petua elakkan parut luka kat kulit.

Assalamualaikum..

sesape yang sepisis gatal tangan nak picit2 jerawat sampai habis luka2
tu sila mendaftar sebagai geng saya.
walaupun jarang naik jerawat tapi toksah kerek nak cakap takde naik langsung
*kata2 ini ditujukan khas buat tuan blog a.k.a diri sendiri (T_T")


jadi mari saya share cara nak elakkan luka bekas picit tu dari jadi parut
lalu berubah rupa menjadi seperti kembar mak lampir..
erk elehh..over tauu...


petua ni sesuai untuk rawat apa2 je luka kat kulit kita.
luka eksiden ke,bekas garu2 ke,bekas picit bintik2 kat muka ke,
apa2 je lah yang namanya luka..luka kat hati jek kena duduk diam2..
bhahaha.. !


saya dah tengok keberkesanannya..
kakak saya dulu eksiden muka luka teruk kena jalan tar..
dia amalkan cara nih sampai luka tu sembuh..
bila sembuh takde parut pun..hebat tak hebat tak?
macam tak caya sebab luka dia teruk yang amat uollsss..


picture from google.
ALOE VERA atau dikenali jugak sebagai LIDAH BUAYA.


ini rupa pokok dia.
sila tanam kat rumah anda..tak rugi pun datin2 oiii...


picture from google.
lendir lidah buaya yang mables..


CARA2:
ambil lendir lidah buaya tu dan sapu kat kawasan luka.
biar sampai kering.
kalau buat waktu malam,boleh je biar sampai pagi esoknya dan baru cuci.


amalkan sampai luka tu sembuh.
insyaallah takde parut2 yang tinggal.


kalau tak suka tunggu2 atau kalau rasa tak berkesan je,
sila carik krim hilang parut kat farmasi..
yang ini takyah cakap semua orang pun tahu..
hek eleehhh...


like fanpage saya kalau sudi.


klik nuffnang nak bedah..amin.


tenkiu.