Review produk muka yang saya guna dan gambar tanpa mekap,tanpa edit !

 Assalamualaikum...

hai geng...ceceh..secara tak pasal2 semua orang menjadi geng saya..

ada orang pernah tanya,macam manalah rupa saya tanpa mekap?
kenapa tak tunjuk tanpa mekap?

hek elehhhh....kelakar betul soalan kamu itu wahai penunggu belog(weh indahnya !).
tahu tak betapa bersepahnya muka saya tanpa mekap kat belogku ini?
 saya tak rasa malu walaupun muka comot2 tak kasi can nak berbangga langsung..T_T

malahan keluar rumah pun selalu tak pakai mekap sebab malas.
tapi saya selamber punya worang..takdenye nak control cun senah oiii...

baheklah..sekarang mari saya tunjukkan mukaku yang suci
langsung takde edit hape..kecuali letak watermark saja.

dan..dan..dan...
produk yang saya guna sekarang..
MARI SETAT enjin...=.="

 ini gambar mula2..buat penyeri kononnya..kahkah..

SEBELUM...
ini dulu sebelum guna produk yang saya guna sekarang.
pori2 besar,ada parut yang susah nak hilang,ada macam ruam2 skit,
kulit kering dan kadang2 berminyak sangat pastu nampak kusam.

SELEPAS...
takde edit langsung ok.
selepas guna produk sekarang ini.
guna kamera  henpon nokia saja...

yang ini guna kamera henpon samsung.

PRODUK.
TIA AMELIA(set baru).
harga: RM100.
beli kat kaunter jual jamu.

dalam set ada sabun ketul,pencuci cecair,uv fondation,
krim pemutih dan krim kunyit.
toner beli asing ye puan2.

mula2 memang banyak sangat yang saya tak suka pasal produk nih.
tapi kejap je..lepas pakai 3 hari dah nampak perubahan dah..
sekarang dah hampir 2 bulan pakai,memang puas hati sangat2...
sebelum ni guna safi rania.
memang bagus cuma saya tak suka sebab kulit jadi terlampau kering
dan bintik2 makin jelas.
saya suka kalau kulit ada minyak2 skit,jadi tolong babai kat safi rania
*takyah emo,jangan nangis =.="

seumur hidup,produk natasya dengan tia nih yang terpaling bagus.
kalau tak mekap pun rasa yakin gila..diulangi...GILA !
tapi takyah ler takut lepas pakai terus jadi gila ke hape kan..tak..tak..

> pori2 mengecil.
> kulit jadi cerah dan berseri2..
> ruam halus hilang terus..satu pun takde.
> bintik2 dah jadi pudar.
> kalau ade jerawat atau parut,cepat je hilang. tapi sepanjang guna tia
takde lagi jerawat yang naik.parut sebab gatal tangan adelah..tapi cepat hilang.
> kulit lembut sangat2.
> licin..serius,memang licin.
> tak pakai mekap kulit nampak licin dan glowing.
> pakai mekap kulit nampak gebus2.
>lembapan kulit seimbang.
takde kering melampau,takde berminyak secara over.
saya suka macam ini.
> tak kelupas walaupun sikit..ok ini sangat bagus.

meh tengok produk tia meh..

SABUN dan PENCUCI CECAIR.

guna salah satu saja.
saya guna sabun ketul.kalau pergi mana2 baru guna pencuci cecair sebab senang nak bawa.

SABUN:

> bau wangi tapi lepas dibuihkan bau masam2 skit.

> buih berkrim dan sangat banyak.
guna skit je.

> buihkan kat tapak tangan,sapu kat muka dan urut pelan2.
lepas tu cuci bersih.

> kulit akan jadi bersih.berkesan hilangkan kotoran,minyak dan sisa mekap.

> lepas cuci rasa tegang.cepat2 pakai toner dan krim ok.

PENCUCI CECAIR:

> ade bau tapi tak sewangi sabun ketul.

> buih skit dan ringan.bukan berkrim macam sabun ketul.

