cara dapatkan kulit putih?

Assalamualaikum...


buka fb je pastilah berdesup mesej tanya camne nak jaga kulit kasi putih cam saya.
maaf ya geng,saya putih kerana dibantu oleh teknik2 kuasa kuda
cahaya yang terang bendarang time ambil gambar,setting kamera kesayangan yang mables,
dan mekap yang gebus2...


kat luar? pastilah awak2 semua berasa mahu lempang2 saya secara puas hati.
saya cerah sikit je,bukan putih sampai takleh beza antara saya dan salji..
amboiiii overnya kau..


saya cuma guna produk tia dan dibantu oleh rutin yang jarang keluar rumah
sejak setahun lebih.
ini seriusss...saya sangat jarang keluar rumah..jadi jarang kena cahaya matahari yang teruk2.
nak tau camne saya guna produk tia?


zaman muda remaja gila nak putihkan kulit dah berlalu dah senahhh...
sekarang saya jaga kulit supaya sihat dan licin,bukan untuk putih.
saya tak rasa putih itu saja yang cantik.
hitam manis ke,gelap ke,kalau kulit sihat dia akan nampak cantik.
orang kata putih2 senang mekap,senang pakai apa saja..
padahal kulit putih sangat pun  akan ada masalah.
salah pilih kaler,salah mekap,salah pakai,akan nampak pelik dan  tak cantik.


terpaling saya tak galakkan untuk obses putihkan kulit
ialah lama2 kulit putih akan jadi masalah jeragat,bintik2,cela dan mudah dapat sunburn.
saya sendiri dah jadi,kakak saya pun dah jadi.
tengok kawan2 kulit hitam manis takde pun masalah nih..kulit elok je..
haaaa silalah berasa takut..SCARRYYY MAAKKKK...!
jadi SILA JANGAN OBSES PUTIHKAN KULIT !


sila jangan terpengaruh dengan makcik didalam gambar ini..
sekian....pesanan di angin lalu~~~


ingat ye uolsss..
jaga kulit supaya sihat,buka putih..jangan obses putihkan kulit.
biar je kaler kulit kita yang asal..
hitam manis,gelap,sawo matang,kuning langsat,
semuanya cantik kalau kulit sihat.
jangan terpengaruh dengan orang lain yang putih...
jadilah diri sendiri,terima diri seadanya..
ceceh...


like fanpage saya kalau sudi


klik nuffnang nak bedah..amin.


tenkiu.

48 comments:

Feza said...

tetap obses nak putih. hahaha. zoey comel. *tetibe*

emieysandra said...

setuju dgn pndapat cik zauyah, yg penting kulit sihat =)

Aini Ahmad said...

Zouyah, baru nk try pakai produk ni! tgk kwn2 yg pakai suma putih2 blaka!. tp takut nti x sesuai gan muka!

Nurfarahain said...

aa.. kami pun sebok nak putihkan kulit .. dulu x da sunburn .. skrang ni ada. hurm xpsai .. so lani kena jg kulit lek lok..

Nora_Aniza said...

saya ni muka putih..leher,tangan ngan kaki hitam..hehe..xde petua khusus ke utk kaki hitam? ^^

nasib baik pakai tudung, kalau tak nampak leher hitam.

masalah.

ell lina said...

akak!!!akak xde jerawat ey??knape muka sy ni makin berebut jerawat nak tumbuh??=.=" (mesti akak cakap--bukan salah aku pun muka kau berjerawat)
ahhaha..gurau je kak..ni saya ada buat contest kak..jemput la join k..cantik header tu kak..ehehe

zOeY zAu YaH said...

feza: tak elok lah syg oii...lama2 kulit naik jeragat sbb kulit putih mudah timbul masalah..hehe..

zOeY zAu YaH said...

emieysandra: kan? kan?

zOeY zAu YaH said...

aini: produk apa? tia? kalau produk takde kelupas n majoriti kata elok leh la try tp jgn obses putihkan kulit ye..jaga asal dia licin n sihat takpe.

zOeY zAu YaH said...

nurfarahain: kulit putih mudah timbul masalah..so jaga je elok2 bg sihat hihi..

sully86 said...

tips yg paling bernas sekali

zOeY zAu YaH said...

nora: sesetgh org mmg ada masalah camtu..bg saya normal je..saya takdak lah petua bg putih bdn nih hehe..

zOeY zAu YaH said...

ell lina: hormon tu.rawat dgn produk khusus untuk jerawat k..pastu buat x tau ja..nanti lama2 dia hlg sendiri lah.

