video Tutorial pink & black smokey eyes

Assalamualaikum..

tahukah awak semua...
mekap didalam video telah tersasar dari landasan yang sebenar..

saya mahu membuat video mekap pink tak guna banyak kaler..
macam yang kawan blog request..

habis saja pungpang2 kat dalam tu baru perasan..
OMG ! (cool kan sebut ini?) saya telah membuat mekap yang sangat magic.

niat: mekap pink tak guna banyak kaler..
buat: pink campur hitam sesedap rasa..
hasil: ia bertukar menjadi seperti kaler ungu yang cun..(cun mesti ade)..

keputusan?

okes kawan saya itu..harap maaf,sila jangan kecewa..
takyah lah pikir nak mogok setaun ke,nak posa 3 bulan ke,
tak nak raya sampai 2 taun ke, ape2 je lah kan..
sila maafkan diriku ini..T_T

saya upload video nih pukul 10 malam sampai 4 pagi..
niat nak buat entry awal2 pagi tapiiii...errr..
akibat rasa mengantuk yang amat dasyat,
saya telah mengkroih..kroih..kroih..secara dasat juga..
oke takyah bayangkan camne suasana 'dasat' itu..
tak dapat duit raya pun kalau pikir.

marilah kita belajar buat mekap magic ini ye kawan2..
(terpengaruh citer harry potter nampaknya beliau ini)

P/S: kat belakang video nih saya tunjuk cara shading hidung cam saya
selalu buat.nak buat camne..hidung pesek la kata sob.. sob..

kiri: muka belemoih budak itu..(eh sape? sape? sape?)
terus taknak ngaku diri sendiri.

kanan: okes itu adalah saya HA HA HA..kejinya daku terhadap diri sendiri.

saya pakai 3 kaler.
bulu mata pelesu sekerat adalah kegemaran saya kini..
anda pula bagaimana?
(tiba2 tuan belog menjadi peramah pula..)

tiba2 berasa beliau ini sangat cun..

duduk depan kipas sampai shawl diterbangkan angin
pastu pura2 ayu..
habislah lepas nih cik kak cik kak yang bernama ayu takleh carik makan dah.

sah ayu =.="


nak tengok lain2 video mekap carik kat label 'tutomekap'

lain2 video shawl carik kat label 'tutoshawl'

weewwiittt...
ini memang tiada kerja.nak mengorat diri sendiri pula.

annoying gila budak perempuan ini.
semuanya reaksi muka minta penampar.
T_T


meh tengok sini...
 > si cantik yang bermata bulat buat entry pasal saya lah..
hehe..part paling saya suka bila dia cakap saya tak.......
eh kauorang masuk then tengok sendiri lah apa dia cakap kat bawah entry tu..
klik SINI WOI SINI !

> yang nih pun cantik jugak..
meh tengok..puji pujian sungguh kamu ini ya? tapi sorry..takde duit raya haha..
klik SINI PULAK

PENGUMUMAN....!!!
saya akan ajar mekap sesape yang berminat.
personal(2,3 orang pun ok)bukan kelas cam biasa pasal saya nak buat secara santai.
boleh pilih nak yang RM50 atau RM100.
dan boleh pilih sendiri nak buat bila dan hari apa.
boleh tannya saya kat fb ke,kat fanpage ke ok?
ramai yang nak sebelum raya.nak mekap time raya katanya he he..

sila like fanpage saya kalau sudi.kat sidebar.

kelik nuffnang nak bedah amin..

tenkiu.

65 comments:

love bunga querida said...

cantek lah :)

Aisha Zaid said...

wonderful colour combination la awk....sy suke...leh try raye nih...huhuhu

hira said...

hahaha. macam-macam muka akak jadinya. saya tak suka make up. suka tengok orang je. huhu

ıuɐz uʎןǝ said...

awak shantek!!

Khumaera Ismail aka Habibi Hamid said...

zoey, kaler pink tu mcm ungu pun ade. tp cun!! =)

zOeY zAu YaH said...

bunga: tq bunga =D

zOeY zAu YaH said...

aish: ha try2 hehe

zOeY zAu YaH said...

hira: hehe

zOeY zAu YaH said...

alya: taklah..biasa ja =)

zOeY zAu YaH said...

maera: dia tgh2.tu yg x tau nk pggil apa hehe

Si MaTa BulAT said...

cantik gile2. ni la yg sy cari. tq ;)

syakey said...

cantik :D

ejulz said...

http://nurimanhanna88.blogspot.com/2011/08/aku-ngah-pening-kepala-nie.html?showComment=1312427591638#c3529378114853703556

heHe

ILA SYAMILA ♥♥ said...

kakkkkk. sila baca dengan senang hati. :D
http://ilagula.blogspot.com/2011/08/kau-yang-ku-sayang-waddehek-punya-tajuk.html

Cik Tqah said...

ala...xde alat mekap yg banyak.. kalo takat mekap sebelah mata tu jd la..tp bila 2 belah mmg faul..tkt de yg gelap de yg terang

zEri sAfEerA said...

oh my oh my. ini sgt smart okeh. grrr

dea izzana said...

honestly make up u mmng cntik... i ade kening yang x cntik berntu dia.. pergi kedai suruh orang tu trim.. dh trim pun xthu mcm mne nk make up kening.. i mean to make me look daring ke.. boleh bagi tips ? :)

✿....rossa alina....✿ said...

hai,first time datang sini..

nak follow blog ni!

