contact lens besar..contact lens kecil

Assalamualaikum..

kalau orang2 semua tangok saya asik memakai lens mesti akan tepikir
betapa bajet hotnya diri daku yang kasihan ini..T_T

padahal kalau nak tau saya ini adalah rabun..
walaupun power takdelah sepower rangers ke hape tapi sumpah
memang tak nampak kalau tak pakai alat bantuan ini..

saya boleh memakai sepek tapi sekejap saja sebab pastu mesti
akan jadi fenin2 lalat punye..
itu fenin lalat,selalu jugak jadi migrain terus..
ingat indah sangat ke bila migrain tu bertandang?
ceh emo pulak..=.="

kiri saya..kanan pun saya..tapi yang kanan tu ala2 rozita che wan skitlah
sebab dia pakai lens hahahaha..

orang kata pakai lens sebab nak cun je ke?
tak..tak..
orang kata pakai lens besar2 nak bajet comel macam aweks korea ke?
tak..tak...
eh budak nih..dari tadi asik tak..tak..tak je..
cepuk kang..

saya pakai lens sebab rabun dan tak pening.
saya pakai lens besar2 sebab lens saiz kecil buat mata saya sakit.
serius sampai mata tak boleh buka..
punyelah sakit kau tau?
lens besar2 sahaja yang selesa kat mata ni haaa...

lens besar+mekap tonjolkan mata+posing amik gambar buat2 bajet skit
memanglah nampak cam sengaja ja nak buat comels2 kan..
padahal niat tu lain..

ok dah..dah boleh sambung tido ke,masak ke,tengok tb ke..
entry dah habis dah..

like fanpage saya kalau sudi.

klik iklan nuffnang nak bedah..amin..

tenkiu.



45 comments:

✿....rossa alina....✿ said...

samelah saye pn kalau pakai spek kepala jadi sakit²..kalau pakai lens baru ok..heee.. :)

Elis Escada said...

tang mata yang suke 2 :)

Cik mama said...

Teringat masa kawin dulu nak pakai contact lens punylaa susah, smpai kna marah ngan mak andam...15mint nak pakai, siap kna cubit ag..huhuhuhu memg tak biasa pakai.. org ckp t mata rosak..

Edy Fee said...

owh yang kcik la sakit yer....edy klau pkai yg bsar yg tak selesa

Pelangi said...

btl2, selesa lagi pakai lens besar sbb lens kecik mcm rasa mencengkam je mata..

MiszMaryaNe said...

pandai la zoey mekap,
cik dr dlu smpai skrg x pndai mekap2 ni, huhu..

=)

::CIK LYNN:: said...

waa...nmpk lain la kalu zoey pkai spek...)

Ain SSB said...

Tapi betul kan, lens yang besar lagi selesa sebenarnya! sbb yang kecik kadang terkena kat kelopak mata tu...susah nak explain, but I think you know what I mean...huhu.

Akulah Pak Lan said...

Paklan rabun sket sket and silau jgk at the same time. Tapi masih tak pakai spec

pipie_azaty said...

sukenye ngok akk ... so sweet ... pandai make-up ... sy dtg sini singgah & follow ... kakak mmg cumil ....

cik chinta said...

taun ni, lom ada lg bli lens. lom ada mood rajin nk bangun awal. hahahah

hazanis said...

teringin nak pakai lens jugak..:)

Mya said...

mya kdg2 je pakai lens. huu malas nak jaga =p

nasha sanza said...

saya suka lens besar jugak...hehe...sama lah kita...

Un Phat Lee said...

takut pakai contact lens.takut time nak pakai tu jari tercucuk mata.haih

Juliet_iRa~" said...

x reti pakai lens..huuu..;p

rabun sikit..hee..tp kdg2 pkai spek..skang dah jrg pkai..tp still nmpk..:)

Mizz ErMa said...

nak pakai lens kecik pon failed, nie kan pulak nk try lens besar..sob, sob,

Yana@Nana said...

Salam Singh n follow.. Minat sgt bermake-up..after tgok toturial kamu sye terus cr your blog n follow.. blh lh menimba ilmu tntg make-up2 nie..hehehe..

NOOR FATIN said...

saya takot pakai lens. jadi seriau! gamaknya bersanding nanti usung spek jugak kot.. hihihi

zOeY zAu YaH said...

rossa: sakit sgt2 kan?

zOeY zAu YaH said...

elis: thanks =)

zOeY zAu YaH said...

cik mama: kalau x biasa mmg rasa cam ssh skit.dia kena jaga btl2 bab kebersihan..baru mata takde masalah teruk2..

zOeY zAu YaH said...

edy: terbalik lak dia hehe..

zOeY zAu YaH said...

pelangi: kan? yg kecik cam terkebil2 nk buka mata..sakit woo haha..

zOeY zAu YaH said...

miszmaryani: takpe..nnti2 pandai lah tu..=)

zOeY zAu YaH said...

cik lynn: ;)

zOeY zAu YaH said...

ainn: ha paham2..haha sakit tu adoiii..takleh tahan..yg saiz besar tak rasa apa pun..

zOeY zAu YaH said...

apl: kalau skit takpe..jgn truk2..tu bahayakn diri kalau tak pakai speck hehe..

zOeY zAu YaH said...

pipie: thanks ya =)

zOeY zAu YaH said...

cik chinta: hehe..kan? tp skali bli haaa...sampai tak tau nk pakai yg mana satu..huhu..

zOeY zAu YaH said...

hazanis: nnti2 trylah =)

zOeY zAu YaH said...

mya: hehe..nnti rajin pakai blk ya..

zOeY zAu YaH said...

nasha: give me 5 haha..

zOeY zAu YaH said...

un: ooo kes seriau mata lah tu hehe..

zOeY zAu YaH said...

ju.iet: kalau tak truk takpe =)

zOeY zAu YaH said...

mizz: haha nnti try pakai lg ok..

zOeY zAu YaH said...

yana: thanks..mmmg niat nak share..=)

zOeY zAu YaH said...

noor: haha..takpe saya dlu pun camtu gak tp terpksa biasakan dri sbb x leh pakai speck..

Nj said...

betol! sy pon gtu jgk dlu. hantu lens beli online. tp skrg malas nk pakai lens. huu


btw, zoey pn brmslh ngn aidijuma kt. singgah blog sy, ade sy cite psl aidijuma.

LINDAHERY said...

singgah sini... contact lens sekali seumur hidup je saya pakai tu pun masa kawen..pastu lebih selesa pakai spek..mudah.. :)

Wawa Tasliman said...

wawa prefer spek. sebab wawa pun pakai spek.. :)

zOeY zAu YaH said...

nj: haa ok..

zOeY zAu YaH said...

linda: klu takde masalah dgn speck ok je kan..cam saya sakit pala pakai speck.

zOeY zAu YaH said...

wawa: sesuai kot..saya akn sakit kepala klu pakai lama2..lens ok lak..

Nad Omar Saja said...

sis pakai apa pon tetap lawa !
jeles ! haha . xmau kawan . haha .
lens ? xsaked ka ? tgk org pakai smpai menanges. haha