kejadian itu

Assalamualakum..

ini citer pasal ribut hari tu.

31 januari bsday saya.jadi perlu ke beritahu?
ya mestilah kene bagitahu pasal ini ada kaitan.

keluar dengan sidia pukul 3 petang time panas terik.
bsday lah katakan..
pergi sana sini pastu keluar2 saja tengok langit sudah gelap.
itu dekat prai,

sekerat jalan nak balik dah hujan dan kilat2.
pastu angin pun kuat sampai daun jatuh luruh 
tapi jangan nak perasan itu musim autum pula ya.

sampai kulim kilat kuat banyak kali.
angin kuat hujan lagi lebat sampai semuanya nampak putih saja.

dah sampai simpang rumah papa tanya nak balik ke?
saya lapar ingat time keluar tadi mak tak masak,kalau balik nak makan ape?
jadi teruslah ke plan mahu makan.

berhenti di traffic light hujan lebat.
siap ada effect bunyi keletung keletang kat kereta.
saya perhati betul2..tengok2 hujan batu.
bagitahu papa tapi dia tak caya.
dia kata mungkin tu buah ape2 yang diterbangkan angin.
motif dia cakap cantu? sebelah kami ada pokok2..so buah dari pokok kononnya.
bila makin lebat dia pun prehati betul2..memang sah hujan batu.
dia potpet2 borak sambil tunjuk pokok2 kat sebelah tu untuk tengok arah angin.
saya cakap "lebat sangat nih,semua nampak putih je.jalan pun tak nampak".

tiba2 angain menghala ke arah kami.
pokok2 tu sampai rapat ke jalan.
memang sangat kuat dan menakutkan.
pokok macam nak tercabut je.saya dah pikir bukan2.
kang keta diterbangkan camne? pokok tu tercabut hempas kereta kami naik tu camne?
saya peluk papa kuat2 sambil nangis.badan dah ketar2 dah.
papa baca hape tah.
saya siap nangis ajak papa balik rumah dia.saya takmo balik umah saya.
konon umah papa lagi selamat.umah saya tau dah memang takut kalau ujan semua,
last2 reda.kami terus je pi bank amik duit n makan.

balik umah tengok semua gelap.
ramai orang lak tu.
upanya  time angin kuat tu dia dah terbangkan bumbung rumah saya
kat ruang menonton tv.
bilik saya lak kat depan tu,habis banjir sekali kat bilik saya.
barang2 kene air.
laptop saya pun kene.nasib baik tv masih boleh guna tapi laptop saya
rosak keyboard.

depa ramai2 tolong letak semula bumbung kat atas.
tapi letak je dulu buat tutup sementara.
papa denan adik saya tolong cuci rumah.
tq papa hehe..
 
adik saya cakap time angin paling kuat tu dia datang dari semua arah.
dia peluk mak saya sambil nangis.
bapak saya azan,jiran saya pun azan.

patutlah rasa takmo balik.
kalau balik sah2 saya ada time kelam kabut tu.
dan kalau saya ada jadi apa?
bertambah huru haralah cek kiah oii..
mesti sesak nafas sebab panik.
mak pun cakap nasib baik saya takde..kalau tak,tak tahu ler camne.

fobia uolss..saya sampai takleh tido.
memang terbayang lagi suasana time tu walaupun saya dalam keta.
kuat dan menggerunkan.kalau saya ada kat luar tu mesti saya dah melambung
pasal terlalu kuat.

banyak rumah yang rosak dan kene timpa pokok.
takut betul.

alhamdulilah semuanya selamat.
muhasabah diri diatas semua kesalahan.
memang itu dugaan tapi mungkin juga
satu balasan atau peringatan kan.

like fanpage saya kalau sudi.

klik nuffnang nak bedah..amin..

tenkiu.