cara saya pakai skirt labuh

Assalamualaikum..


bila orang tanya camne eh nak pakai skirt labuh bagi nampak kemas2
cantik2 tak selekeh?
terkebil2 mata saya nak menjawab..
ini serius..saya bukan fashionista,tak pandai pun bab fesyen.
pakai apa2 mesti nak main hentam je.


tapi pasal awak2 comel je dok tanya saya kan..
so saya pun secara comel jugak nak bagi tips cara saya pakai okes..
*yooo oo ooo jek cakap hakus pun comel kah kah..



pembukaan kenelah letak gambar model dulu..HAHAHAHA...
model tiang pun tak lepas ada hati cakap model?
puuiiii!


IKLAN:
nak beli skirt cantik sila terjah >>> pelangiheritage.blogspot.com


YANG TAK SESUAI....kuang..kuang..kuang..
*ceh effect bunyi cam takde keje sangat dah..=.="


KIRI: 
skirt dengan kemeja taruk luar.
tak sesuai sebab nampak tak kemas dan pendek.


KANAN: 
ini pun sama.macam hilang akal je saya bagi contoh dress/blouse(hey ape2 je lah)
dengan skirt labuh..tapi jangan tak tahu ade yang pakai gabungan ini ok.
saya rasa sangat tak sesuai..
yang pendek akan nampak lagi pendek..yang berisi akan nampak bertambah berisi
dan yang kurus nampak selebet(amboi bahasa dia..).


KIRI:
T-shirt dengan skirt.
tak sesuai.


KANAN:
ini T-shirt ikut badan yang labuh.
tak sesuai gak...rasa cam biasa2 sangat eh..


satu lagi nak pesan.
kalau badan anda berisi tolong jangan skirt labuh dengan baju yang besar2,gelebeh2 atau rambu2.
kang nampak bertambah berisi malah pendek juga.


ini pandangan saya.
kalau yakin nak pakai memang takde hal sebab fashion nih lebih kepada
keyakinan bila pakai.
pakai pi lah selekeh atau serabut camne pun tapi kalau yakin semuanya
akan nampak sesuai dan cantik.
paham ke tak paham nih?
tak paham? takpe...
*lari laju2 masuk bilik.


bawah ni pulak cara yang saya selalu pakai..


puffy shoulder blablabla(taktau sebut hapa hahaha!).
yang saya pakai nih besar skit sebenarnya..tapi takpe..yakin diri sambil bernyanyi lalalaala
kat dalam hati..


saya pakai puffy shoulder blablabla tu taruk kat dalam skirt.
pastu bubuh aje clincher/belt kat luar.
kalau taknak pakai clincher/belt tu pun takpe..asalkan pinggang skirt tu
cantik dan bukan getah yang kedut2 tu.


skirt pink tu ada pinggang yang catik tapi pasal saya salah bagitau ukuran,
jadi terbesar skit..nak bagi terletak elok kene gak pakai clincher/belt tu kat luar.


ini yang terpaling suka.
pakai kemeja taruk dalam skirt pastu pakai clincher/belt kat luar.
nampak semat2 gituuuuu...


skirt tu pinggang dia getah yang kedut2.
so saya cover dengan clincher/belt.
yang ini pakai takat pinggang je..nak pakai bawah dada pun boleh.
kira macam high waist lah kan cuma kena hati2 kang skirt jadi pendek kat bawah.


gaya yang sama tapi ini pakai takat bawah dada.
nampak tak skirt dah jadi pendek atas dari buku lali.
tapi saya cover dengan stoking.


ini dress labuh tapi boleh jadi skirt juga.
kita bercakap fungsinya sebagai skirt ok.

pakai aje jaket atau cardigan kat atas.
jaket yang saya pakai tu jenis pendek takat dada je..



ini cara saya sendiri yang pakai.
tapi jangan salah sangka.
saya tak kisah apa pun cara orang lain pakai.
takde nak kutuk2 ke,gelak2 ke sebab saya tau setiap orang
ada cara sendiri dan merendahkan style orang bukan diri saya.
*buat baik lak makcik nih haha..


P/S: entry ni dah lama taip tapi tersimpan kat draft terus tak ingat2 dah.



like fanpage saya kalau sudi.


klik iklan nuffnang nak bedah..amin..


tenkiu.

