Tutorial pashmina 2 style(jurai depan dan kemas)

Assalamualaikum...

pastilah awak semua bersorak riang bila saya sudah membuat tuto pashmina ini..
YAHOOOOO....!
ke haku sorang jek yang bersorak?
*nanges T_T

ada 2 cara.
1) biar jurai kat depan.
2) kemas kat depan.

ini cara 1.
hai awek kat dalam gambar ini..
awak nampak macam model tudunglah..kahkahkah..
MUNTAHHH...!

cara 2.
sorokkan jurai tadi ke bawah dan pinkan.
so dah nampak kemas.

apesal haa saya ini tetiba bergaya ayu pula...T_T

tahu dahhh tahu dahhh...
nak tahu mekap saya itu kan?

video ini dalam standard size.
saja try2..

lain2 tuto shawl boleh klik >>>ALL SHAWL TUTORIAL

lain2 tuto mekap boleh klik >>>ALL MAKE-UP TUTORIAL

muka macam ayu..sekali cakap pungpang2 tak pasal2.


KENAPA DENGAN VIDEO2 SAYA?
.
.
.
.
.

kepada semua kawan2..terima kasih sebab tengok dan try tuto2 yang saya buat.
saya adalah sedar diri video2 saya semuanya hampas dan hampes..
*nanges laju2.

suara sendiri tak merdu,suara emak,anak2 jiran malah suara ayam
adalah sinonim dalam video2 saya =.="

itu belum dikira bunyi emak keletung keletang tumbuk sambal,
 pokpokpok jirang bertukang..dan pemandangan bilik sebagai background T_T

tapi buat masa sekarang saya suka dengan cara ini.
saya buat video sebab ianya mengahppykan..malah lebih happy dari happy meal..
saya taknak ubah style buat masa sekarang sebab kalau ianya tidak menghappykan
malah menyusahkan bahek saya takyah buat langsung.

buat video bukan senang sesenang mengunyah kacang cap tangan.
kena guna 2,3 software dan mengedit pula kadang2 sampai 2,3 hari pasal 
terpaksa curi2 masa untuk buat..edit adalah sangat TANSION ok..
asik nak 'HANG' saja sampai ke tahap  bergaduh dengan diri sendiri..

meletak muzik sahaja tanpa bercakap juga adalah amat menyerikkan.
saya pernah upload video selama hampir 24 jam tapi last2 youtube reject
sebab sesetengah lagu tertakluk kepada privacy hapekebende tah.
bahek saya berpungpang sahaja.

video saya adalah clear dan terang sebab guna HD camera tapi
masuk youtube dia jadi kusam dan tak 'licin' cisss betul !

saya juga tak pernah ambil tahu berapa ramai yang dah tengok video saya.
youtube itu saya jenguk kalau nak upload video baru saja.
sebab itu kalau ada apa2 tanya saja di blog atau fanpage.

okes sekian aduan iklas dari hati nurani..

YANG BENAR...
SAYA INSAN YANG LEMAH.

p/s: tiada kaitan dengan sesiapa cuma meluah rasa dan menjawab apa
yang ditanya.
tapi alhamdulilah...ramai yang suka style video saya walaupun buroks T_T

like fanpage kat sidebar kalau sudi.

klik nuffnang nak bedah..amin.

tenkiu.



55 comments:

Mya said...

ahha zoey. just leave it the way u like sebab saya pun like =D tiap orang ada cara tesendiri kan? dan tuto awak adalah mavles! =D

therylisa nurula'in said...

cantik.... ^_^

Ct Kamila said...

comelllll :P

zOeY zAu YaH said...

mya: buat cara yg org leh fhm sdh la kn hihi

wawa abdullah said...

nice!! :D

zOeY zAu YaH said...

therylisa: tq

zOeY zAu YaH said...

ct kamila: style tu yg comel kot? hehe

zOeY zAu YaH said...

wawa: tq =)

therylisa nurula'in said...

WC :)
Bile nak wat tuto make up untuk mata sepet..time nak g meeting@kije and terkejar2 masa?
:)
nak sangat2,awak wat tuto macam tu

syaidatie nurdilla said...