> tuang dan buihkan kat tapak tangan.
sapu kat muka dan urut lembut.cuci bersih.

> kene guna banyak untuk hilangkan kotoran,minyak dan sisa mekap.

> kesan dia lebih lembut dari sabun ketul.

> lepas cuci rasa lembut.

tapi serius saya suka sabun dari pencuci cecair nih
sebab sabun tu guna skit je dah berkesan.
pencuci cecair nih kene guna banyak2..leceh lah..

TONER
beli asing dengan harga RM18.00

> ade bau yang sangat mild..tak kuat.

> tuang kat kapas muka dan sapu pelan2 kat kulit muka dan leher.

> sisa kotoran dan mekap akan tertanggal
*kadang2 cuci muka dengan pencuci tak menghilangkan kotoran
secara 100% kat kulit,jadi gunakan toner untuk hilangkan semua sisa tu.

> kalau perlu saya akan guna toner+kapas 2, ke 3 kali supaya kotoran betul2
akan hilang.

> kesan dia lembut.takde tegang,takde sejuk.
kulit jadi lembut.

SUNBLOCK/FONDATION

> ada bau tapi dulu saya tak suka bau semacam ini =.="

> tekstur macam krim yang berminyak..dulu saya sangat tak suka,
tapi lepas pakai memang takde minyak.

> buat 5 titik kat muka(dahi,dua2 belah pipi,hidung dan dagu)
pastu ratakan pelan2.jangan lupa leher juga.

> lepas pakai kulit jadi cerah.tapi nasihat saya,kalau kulit awak asalnya
kaler hitam manis,jangan over letak ok..bercapuklah wajah kesayangan kau.

> lindungi kulit uv dan juga boleh jadi bedak asas.

> saya suka letak banyak2,tebal2..bajet keluar rumah takyah
pakai bedak..pemalas bukan? 

> walaupun pakai tebal2,tapi bila dia dah rata di kulit dan hampir 1/2 jam pakai,
kulit  akan nampak cerah natural.licin dan glowing.

> lembapan kulit seimbang walaupun tak pakai pelembab
*pelembab penting ok tapi jenama tia berharga RM40.
ok nanti kita beli(cakap kat diri sendiri).

 KRIM PEMUTIH

> ini pakai waktu malam sahaja.

> ada bau yang mild..tak kuat.

> tektur macam pelembab.

> letak 5 titik kat muka dan sapu pelan2.
leher pun sapu juga.

> mula2 dulu,time pakai rasa tegang.
tapi lepas beberapa minit terus kulit rasa lembut.
sekarang dah ok.takde rasa tegang ke hape.

> mencerah dan melembutkan kulit.

> kalau ade parut ke hape letak lebih kat kawasan tu.
cepat je pudar.


 KRIM KUNYIT

> pakai waktu malam saja.
lepas pakai krim pemutih terus pakai krim ini.

> ada bau ros.dulu saya benci bau ros.pening tahu tak?
tapi bau krim kunyit nih takde menyengat hidung.
bau soft2 gitu.

> letak 5 titik di muka dan ratakan.
sapu kat leher juga.

> mula2 sapu akan rasa macam tegang sikit tapi lepas
beberapa minit kulit akan jadi lembut.

> walaupun kaler oren..scary maaakkkk...!!!
tapi lepas pakai muka takde jadi kaler oren pun...
dia menyerap ok.

> kalau ade parut2 atau ape2 cela,
sapu lebih kat kawasan tu dan cepat je hilang.

> berkesan sangat2..kulit jadi licin,cerah dan lembut.
ini antara krim terpenting dalam produk tia tahu..

RUTIN SAYA GUNA PRODUK TIA..

PAGI:
cuci guna sabun ketul,pakai toner dan uv.

MALAM:
cuci guna sabun ketul,pakai toner,pakai krim pemutih dan pakai krim kunyit.

itu je...silalah cuba kalau mahu.

like fanpage saya kalau sudi.

klik iklan nuffnang semoga zoey zau yah dapat bedah..amin..

tenkiu.