jawab soalan berbaur spm versi raya oiii!!!! 

ehem2..(amek napas)

BAJU RAYA TAHUN INI BERTEMAKAN WARNA ?
taik cirit...
nak tau kaler apa sila usha kaler taik cirit..
weh ape spesifik kaler tu haku kasi?
cik dila yusof yang kata kaler taik cirit..bukan saya yang kata..beliau yang kata kah kah..

ehem2...itu jawapan palesu..jawapan yang betul adalah saya mempakai baju raya
yang tidak ada kaler..
SEKIAN~

LOKASI PERTAMA ANDA KUNJUNGI UNTUK BERAYA ?
rumah yang orang hanya pergi time raya...
teruk betul..sape tu? sape tu? sape tu? 

rumah  seseorang yang dirindui selalu..weeewwwiittt!

rumah sape adik2?
yeeee....kamu tak tahu...pasal saya belum bagitahu..

rumah arwah abang saya yang tercinta..peeewwwiitttt...! sekali lagi..
weh..! weh..! itu kubur bukan rumah...errr...NEXT !!!

MAKANAN KEGEMARAN ANDA DI PAGI RAYA ?
penampar...MAKAN+PENAMPAR
indah juga kan? kah kah..!

eh tak..tak..kang tukang tag backhand diriku habislah...

saya tak tahu saya suka makan apa..

boleh jawab macam tu?

LAGU RAYA YANG PALING MENYENTUH HATI ?
saya adalah tidak mendengar lagu raya yang tacing2..
maka saya tidak tahu apa lagu yang paling menyentuh hati,jiwa dan sukma melati..

BERAPA RUMAH ANDA AKAN KUNJUNGI PADA HARI RAYA PERTAMA ?
seketul rumah SAHAJA....
iaitu rumah saya sendiri...

BERAPA PASANG BAJU RAYA ANDA ADA ?
10 keping baju raya.
datin markonah mesti nak over2 punya..

pakai ke rumah mak mentua sekeping...
rumah pakwe sekeping...
rumah jiran sekeping..
rumah sepupu spare part sekeping..
eh jap..jap...

katanya beraya di seketul rumah sahaja?

ehem2...

tolong jangan bikin diriku malu buleh tak?


ADAKAH ANDA SEORANG PERANTAU ?
yeeee....
dah lama tak balik kampong halaman..
teringin bebenor nak balik beraya ke paris..
ape khabar lerr orang2 kampung ye?

KAMPUNG HALAMANKU ADALAH DI PARIS..
ini gaya datin markonah bila dia buat sombong...
puiiii!!!!


DI PAGI RAYA,PART MANA ANDA PALING SEDIH ?
bila secara baik hati orang berkata saya adalah budak comel yang berumur 17 tahun
tapi secara kejinya mereka tidak menghulurkan $ raya barang sekilo dua..

PEMBETULAN..
saya sebenarnya berumur 4 1/2 tahun
dan saya perlukan duit raya sebanyak 2 kilo setiap rumah..
selepas mendapat duit raya..saya berlari2 keriangan seperti ini..

MENU PAGI RAYA DIRUMAH ANDA ?
pizza hut hut,burger kring,dunking donate dan bla..bla..bla..

cehhh datin markonah nak inernasional jek kan? lempang kang baru tau..
(dah kampungnya kat paris kan cek kiah...)

KAMPUNG IBU/AYAH  ANDA RAYA TAHUN INI ANDA AKAN BALIK ?
harap maaf..kod ibu dan ayah adalah tidak sah..

hanya kod mak dan bapak sahaja yang diterima..

sekian tut...tut..tut..tut...

weh sudah lah..asik main2 saja..sila jawab secara berhemah..

setiap tahun adalah beraya di kampung bapak kerana rumah saya ini
adalah rumah peninggalan arwah tok dan tokwan yang cun lagi hensem..
(pasti arwah berbangga kerana punya cucu kaki pembodek seperti ini).

raya ke-2 ke ke-3 ke baru lah berangkat kami ke kampung mak yang gojes di 
kuala ketil.saya masih ada tok(nenek) di sebelah mak.
dan peringatan...beliau adalah sayangkan saya..dan beliau tidak pernah lupa
memberi saya duit raya...kah kah sila lah jeles..

weh kate kampung kat paris?

dalam mimpi jek senah..eh tak tak..tu kampung keluarga angkat..
kira kampung saya juga kan?


saya mengetag 5 manusia yang lebih waras..


DAN KEPADA SESAPE JUA YANG NAK BUAT TAG INI..
SILAKAN BUAT..SILA..SILA..

sekian..

like fanpage kat sidebar kalau sudi.

klik nuffnang nak bedah..amin..

tocetoce..