^_^

zie_ira said...

wow,,cantik gak ea kaler macam tuhh

eh eh,,pic yang last2 tu muka nakal2 ea,,,kekeke,,

* FAR * said...

pandai mekap.. kemas je nampak..

erysweetie said...

zoey..lipstik tu brand ape eh? kaler dia cantek..

zOeY zAu YaH said...

si mata bulat: tq =)

zOeY zAu YaH said...

syakey: tq =)

zOeY zAu YaH said...

ejulz: pomote jek? hehe

zOeY zAu YaH said...

ila: rojer =)

zOeY zAu YaH said...

cik tiqah: dapatkan brg mekap sekarang hehe..

zOeY zAu YaH said...

zeri: tq..

zOeY zAu YaH said...

dea: saya jaranag cukur kening..penah 3 kali jek sbb kening mmg dah nipis n mcm terbentuk.kalau nk cukur just cabut tepi2 dia yg serabut tu dgn twizzer.jgn cukur nipis.

zOeY zAu YaH said...

rossa: tq

zOeY zAu YaH said...

zie: yup2..muka nakal budak sorang nih haha

zOeY zAu YaH said...

far: tq.saya sentiasa belajar untuk improved mekap.

zOeY zAu YaH said...

ery: tu brand R&Z COSMETICS.kaler perfect brown.tp dia akn tukar jd kaler natural pink2 skit...cantik !

Amy A. said...

awak2...kalau rajin kan..buat review ke ape2 pasal BBCream boleh?..sbb macam wonder ape dia sebenarnye..:D

Irma A.Wahid said...

menarik ni tawaran~~hehe..

merahitujambu said...

mana awk belajar makeup ni ??cantik pandai!!

Sufinah Yussof (SY) said...

suka kaler tu~ cantik sangat~

zie_ira said...

suka lah dengar ZZY ckp loghat utara tu,,comel tahu,,^_^

zOeY zAu YaH said...

amy: insyaallah.saya tak pakai bb cream hihi

zOeY zAu YaH said...

irma: hehe nk join?

zOeY zAu YaH said...

merah: belajar kt tuuuttt...! haha

zOeY zAu YaH said...

sy: tq sy.tau dah kenapa suka kan? hehe

zOeY zAu YaH said...

zie: haha kasar mcm hapa lagik

ZaNa aDieyZa said...

cutenya adk akk ni!!

WuMing said...

Memang pro laa kan?..

cik wanie Lovela (CWL) said...

sis owg kedah ka? nice lox suka sgt!

zOeY zAu YaH said...

zana: haha tq kak

zOeY zAu YaH said...

wuming: ishhh saya msh belajar lg hihi

zOeY zAu YaH said...

cik wanie: yup kedah hehe tq

liya alia said...

kak zoey mmg pandai mekap lah.. kalau saya buat tobat2 tak jadi.. huhu

asfira aminuddin said...

cantik babe! dr dulu until now i try bwat smokey eyes ni tapi tetap tak menjadi babe . ;P

Mizz ErMa said...

cantiknya mekap cik zoey..kening pon lawa jugak..sampai skrg still xterror2 lg nak pkai celak kening..=(

nuruashia ♥ said...

comey.!!!! cntek!!! nuru skeeee <3

zOeY zAu YaH said...

liya: eh try la byk2 kali..mesti boleh punya.

zOeY zAu YaH said...

asfira: try je byk2 kali mesti nanti lg teror dari saya haha

zOeY zAu YaH said...

mizz: kalau x biasa,x pakai pun takpe..saya pun selalu abaikan hehe

zOeY zAu YaH said...

nuru: tq ye hihi

Bigdaddyz said...

org pompuan mmg suka melukis ....hehe

zOeY zAu YaH said...

big: biasalah hehe

KiKiHanakO said...

heeh cantek pepel ni ;) pandai u make up saluteee!! :P

zOeY zAu YaH said...

kiki: tq hihi

hafizah alias said...

akak mmg sesuai ngn purple lah!
tak syak wasangka lagi. hehee.
taun ni pkai baju raya kaler purple tau.
tudung sekali~ hehee

zOeY zAu YaH said...

hafizah: ramai ckp camtu sjk dulu lg.ade dah 1 bju raya kaler purple lembut hehe..

Mya said...

cantik sangat! nak request bole? pe makeup yg sesuai from mata til lips untuk baju bertema kelabu (*hint: untuk raya sbenanye hihi =p)

zOeY zAu YaH said...

mya: hehe ok akan buat nanti..alert jek dgn blog saya nih ok

cik nur said...

comel jaa hehe :P