67 comments:

@ deqla manjew said...

cunnya...yg last sekali tu paling cun...teringin nk pakai cam ni tp x yakin...huhuhu

Nurul Husna Mohd Hassan said...

nak cuba pakai skirt tapi tak tahu bila. hehe

p/s : suka tengok video tutorial shawl zoey =)

eZmALiZa said...

good tips zoey :)

mmg kalau nak pakai skirt yg cantik, better pakai clincher.. lebih kemas dan teratur... :)

tapi kalau dah skirt tu dah mempunyai perincian corak yg dah cantik, takyah pakai belt pon dah cantik...

nice entry zoey :)

therylisa nurul ain said...

wah,,, tapi lisa rendah.. 150cm je.. sesuai tak lau pakai skirt labuh :(

mi$$ Wh@teveR said...

Zzy kamu nmpak lg sweet dgn skirt or dress brbanding jeans.. Cantik sangat

sarah mohamad said...

Olohh semua bergaya cung melecun :D Kalau kurus ok kot, heheh kalau gemuk mcm saya ni haaa nanti perut terkeluar hehehe

Rafflesia™ said...

ada skirt ada baju labuh mcm wrna hijau tu. tapi syieda xreti pakai. biase lah, suke membeli, xsuke memakai. hihihi

Cik Eka said...

dress labuh tu lawa.!!!!


nak..hahaha

Aida Jelita said...

rasenye orang yang badan berisi dan comel perlu berhati-hati dengan cara penggayaan ini ye. #wah dah macam PM bagi ucapan raya lah pulak ahaks!

! ❀ ainie sempoy ❀ ! said...

wahh..tq for sharing..teringin nk pakai,tapi tak thu gaya

Aida Azryn said...

Skirt ada ja. tapi aida dah lama tak pakai.. dok keluaq naik motor kan? so dok pakai seluaq ja la. huhu

nuyui a.k.a miss YUI said...

cntik2..plg suka last sekali..

sygnya yui xreeti cmni..mgkin satu masa nanti kan..hihi.

elyna mirsada said...

cntknye zoey,zoey sesuai p[ka skirt..hehe..

hanna said...

hye aka cumil . skirt pink tu nipis tak kain dia ? berapa akak beli ? :)

Pka Rahim said...

pka mmg sllu pkai skirt.. da jarang pakai seluar sebab peha kita besar wak. huk huk huk. sedeyy :(

nur anis said...

betul tu..keyakinan tu penting..:)

hazanis said...

nice tips..:))

ain dzaya said...

elo.elo..
fes time singgah sini..ouch..suka blog kiut miut nie..very very love it!
follow u^^

Syakilla kebebeh said...

saya selalu pakai cara yang last sekali dress labuh tapi dijadikan skirt juga..:)

NOOR FATIN said...

saya ada skirt. satu. dapat hadiah giveaway. tapi agak ketat je. tggu dah kurus sikit baru pakai.. hahaah

are_lin@yu said...

zzy yg comel.hehe

zOeY zAu YaH said...

deqla: tq.kene yakin dgn apa2 ja yg kita pakai.try ok?

zOeY zAu YaH said...

nurul: try lah.kuar jln2 pun blh.thanks ska tgk tuto.

zOeY zAu YaH said...

ezmaliza: kan? thanks.

zOeY zAu YaH said...

thery: bli skirt yg ikut ukuran kita sendiri mcm on9 shop jual kan byk yg blh order ikut ukuran kita..so tak terlalu labuh nanti.150cm pun blh je pakai.yakin yg pntg tu k.

zOeY zAu YaH said...

mi$$: thanks..tp saya ganazzz pakai kain2 nih haha..

zOeY zAu YaH said...

sarah: hahaha..eh boleh je..yakin2 tau..

zOeY zAu YaH said...

rafflesia: trylah mcm saya pakai tu k hihi..

zOeY zAu YaH said...

cik eka: sila dptkan skarang..tp kt kedailah hahahaha..

zOeY zAu YaH said...

aida: bkl isteri pm di masa2 akn dtg? hahahha..

zOeY zAu YaH said...

ainie: trylah mcm saya pakai.saya tak tahu sgt fesyen2 tp saya ska try2..

