video tutorial blue eye make up for gray outfit

Assalamualaikum..

hey..hey..mahu bertanya ni..

tahun ini musim berbaju raya berwarna kelabukah?

sana sini asik kelabu..kelabu..kelabu..dan kelabu..

sampai dah naik kelabu asap budak yang tengah taip ini..


ye lah..naik kelabu sebab banyak betul requested minta buat mekap raya untuk baju kelabu.

ada yang nak simple2 sebab kurang barang mekap..

ada yang dramatik..

takpe uollsss..memandangkan saya adalah power maka saya  buat 2 tuto T_T

kali ini saya bubuh yang mekap dramatik dulu ya..

nanti saya bubuh yang simple dan lembut pula.

p/s: muka saya adalah tidak flawless...
kesan2 hebat itu adalah kerana kamera sayangkan saya..
.
.
.
SEKIAN JANGAN JELES...
kah kah..!


pura2 comel adalah kepakaran budak ini...

pura2 gojes adalah kepakaran baru...

hai saya adalah zoey awak pula?
(habislah kalau pakwe saya dengar ini T_T)


biru adalah gojes...
budak itu pun adalah gojes juga..UUWWWEEEEKKKK !!!

iye..iye..tak cakap pun dah tahu 
ada perbezaan yang sangat tragik disitu...T_T

sila kata gedik kalau awak nak kena lesing dengan budak ini...


lain2 video mekap sila klik label 'tutomekap'

lain2 video shawl sila klik label 'tutoshawl'

AWAK OIII....
kalau mahu mendapatkan produk mary kay sila klik >>> SINI 

nanti saya buat entry pasal produk tu ok..
produk yang best gileerrr...!!!!
(ye lah budak nih je yang giler..kauorang baik2 je..TACING BETOL)

like fanpage saya kalau sudi.kat sidebar.
budak ni adalah annoying gila pasal tak approved orang kat fb..
eh tak..tak..fb saya yang annoying tak leh approved bukannya saya..
sila jangan lempang saya..saya orang susah...sob sob..

klik nuffnang nak bedah..amin..

tenkiu.



43 comments:

Phat said...

singgah

Nurul Mazni said...

tak sah kalau tak sakit perot gelak bace entry zoey.. okeyh.. maz check skang jugakkkkkk tuto tu

Mizz ErMa said...

waa..bju raya sy pon kaler biru jgk thn nih..hihi

shiny2 star.. said...

mencik! lawa sgt,mencik mencik! hahahaha...sy kalau buat mesti seblah mata lain, sebelah mata lain.warna x seimbang.sedeyyy

Hidayat MY said...

oooo..
da tau da camne nak wat shading kat hidung..
ekekke.
best pula tgk tuto mekap ni.
hik3

cik chinta said...

macam perli aku je bab jgn jeles kat muka yg cun tu kan? =D huhu..xhabis2 nk pomot produk baru. mary kay le pulok. nangis la gnih T_T

zOeY zAu YaH said...

phat: tq

zOeY zAu YaH said...

maz: hehe merepek tu..sile2..

zOeY zAu YaH said...

mizz: ha leh la try tu pun kalau nk yg daramatik lah hehe

zOeY zAu YaH said...

shiny: takpe try lagik hehe

zOeY zAu YaH said...

hidayat: aiyok awk tgk ke? haha

zOeY zAu YaH said...

cik: mane adeee..dh ramai sgt tanya nape saya edit truk2 tu yg nk ckp keje kamera haha...mary kay mables wooo

Sha Purple said...

waaa zoey...cantik la mekap tuh..suka2

♥ MRS ZACKS ♥ said...

baju saya wne pink. mcmmane pulak tu ? buat make up utk pink lak bleh ? hihihi :P

zOeY zAu YaH said...

sha: tq =)

zOeY zAu YaH said...

sharifah: ade gak org len yg request pink..nanti ree saya try buat ok? hehe

jann sinuja said...

heee~~~gedik2!!! nak lesing kte x?? hehe cantik2..bile try selalu xjadi :(

zOeY zAu YaH said...

jann: bentuk mata x sama so x akn jd sama sgt..tp try la selalu ok.

Elyzatul Nastaysah said...

hai awak..saye tengku elis.awak pulak?haha=)

Phat said...

hye zoeyzauyah...selamat berpuasa dan menyambut aidilfitri..phat masuk kan anda dlm bloglist phat ye ;-)

blog_cantik.sihat. said...

sangat cantik! boleh kunjungi blog cantik saya

merahitujambu said...

mana awok belajar makeup2 ni??leh buat duit tau

.:: yUki a.k.a f@Ra ::. said...

zoey!!! sgt rindu padamu...
dah lame x dpt on9..rindu giler kt tuto mekapmu..weheeeee

Finaz Jaafar said...

aww mmg gojezz!!! klo gi dinner mekap mata cemnih pun cun jgk kan

asfira aminuddin said...

babe cantik and nampak kemas! simpan stail ni utk raya. :)

Irma A.Wahid said...

lawa betol mekap..skrg tgh blaja2 nak mekap cam awak~~~hehehe

zOeY zAu YaH said...

ely: saya datin markonah hehe

zOeY zAu YaH said...

phat: tq ye..saya akn listkan balik hehe

zOeY zAu YaH said...

bcs: tq =)

zOeY zAu YaH said...

merah: dari jurusolek artis.saya mmg mekap org pun..freelance dgn join company cosmetics untuk mekap.

zOeY zAu YaH said...

yuki: ya lah pi mana nih lama hilang? haha rindu gak sob sob..

zOeY zAu YaH said...

finaz: yup..ok sgt2..

zOeY zAu YaH said...

asfira: haha tq =D

zOeY zAu YaH said...

irma: belajar2..try ok? hehe

Irma A.Wahid said...

pasti~~~heheh

Khumaera Ismail aka Habibi Hamid said...

cepat tlg makeupkn saye.hihihi~

redzwanie redzmann said...

cntek gilers cik zoey makeup...=)

zOeY zAu YaH said...

irma:hehe good2

zOeY zAu YaH said...

maera: nape jauh sgt? hehe

zOeY zAu YaH said...

wani: tq wani hehe

ZaNa aDieyZa said...

geramnya akk tengok mata zoey tu!! cun!!

Mya said...

this is so gorgeous! thanks for d tutorial! weeeee xsia2 request =)

Mya said...

ouh ye lagi satu. zoey guna compact powder jenis ape ye? n utk org yg jrg make up tebal (untuk kegunaan harian biasa2) sesuai x dgn compact powder yg zoey guna? atau ada suggestion lain x? tenkiu =)