Kulit saya licin? auuwww...!

Assalamualaikum...

macam nih haaa kalau nak kulit yang licin *tetibe 

eh jap..jap..belum sampai ke level 'mari belajar cara licinkan kulit lebih licin dari lantai'

belum...belum...

akak zoey nak mengadu domba skit pasal kulit beliau
akak? terus berasa matang T_T


kulit saya banyak parut *nanges T_T

kulit saya pori2 besar *nanges T_T

kulit saya nak jadi jeragat *nanges T_T

kulit saya jenis kombinasi *okes..yang ni tak bape nak nanges =.="

tapi yang membestkan adalah sejak kecik kulit saya adalah licin..auww...!
okes bunyi melampau..=.='


emak cakap kecik2 dulu emak bagi saya makan telur separuh masak..
mungkin sebab itu kulit saya licin? susah naik jerawat?
hape ke teori nih haku pun konpius...

tapi mungkin betul juga? pasal kulit saya dengan CCE,kakna dan kakda adalah berlainan.

mereka2 itu tak makan telur separuh masak..saya seorang sahaja.

itu dulu..skarang kalau kau kasi telur separuh masak tu sumpah haku tak lalu.. 
kah kah..


hai awak...saya rasa amat mables sebab punya kulit yang licin..MUNTOH....!

kalau muka naik jerawat sila jangan stress...kang hormon tak stabil kang lagi galak dia naik..
tapi kalau nak stress jugak takpe...ai tak kisah pun uolllsss...
takde kene mengene dengan ai pun..ha ha..KEJI !

pakai produk yang sesuai dengan kulit..
jangan terpengaruh dengan orang..kulit dan hormon tak sama.
kang pakai simplysiti,kau sibuk2 nak berubah jadi seketul macam tokti..
err...macam kene kat diri sendiri jee...OK NEXT !

pastikan kulit bersih terutama sebelum tidur malam.
kauorang lah kene rajin..saya takyah sibuk2 nak rajin..
kat dahi awal2 suda dicop 'PEMALAS PUNYA BUDAK'
fine T_T

guna produk terutama mekap yang berkualiti.
bukan hape,bimbang kulit rosak dan naik jerawat...
kalau bimbang dato k tak minang takpe..kalau bimbang yang itu memang carik nahas namanya tu..

minum banyak air masak.
tapi jangan nak pandai2 minum sampai 1 kolah..
itu AMALAN sesat namanya...


sila jaga kulit awak baik2..
tak kira awak putih atau gelap..yang penting kulit sihat dan licin..
barulah senang dan cantik bila mekap..tapi kalau dah mables amat tuh takyah mekap
pun nampak cantik..
takdelah cam budak seorang ini kan...ini..ini..yang tengah taip nih...
beliau ini kena mekap pasal..errr...takyah citer..ha ha...

itu je yang saya selalu amalkan...tapi 'TERBABAS' lagi kerap saya amalkan T_T
kah kah..dasar pemalas !

 kulit licin boleh menambah keyakinan diri..weewwwiittt...!


like fanpage kat sidebar kalau sudi.

klik nuffnang nak bedah..amin...

tenkiu.

55 comments:

Cik Suheela said...

kulit licin ikut hormon kan kan kan..untunglah u takde mslh kulit :)

emieysandra said...

gmbar 1st tu cantik sangat!

♥♥Cikngah♥♥ said...

nk bedah apa yang?

Cik Embun said...

jom compare kulit kalau x make up pulak.. hohohoho.. nescaya beta yg menang... *riak... astaga...

eddy syrol said...

kulit haku kusam!

Fiq Fikri said...

nenek kalau muke kita ade pori2mcm mne nk ilang kn?

EB said...

EB pn nak kulit licin jg..
Tappiiiiiii..
Muka eb bukan bnyk jrwt tp bnyk parut.. ehehe..

Akulah Pak Lan said...

kulit paklan licin jgk sebab berminyak. haha

Edy Fee said...

naik jerawat tampal je bebnyak bedak...biar tebal seinci

CIK JATT said...

kulit zoey memang licin halus mulus:)
yang penting kena rajin jaga kulit kan.