zOeY zAu YaH said...

aida: sng kan..kalau pakai kain kang kena control2 lak haha..

zOeY zAu YaH said...

nuyui: cubalah k?

zOeY zAu YaH said...

elyna: ya ka? mekasih haha..

zOeY zAu YaH said...

hanna: kene ikut kaler lah.yg cerah jrg skit kene pakai kain kt dlm.tp try msuk kat link yg saya bg tu.blh try tgk kaler lain yg x jarang.byk pilihan dia.harga lupa.msuk situ k.

zOeY zAu YaH said...

pka: takpe kalau itu blh buat kita yakin...takmo sedih2 hihi..

zOeY zAu YaH said...

nur anis: ha'ah kan.

zOeY zAu YaH said...

hazanis: thanks ;)

zOeY zAu YaH said...

ain: thanks..

zOeY zAu YaH said...

syakilla: 2 dlm 1 kan hehe..

zOeY zAu YaH said...

noor fatin: ok cayok2 hihi..

zOeY zAu YaH said...

are_lin: awk lg comel hihi..

NazihahAbMutalib said...

sis zoey cantik+pandai fesyen. suka sangat tengok. ^^

rainnyberry said...

kak zoey tau tak mana2 online website ada jual "puffy shoulder blablabla" tu?

Wawa Tasliman said...

good info... TQ dear.. suka your skirt pink tu.. :)

zOeY zAu YaH said...

nazihah: eh tak pandai.saya cuma suka try n hentam ja haha..

zOeY zAu YaH said...

rainnyberry: try tgk mana2 on9shop jual bju korea,ada kot.saya bli kt pdg bsr.

zOeY zAu YaH said...

wawa: thanks.kwn saya jual.on9 shop dia tu ada link saya bg.blh la try tgk k ;)

deqjamucuxx said...

teringin nak paki . tp c keding saya cakap . NO !! saya paham . ta lawa lah 2 .

uwwaaa . nak kuruih cam kak pamess !!

Cik Yatt said...

wah2..jdi pakar fesye plak..hehe

Atiqah Razak said...

gambar yg last sekali sgt menyerlah. very nice ! ^_^

Taufiq Arifin a.k.a. Topimagine said...

cute gak pompuan pakai skirt labuh ne ek... nampak matang tp manja :)

zOeY zAu YaH said...

deqja: wek2 haha

zOeY zAu YaH said...

taufiq: =)

zOeY zAu YaH said...

cik yatt: tak pun.cara pakai sendiri je.hehe

zOeY zAu YaH said...

atiqah: thanks.

sYiRa LoKMaN said...

suka ni ^_^

dEdEQ dE wIshEs said...

COMELNYE .. TERINGIN NAK PAKAI SKIRT GAK .. TP XDO KEYAKINAN .. HEHE .. SALAH 1 FAKTOR .. PENDEK .. EKEKE

izzah iyazi ahmad nazar said...

slm. kak zoey,saya pelajar sekolah ngan ketinggian 135-137. ade ke size camtu?? teringin giler nk pakai, and lagi satu kt mana selalunya skirt labuh ni dijual sekitar KL??

zOeY zAu YaH said...

izzah: wslm.blh msuk link saya bg kt entry ni n tanya owner dia sendiri.saya tak jual n x pasti.

Cik bunga mawar said...

entry ni besttt...semua skirt2 pon comel2 belaka, suke^^

lynnda ollala said...

cun la skirt pink tu...hehe..nakkkkk jugak...
oh ya,jemput lawat blog ummi juga ya...
www.beautyummi.blogspot.com

Zetty Qiwazamie said...

assalamualaikum, kak zoey , nak tanya bju puffy shoulder blablabla tuh akak beli kat padang besar kt mne ek ? pdg bsar kn luas . brape satu akk beli ?

Siti said...

cik bunga: tq.

Siti said...

lynnda: ada link saya bg.try beli jugak.cantik2 tau.thanks.

Siti said...

zetty: wslm.dah lama bli x igt.rasanya semua kedai kt sana ada jual.kena jln2 n try tgk lah.

Lulu Rahman said...

this is nice :)

KLIK SINI TUAN BLOG NAK KAWEN