Mekap dan jadi model

Assalamualaikum...

secara tak pasal2 saya telah menjadi model bidan terjun..

bukan terjun bukit ke,gaung ke,lubang sampah ke hape...itu carik nahas namanya..

tapi terjun katil,bermekap secara laju2 dan berpose kelik kelik kelik secara SDN.BHD.
kenapalah saya ini berbakat untuk merepek T_T

nak tahu saya jadi model apa? sila klik sini >>> CCE


secara gigihnya saya telah mencuba bermekap seperti gyaru..
adakah ianya menjadi?
adakah muka dan mata saya nampak berbeza?
kenapakah saya rasa seperti tiada apa2 perubahan?
kenapa? kenapa? kenapa?
adakah kerana saya telah menjemu asik tengok muka sendiri hari2 maka
bila bermekap juga berasa ianya lagsung tiada perubahan yang membawa kepada
kecomelan seperti aweks2 di jepun itu?

mata besar sebesar bola lisut,bola sepak pun kalah rasanya
 kah kah...

pipi dan bibir saya sengaja kasi pucat2..saja nak mengetest power mekap.
jawab dulu sebelum orang kendem saya hu hu

gambar ini tiada caption..
harap maklum..
sekian...=.="


P/S: 
ada seorang jejaka telah bertanya secara sinis di youtube saya..
mengenai mekap saya yang tebal..

sekarang mari menjawab secara serius...
wahai jejaka a.k.a penunggu gua..sila pilih mana satu jawapan yang awak mahu..

A) mekap saya tebal atau tidak adalah tidak berkaitan dengan sesiapa.

B) mekap saya adalah tebal kerana saya adalah jurusolek yang sentiasa praktis mekap kat muka sendiri.
awak nak saya praktis kat muka awak? boleh saja kalau mahu...

C) mungkin awak tak perasan bahawasanya channel youtube saya adalah channel mekap
bukan channel 'mari mengecat rumah secara riang ria' 
atau 'segment memasak bersama chef two' 
kalau macam nih menangis chef wan tengok weh..

sekian terima kasih.
maaf andainya surat daku membuat dirimu marah dan berputus asa..


P/S lagik T_T :
saya tidak megedit secara hebat sampai kulit nampak flawless gila.
itu kerja kamera.saya cuma deepen kaler saja.
tengok? sampai lipstick dan blusher menjadi pucat secara hebat.
padahal dah pakai setebal 14 inci T_T
maka sila jangan marah saya =.="

hoi..! hoi..! ini sudah semacam entry merepek melebihi entry waras.



like fanpage kalau sudi.kat sidebar.

klik nuffnang nak bedah..amin..

tenkiu.


46 comments:

ღ p!nk veLvet ღ said...

pdn muke mamat sengal ayam yg sound tuh *tetibe emo gaq* hahaha~~

Umie Artoqiemie said...

la ingatkan riang ria mengecat rumah , haha..

Miss Nadya said...

suka tengok zoey tau..lagi2 dgn tuto shawl..:)

love it..:)

zOeY zAu YaH said...

pink: sesape yg disindir camtu mesti rasa geram padahal dah sah2 channel saya tuto mekap haha..sengal dia tu.

zOeY zAu YaH said...

umie: itu lain namanya tu hehe

zOeY zAu YaH said...

miss: tq sgt2 tau.ada tuto shawl lg.tggu..hihi

cik chinta said...

mata tu jadik la..buat tuto plisss...

kekwa10 said...

pat2 wat tuto shawl eh :D

~Miss Honey~ said...

hani stuju sgt2 ngan cik zoey..pantang sgt kalo ade yg menegur pasal make up kite.. ikut suka kita la nak pakai makeup ke x pon..yg dorg bz body sgt knape?? bukan guna duit dorg pon..ikut suke la kite nak pakai tebal 48 inci pon.. knape??dorg ade masalah ker??haha.. tetibe emo..sbb pnh tjadi kat hani jgk.. -_-

♥ ♥ Fieyszah Noewrhafizah Mohamad ♥ ♥ said...