Azee Hana said...

kulit saya bnyak jeragat..huwaaa

Tulus Sweet said...

haha.. kawan lelaki tulus pun sibuk promote produk ni. dia cakap boleh hilangkan jerawat jugak :)
btw, kulit akak mmg putih gebu...cantik

lisa said...

serius lisa pernah nk sgt kulit putih.
lama2 rasa tak bersyukur pulak T__T

cik chinta said...

betol2 pengguna setia da kn? hihiks

nur anis said...

kulit tak perlu putih..yang penting kulit kena bersih..nak dapatkan kulit bersih yang susah...jerawat asyik nak tumbuh je..-__-"

AMALINA YAAKUB said...

betul klau kulit putih.. bintik2 hitam dkat muka pun blh nmpak klau ada jerawat kulit jadi merah ja..

zOeY zAu YaH said...

azee:kalau jeragat ssh nk hlg..

zOeY zAu YaH said...

tulus: majoriti guna ok je.try la kot2 sesuai kan.kulit saya k luar biasa2 ja.takde putih sgt,takde gebu sgt.

zOeY zAu YaH said...

lisa: hehe..biasalah kdg2 kita x puas dgn apa yg ada tp terima kulit asal seadanya lg ok..

zOeY zAu YaH said...

cik chinta: hehehe..

zOeY zAu YaH said...

nur anis: yup..bkn sng nk dpt kulit bersih n sihat..kulit putih kang ada masalah lain lg teruk..

zOeY zAu YaH said...

amalina: ha'ah..kulit putih lg ssh.

Aini Ahmad said...

Tia la...sebenarnya nk kulit cantik dulu. muka brmasalah, berlubang mcm kawah! haaa...bekas jerawat! asyik kena panas je, mana x hitam! heeee

elyna mirsada said...

a'ah..jgn nk obses kn..hehe:-)

aizaAQIRA said...

kakak aiza pn pkai tia,skali dy pkai,mak aaiiii kulit dy..putih gler..tp aiza tkt nk pkai jgk sbb nnti lau cmpur2 produk,jd masalah kulit..

zOeY zAu YaH said...

aini: oo hehe..takpe jaga elok2 k.

zOeY zAu YaH said...

elyna: iyeee...hihi

zOeY zAu YaH said...

aiza: guna je mana yg mmg dh sesuai sbb kalau sesuautu produk tu ok dgn org,blum tentu akn ok dgn kita.

sarah mohamad said...

Putih atau hitam kalau tak sihat pun taknak kan. Jadi make sure kulit sihattt kuasa kuda. Hehehe

asfira aminuddin said...

i suka warna kulit yg sekata. dgn tu i rasa itulah kulit yg cantik. tapi i hentam je semua produk yg i rasa suka. hihihi.

Ratu Lissa said...

hee , betul 2 . tengok kulit org hitam manis nie kan , jarang la sangat2 ada bintik-bintik merah semua tuh . tapi apa pun , untung laa ada kulit putih gebu .

Daddylicious said...

kulit semakin hitam ni...macam mana lak...hehe

zOeY zAu YaH said...

sarah: iyee...btul sgt hihi..

zOeY zAu YaH said...

asfira: hihi kan..

zOeY zAu YaH said...

ratu: terima kaler kulit yg asal sedaanya janji sht kan..htm mns mmg jrg ada masala jeragat n bintik mcm kulit putih..

zOeY zAu YaH said...

daddy: jgn main pns haha..

Nurul Husna Mohd Hassan said...

betul2. kulit sihat lagi penting :)

Pka Rahim said...

hai zoey.

pka nak mintak pendapat joey ni.
nnt kan pka nak pegi dinner secretary week. pka punya baju color maroon. kasot n clutch color hitam. so nak mintak pendapat zoey makep yang macam mana yang sesuai especially kat bahagian mata. tema glam n glitter. pka da pikir da macam mana nak make up tu tapi nak mintak pendapat zoey yang pakar. hehe :) pelis reply kat chatbox pka or kt mana2 entry supaya pka perasan yang zoey da reply pertanyaan pka ni. tq :)

nurul diana said...

sye x nk putih cume nk dptkan kulit dlu , muka berbelakk nokss

Mizz ErMa said...

hehehe..itu ler pasal, kalo putih tp kulit xcantik pon xguna jgk kan..

ieqa said...

sy ad bce 1 artikel ni,psl produk yg bley putihkan kulit.senanye tak elok,sbb ad kndungn kimia yg bhye.skrg mmg nmpk putih,tp jngka msa pnjg mgkn timbul lain plk,mgkin bila da berusia ckit.lgpun mne boley warna kulit brubh,sbb gene dlm stiap mnusia suda dtetapkn sjk dlm perut lg.scara saintifiknya la..bley pkir sndri..juz terima seadanya diri sndri..just say it ^^

zOeY zAu YaH said...

nurul: kan?

zOeY zAu YaH said...

ieqa: saya tahu sbb pengalaman dh 8 thn dlm bdg kecantikan/salun.tp entry ini psl peringatan untuk org yg nk putihkn kulit sbb saya tak galkkan org putihkn kulit bkn bg tips putihkn kulit pun.try baca entry ni sampai hbs k =)

Kii Fu Zii Ka said...

Hai , Salam . Saya Nama Izzah . Saya dah follow blog awak . Saya nak tanya sikit tentang kulit sawo matang . saya jenis kulit sawo matang & cepat peluh , kadang2 nak pakai bedak compact n krim rasa takut sebab bila saya keluar jalan2 muka akan jadi bertampung . s0 macam mana ya nak selesaikan ?

AnaMuslimah said...

Salam kak, kulit sy jenis putih langsat. nak kate masalah jerawat & jeragat mmg tak lepas..muka pulak burned!!! huwaa...tgn dgn kaki putih tpi muka burned. papepon sy taknak tips hilangkan burned tu tapi nak tips hilangkan jeragat hitam and jerawat..sy muda lg hewhew 16 tahun..and sy dah follow blog akak!!