ღ p!nk veLvet ღ said...

suke pic tudung merah tu ... rase nak cubit2 pp, hahaha~

♥ MRS ZACKS ♥ said...

manyak cntik ini olang wooooo...sy byk blckhead :(

zie_ira said...

seronok ade pp licin ,tp kene jage btul2 n rajin kan ,,hehe,ira wt mse ni alhamdulillah kulit pp owke ,tp dahi laa ,,manyak bintik2 merah sebab resdung ,sobs2,,lepas terapi bru kurang sikit ,,skrang kene rajin ,tiap kli sebelum tido mesti cuci muka dlu ,,:D

cik chinta said...

ala...alaaa...nk jugak..

annyss NADZRI said...

serius licin gile ! haa,, jelez!

zOeY zAu YaH said...

cik suheela; yup..sbb tu x leh stress.kalau naik jerawat buat tak tau je hehe

zOeY zAu YaH said...

emirysandra: hihi tq

zOeY zAu YaH said...

cikngah: tukar organ =)

zOeY zAu YaH said...

cce: =.="

zOeY zAu YaH said...

eddy: oppsss! hehe scrub... pakai pelembab ok

zOeY zAu YaH said...

fiq: pori besar mmg x leh buat apa tp amalkan toner dia kecil skitlah..

zOeY zAu YaH said...

EB: hehe sama lah kita..

zOeY zAu YaH said...

apl: taruk myk pelincir ke? hehe

zOeY zAu YaH said...

edy: takleh..kang jerawat lg truk sbb bedak menutup pori =)

zOeY zAu YaH said...

cik jatt: tp ada gak masalah lain hehe..yup kena rajin jaga kebersihan

zOeY zAu YaH said...

pink: jom lawan cubit pipi nak? haha

zOeY zAu YaH said...

sharifah: haa dulu saya pun ada gak blackhead tp tah napa skang ok lak..

zOeY zAu YaH said...

zie: hehe nanti2 ok lah tu..jgn fkrkn sgt je..dia ikut hormon tu

zOeY zAu YaH said...

cik: kulit cikgu lg licin lah saya tgk...

zOeY zAu YaH said...

annys: eh biasa je lah..

Finaz Jaafar said...

untung orang yang takde masalah kulit..sebab keturunan pun ye kot..tgk org yg kulit takde mslh bila tgk family dy msti cm dy jgk..mcm hanis zalikha, kulit cantik,mak dy pun kulit cantik hah..tapi de jgk yg kakak kulit cantik adik macam terharu sikit..hahaha **brckp psl diri sndri mgkin..lalala

jann sinuja said...

makan telur separuh masak..errrr~~~cm susah je kan nak wat..dl kecik2 xpe bukan taw pe2 pon..haha :p

mia said...

dear, sy ada buat review blog kamu tau :)

review blog make up

izzad b* said...

untung ar comel~kekekeke

Aida Azryn said...

jeleznye tgk kulit muka anda licin. huhu. :B

maiza love said...

memang licin kulit zoey hehe..

Sufinah Yussof (SY) said...

cantik~
gambo pes tu, merah menyala. berseri muke.

iedaurora said...

first time sampai belog nie, ade tutorial makeup la best2, ieda follo ya, wee my hometown pun kat kulim...

Perfumes Farm said...

canteknye kulit..

jom join contest di Perfumes Farm. Produk Victoria's Secret menanti pemenang.

Rtp Farra Arisha said...

kulit anda flawless. love to see..hiksss :')

zOeY zAu YaH said...

finaz: tah la kan..family saya mmg takde masalah jerawat cuma kulit saya ja lain skit dari depa.hanis? saya minat dia T_T...ala..takpe lain pun..awk jaga jek leklok..nanti mesti meletup punyalah haha..

zOeY zAu YaH said...

jann: sesetgh org leh mkn tau..tp cam saya ssh bebenor nk telan haha..

zOeY zAu YaH said...

mia: nanti saya tgk erk? tenkiu tau

zOeY zAu YaH said...

izzad: eh mane ade...

zOeY zAu YaH said...

aida: sila mkn telur separuh msk itu haha

zOeY zAu YaH said...

maiza: alah kak..masalah lain pun ada gak..hihi

zOeY zAu YaH said...

sy: ya meh? haha dulu benci kaler merah menyala tu..

zOeY zAu YaH said...

eida: hehe tq yee..sama lah kulim.

zOeY zAu YaH said...

perfum: wahh bestnya..ok2 tq

zOeY zAu YaH said...

rtp: kulit awk lg cantik kan?

Saiazuan said...

kulit saya kaso~ hoho

amy syahirah said...

siyes , flawless gila kulit muka !! =)

esenbanana said...

sgt comel.itu je mampu saya katakan.hehe.

Mya said...

alamak okayyy jeles tgk kulit awak! =D

eydamcdaa said...

kulit muka hakuu ade jeragattt .sala paki produkk TT