kak . wat la tutorial gyaru makeup style tu . hehe

Syafiqah Hashim said...

sibuk je lah lelaki tu..ni hal wanita jgn masuk campur lahh..kalau sibuk lagi,cik zoey makeup kan je dia..hahaha...
cik zoey..pika nak blajar make up..tapi tapi tapi..kita duk berjauhan..T___T

Anis Nasri said...

cantik la yunk..
wat la tuto..

maiza love said...

amboi lawa la mekap nih..teringin nak amta besar camni la hehe,,nak kena pakai lens ke x ni,,takut mata pedih la

Sufinah Yussof (SY) said...

hahahahaahahhaahha~ dah nama nya tutor make up. aduhai~~~
simple but so jojes. i loikee~

hafrawiey ozakawa said...

before make up...u loks so pale....after that.u become more absolute..hahahaha...btw...congratz on ur beuaty makeup

LaLaLovy said...

cantik what.. cuma sometimes people cannot accept we edit the pictures. tak paham aku org ceni khenn. suka hati la. hee. apa2 pun, i adore your make up. selalu like video cik zoey. ignore mulut sampah tu. haruslah kita lg confident . i like u banyak2. tp kita xde fesbuk. nak like fan page je tak boleh.

Elyzatul Nastaysah said...

ala..nk laja makeup ngn cik zoey.tp jaoh sangat la dear.mai la dtg upm=)

therylisa nurula'in said...

ahahahha,,,tapi ade perbezaan lah kat muka Zoey,,, kat bibir sebelum make up and selepas make up,,, ^_^,,but i like it,,,

zOeY zAu YaH said...

cik: haha jd ka? insyaallah saya buat nanti

zOeY zAu YaH said...

kekwa: hehe insyaallah saya cuba ok.

zOeY zAu YaH said...

miss honey: komplen2 tp isteri atau awek kat sebelah tak tgk tp sibuk2 nak tgk awek lain mekap tebal.kutuk2 ska gak tgk kan? haha

zOeY zAu YaH said...

feyszah: insyaallah saya try ok.

zOeY zAu YaH said...

syafiqah: haha kan? ala jauh la pulok kan? hihi

zOeY zAu YaH said...

anis: insyaallah saya try a.s.a.p hehe

zOeY zAu YaH said...

maiza: kene kak..kang dia x mo jd..huhu

zOeY zAu YaH said...

sy: tu lah kan hehe..tq

zOeY zAu YaH said...

sy: tu lah kan hehe..tq

zOeY zAu YaH said...

hafrawiey: yup2..pucat kan..tq yeee

zOeY zAu YaH said...

lalalovy: hahaha tu lah kan..ignore je lah..tq sgt2 tau..saya pun suka video n mekap awk...hihi

zOeY zAu YaH said...

ely: haha sian ely..upm? haha lambat lah kot..

zOeY zAu YaH said...

therylisa:tq sgt2 hihi

Akulah Pak Lan said...

haha mungkin mamat tuh jeles sebab dia tk reti nak makeup

zOeY zAu YaH said...

apl: haha mgkin kan?

Cik Jannah said...

haha. mata besaqq !

mia said...

hye dear,
do visit my collection..

http://glariousshawlcollecitons.blogspot.com/

thnx so muchhhh dear..
:)

miZz_nizZ said...

pergh.lawa ni.hehe.pandai mekap =)

Mizz ErMa said...

cik zoey kelihatan sangat cantik..=D

zOeY zAu YaH said...

cik jannah: yup

zOeY zAu YaH said...

mia: ok tq

zOeY zAu YaH said...

mizz nizz: tq =)

zOeY zAu YaH said...

mizz erma: awk lg cntik =)

Mizz ErMa said...

cik zoey buat la tuto utk mekap nih..tingin nak try..hehehe

zOeY zAu YaH said...

mizz: nanti saya try ok

Mya said...

woooo gojesnye mata cemtu! =)

zOeY zAu YaH said...

mya: hehe tq =D

Mamachia said...

cantik mata...nampak galak..