Sweet.. thanks 4 da tutorial yee.. @~@

fazzlim said...

fazz mmg nk taw cara pkai cm n...
dh lme nk cri sal n...slmt la akk der wat video sal cara pakai cm n ^.^

Nur Farah Hani said...

perfect! and gojes.. hehe.. :D

nuruashia ♥ said...

kemas n nice :)

asfira aminuddin said...

thanks share babe! i mmg nak try bwat pun. tapi takut muka i tak sesuai pulak.

zOeY zAu YaH said...

therylisa: skang saya buat tuto ikut hati ja..saya x ikut permintaan sgt hehe...

zOeY zAu YaH said...

syaidatie: tq =)

zOeY zAu YaH said...

fazzlim: try ok.

zOeY zAu YaH said...

nur farah: tq =)

zOeY zAu YaH said...

asfira: try jek hehe

Sufinah Yussof (SY) said...

nak try ni. cantik dan kemas.

Pelangi said...

well done my dear!! you be ur self!! i'm proud of you!! amek ko, speaking omputih kau!..haha..ekceli kan zoey, x perlu jadi org lain kan..:)..jadi diri sendiri lagi bagus..org2 yg komen negatif tu sbb dorg x blh ada suara backgorund ayam..cett! sibuk nk komen2 negatif..tp tu la yg neutral kan syg kan...:)

Mya said...

betul3x. yang penting orang faham =)

maiza love said...

comel sangat..sukaaaaaaaaaaa

ღ p!nk veLvet ღ said...

yeay~ mau try style ni laks ... slalu sy pakai style same je, buhsan, hehehe!

Akulah Pak Lan said...

ingat baju ja bleh buat 2 layer. tudung pun no

Khumaera Ismail aka Habibi Hamid said...

sume tuto zoey cun ok, cam owner dia.. =)

zOeY zAu YaH said...

sy: yup..kemas..saya ska pakai style nih

zOeY zAu YaH said...

pelangi: haaa betul2..natural itu lg membahagiakan...hihi..

zOeY zAu YaH said...

mya: kan? hihi

zOeY zAu YaH said...

maiza: try kak hihi

zOeY zAu YaH said...

pink: try2...sng jek hihi

zOeY zAu YaH said...

apl: haha..tu lah

zOeY zAu YaH said...

maera: eh mane adeee...style yg cun..owner comot haha

ubi said...

cun

Rosalia said...

so sweet tuan tuto ni :) manis je. nk cuba jgkla.

Mama Gee said...

budak chomel pakai mmg nampak chomel!

teha said...

wah ! cantek laa sis !

cik LyLy said...

tak apelah, kak. bunti ayam tulah backgroung music yg nature. hee. sye pembaca setia akak tau! wehee :D

Cik Eka said...

comelnyaaa...

kita faham zoyah susah nak buat video..jadi kita hargai zoyah punya video..eka salu tgok kalau ada update baru..hehehe

hafizah alias said...

kak zoey, kemas n style lah care pkai shawl nie. takpe,unik ape ade sound effect.. ayam tu bikin lagi marvelous! hehee. thankss for sharing! :)

nurul diana said...

comell kak oiii :)

zOeY zAu YaH said...

ubi: tq =)

zOeY zAu YaH said...

rosalia: alahai manis ke saya? haha..tq..sila2..

zOeY zAu YaH said...

mama gee: eh mane ade comel..saya comot2 ja hehe

zOeY zAu YaH said...

teha: hihi tq..

zOeY zAu YaH said...

cik lyly: haha..saya x pduli pun nk bunyi hape pun...tq ya =D

zOeY zAu YaH said...

cik eka: haha..org len buat sng ja..saya nih mmg x pandai kot tu yg ssh haha..tq sbb selalu tgk

Cik Yatt said...

wah..nice tuto..hehehe..

zOeY zAu YaH said...

hafizah: yup..kemas sikit syle nih.ayam tu gila glamer..

zOeY zAu YaH said...

nurul diana: tq =)

zOeY zAu YaH said...

cik yatt: tq

Afiqa Dayana said...

wahh, lawaa lah yg ni..
nk try lah nanti . hehe

nick izzatie said...

ske tgk kat wat tutorial

ShiKin said...

assalamualaikum..
hai kak.. your tutorial sgtlah membantu sya.. btw cantik .. ^_^

Khaizku said...

zoey,leyh tak buat tutorial shawl or bwal untuk yg pkai specs??