Senyum dengan yakin walau gigi macam pagar tak siap

Assalamualaikum..

tajuk sudah mengutuk diri sendiri..

takpe..takpe..mengutuk diri sendiri adalah satu kebiasaan..
kalau tak kutuk semacam satu kehairanan saja hihihihihihi...

kenapa hihihihihi dan bukan hahahahhaha macam selalu?

entry ini pasal gigi macam pagar tak siap..
pastu takkan nak hahahahaha tak tentu pasal?
kang kecik hati gigi ai kang...

ai kecik hati takpe..gigi kecik hati harus berasa takut..
elok2 pagar tak siap terus jadi pagar roboh tak siap2..
haaa..kan naya ja kan...

gigi atas tak sama...gigi bawah berterabur..
bila senyum dari depan nampak macam ada satu ruang yang takde gigi T_T
KASIHAN...

saya mempunyai siong...tapi takyah pandai2 nak cakap
saya adik edward cullen ke,keturunan raja bersiong ke,raja kapoor pun bukan.

orang cakap sebab keturunan..
mungkin betul.dalam family saya 3 orang ada siong.
mak saya ada siong di kiri dan kanan..
saya ada siong di kiri dan kanan..
hecik zul abang saya ada siong di..errr..sebelah saja..cesss..kod beliau tak sempurna
untuk diserapkan kedalam geng 'siong menawan kalbu weeewwiittt...!'
pakwe saya pun ada siong kiri dan kanan..
eh budak ini..tak pasal2 sungguh...

dulu zaman kecik2 malu nak senyum pasal rendah diri.
dalam kepala dan hati asik fikir nak cabut,nak buang,nak kawen..
eh kawen pun kau pikir budak?
nampak sangat semangat GATAL tu dah ada sejak dulu T_T

orang cakap takleh cabut kang effect kat mata..ya ka?
rasanya tak kot...ramai jek yang dah cabut.

 percayalah sesape yang ada siong akan ada masalah
menyebut perkataan yang ada 'S'.
fineee....

ramai yang suka dengan siong ini..
jeleslah gigi lain kat siong nih...tak pasal2 merajuk gigi saya yang lain..

tapi nak cakaplah kan..
2 batang gigi depan saya tak bape mables..
dulu patah separuh..giler kau tengah gigit tulang ayam terus prap2 dia patah  T_T

pergi klinik gigi laju2..doctor buat gigi tiruan separuh.
lama2 kaler dia tak jadi putih dah....tapi ade haku kisah? ha ha ha..

walaupun lebih banyak senyum tak nampak gigi tapi sekarang saya sudah yakin..
nak senyum siap gelak besau2 nampak gigi pun tak kisah dah...
yakin boleh..rakan muda..
haa tengok kan dah ternyanyi...

saya senyum tak pikir apa dah..
jangan jeles uoollss..hencik papa boleh nak ngorat saya dulu pun
sebab dia selalu tengok saya asik senyum...
skang boleh la kalau uoolss pun nak pi senyum lebar2 kat jejaka mana yang terbekenan tuh..
mana tau dapat 2,3 bf leh buat setok ha ha ha hapekebende haku ngajar nih haaa...

nak pakai braces tapi tunggu dulu..
biar settle bab kesihatan dulu baru pikir nak cantikkan gigi ke,
nak bedah pelastik ke hapa ke kan..

ramai tak kasi pakai...dah tak manis senyuman kata mereka...
itu kata mereka..bukan kata saya..haha..
haha tu baru kata saya..

tak kira apa rupa gigi kita,
pastikan bersih dan tak rosak.
yang penting selalu senyum sebab senyum itu ubat.

like fanpage kat sidebar kalau sudi.

klik nuffnang nak bedah..amin..

tenkiu.

60 comments:

ღ p!nk veLvet ღ said...

gigi camtu pon tetap maintain sweet ape de hal kan? hehehe~

DanieL AdiE said...

pagar x siap?

hahaha..

very funny

Miss Nadya said...

siong bukan sebarang siong...siong itu comel..hehe..:)

**zoey tetap comelz..

Khumaera Ismail aka Habibi Hamid said...

senyum itu penawar paling mujarab =)

Makbed said...

org sibuk nak ada siung, nak jadi vampire. kkekakkahahakakkahaaaa

Sufinah Yussof (SY) said...

like SY said before, siong bukan sebarang siong. berterabur bukan sebarang tebur. manis~

zOeY zAu YaH said...

pink: yup hehe

zOeY zAu YaH said...

daniel: haha betul hapeee...

zOeY zAu YaH said...

miss nadya: siong tu comel..tuan dia comot haha

zOeY zAu YaH said...

maera: haa betul2

Hidayah Rusli said...

hahahahaha cumil la syg! suka tengok orang yg ade siong. nampak manis bila senyum. peace :)

bantal said...

ok je..gigi 2 jadi pemanis gigi.....
bantal terpaksa buat brace sebab sebutan,percakapan x jeles dengan rahang gigi ...ape2 pun semoga happy zoey zauyah

therylisa nurula'in said...

tak oayah lah buang,awak ada gigi siong nampak manis lah... ^_^ .

zOeY zAu YaH said...

hidayah: ramai yg ckp camtu tp x tau lah haha

zOeY zAu YaH said...

bantal: saya pun sama.percakapan nih tak hape2 sbb x leh sbut dgn btl.ingat nk pakai gak tp nanti2 lah.

zOeY zAu YaH said...

therylisa: percakap saya ada masalah.ingat 1 hari nanti kena pakai gak.tp tgklah camna..hehe

zOeY zAu YaH said...

makbed: hehe

zOeY zAu YaH said...

sy: haha ade2 je kamu kn..

Aida Azryn said...

still nampak comel ah! ;)

Akulah Pak Lan said...

senyuman yang menawan datangnya dari gg yang putih. haha

Fiq Fikri said...

aiikkk nenek gigi pagar pokcik gigi batu bata taw semua besar2 ahahaha

rara pinkmafia said...

gigi mmg penting,tp dh Allah bg cm tu.syukur je kan =0

Elyzatul Nastaysah said...

x pyh la pkai braces cik zoey.cm gitu da ckop comel + sweet tau=)

Rtp Farra Arisha said...

but u look even more cute..don't worry my dear. it's small case. ;)

Shu Shinju said...

tapi u comel la dear..takyah wat pape ngan gigi tu...:)

sailaaf said...

ok.adik edward cullen. fine! hahaha.

therylisa nurula'in said...

ALA,,,GANGGU sangat ke taring awak tu?

zOeY zAu YaH said...

aida: aida lg comel haha

zOeY zAu YaH said...

apl: tp gigi saya x putih camne? haha takpe yakin diri yg pntg

zOeY zAu YaH said...

fiq: kuat meggigit nih...haha

zOeY zAu YaH said...

rara: yup kena yakin.tp kalau menganggu terutama sebutan dn kedudukan sampai sakit2 kena betulkan lah.

zOeY zAu YaH said...

ely: hehe tgklah camne..

zOeY zAu YaH said...

rtp: yakin je kan hehe

zOeY zAu YaH said...

shu?: eh mcm kena buat sesuatu sbb mggu mulut dgn sebutan huhu..tp x tau lagik..

zOeY zAu YaH said...

sailaaf: haha..

zOeY zAu YaH said...

therylisa: ha

ila said...

akk chumil gg akk tu la yg buad chumil kod.hehe

mse kecik2 kite pon mmg segan la nk ktawe+senyum sebb gg ta lawa.

tp now da pakai gigi besi.
dah nak bukak dah pon.

Yana Kama said...

betul..yang penting kita konfiden kan..senyum tetap kena senyum,baru seri muka naik :D

ILA SYAMILA ♥♥ said...

kak , siong tu seksi hokes ;D

Cik Yatt said...

tetap shomell lorh

hazanis said...

gigi macam pagar tak siap pun tetap cun jugak...^^ kita pun malu nak senyum ..takut nampak gigi macam pagar tak siap...muehehehe

therylisa nurula'in said...

LISA tanya kat awak,, awak rase tak selesa ngn taring awak ker? lau tak..jangan buang yer,, nti berkurang pulak manis senyuman awak,,hehe

Akulah Pak Lan said...

sebut s tgk. haha

Mya said...

setuju! yang penting jaga kebersihan dan kesihatan gigi. rupa gigi tak penting pun janji baik hati dan murah senyum=)

Kumbang Jingga said...

sebijik cam vampire comel hehehe

ain rahman said...

org ckp klu ada gigi siong mmg manis menawan hati...org kata la kan,,hehe..tp mmg btol pn...cuba tgk gigi shaheizy sam..gigi dy pn xberapa sama jugak..sebab tu manis..haha..tp klu nk bt braces pn elok jugak..sbb mcm renyah sikit nk cuci gigi bertindan tu (saya la tu T_T) tp saya xsecomel cik zoey..klu secomel cik zoey haruslah perasan sepam dua..hahaha

erin moshimoshi said...

kan anugerah tu ..suke gilak tengok kamu punye muka maintain sweeeeeeeeeeeeettttttttttt ....


geyammmm

zOeY zAu YaH said...

ila:bestnya...

zOeY zAu YaH said...

yana: yup..senyum tu yg org sng dgn kita.

zOeY zAu YaH said...

ila syamila: yup seksi bebenor haha

zOeY zAu YaH said...

cik yatt: tuan dia comot haha

zOeY zAu YaH said...

hazanis; eh sama ka? haha senyum ja..buat dekkk

zOeY zAu YaH said...

therylisa: selesa cuma ada benda dia gggu skit.

zOeY zAu YaH said...

apl:pak lan henshem..haa kan dh kuar hahahah..

zOeY zAu YaH said...

mya: kan..bila senyum trus nampak cantik kan hehe

zOeY zAu YaH said...

kumbang: leh berlakon kan haha

zOeY zAu YaH said...

ain: alah..saya pun x secomel mana.senyum ja dgn yakin.kita ttp akan nampak cantik hehe

zOeY zAu YaH said...

erin: haha sweet apanya..comot2 kemain.

ain rahman said...

ska ayat cik zoey "senyum ja dgn yakin.kita ttp akan nampak cantik " :D

uyaya..! said...

Assalam..akak saya nak tnye mcm mne nk hilangkan parut jerawat di muka?boleh bagi tips?