korean makeup tutorial(park bom 2Ne1)

Assalamualaikum..

hai awak2..hari ini saya rasa saya korea..
salah baca ke?
sila ulang semula..
.
.
.
saya rasa saya korea..
KAHKAHKAHKAH PUIIII !


saya ni peminat 2ne1.
lepastu saya pun bajet korea walaupun muka langsung tak korea.
bercakap lagiklah kan..bahasa melayu sendiri pun sudah sangat kasihan,
inikan pulak bahasa korea comel2 tu.terus tak comel dah..


hey.hey..sudah alang2 saya membajet korea tu
terus je nak buat mekap ala2 korea.
tapi bukan style comel2 macam tutorial saya yang lepas,
tapi ini ala2 kumpulan 2ne1 pujaan diriku itu..
tang mata dia tu mak hoiiii..ranum menggiurkan betul..
over tau..!



sebelum dan selepas.
kiri tu sebelum mekap.sendiri tengok pun sendiri rasa macam alien..
kanan tu dah jadi park bom tapi ini versi parkbombastik lah kah kah..



gara2 terjumpa gambar ini terus tidur termimpi2
nak buat mata macam dia.



ini adalah hasil dari diri sendiri berpenat lelah membuat ekspresi mata sekuyu yang boleh.
mata seperti bola sepak memang sangat susah nak buat mata kuyu2.



mekap park bom ke minah arab?
tak..tak..saya minah melayu..


ohoiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii(m daud kilau),suka betul dengan mekap mata ini.



ini video tutorial.
*KALAU TAK BOLEH TENGOK VIDEO NI SILA BERITAHU SAYA OK?


* ini bukan tranformasi nak jadi park bom ke hape.
cuma inspirasi mekap dia saja.jadi jangan nak hentak2 kaki
tengok muka zoey tak jadi muka park bom.

*saya tak tahu sangat camne si park bom tu mekap mata dia.
bentuk mata pun tak sama,jadi saya main hentam je semua2 nih.
sila jangan lempang saya.

*abaikan je apa yang saya tulis dalam video ini.
serius main hentam sebab mood hilang akibat movie maker meragam.
buang lombong kang !

*video mekap korea saya dulu tu ada gak yang komen
saya tak guna pun barang macam korea.
tak guna lip tint,tak guna si polan,si pulun..
alahai cik jenab..kalau nak mekap takyah ler 100% nak sama.
saya jenis guna je apa yang ada..kreatif skit.
takkan korea guna barang cap super gojes yang hanya ada di korea,
awak pun nak terbang pergi sana beli benda itu? sila jangan membazir.
tiru mekap dia je,bukan sekali barang 100% sama..melainkan kalau memang dah ada.


PRODUK YANG SAYA GUNA DALAM VIDEO:

garnier bb cream.
elianto cream concealer.
pixy two way cake powder.
japan eyebrow liner(dark brown).
maybelline hypersharp liquid eyeliner(black).
maybelline gel eyeliner(black).
maybelline falsies mascara(black).
elianto eyelash curler.
essence eyeliner(blue).
miss rose 3D eyeshadow(blue).
silkygirl eyeshadow(beige,soft brown).
double eyelid tape.
fake lashes(tebal).
danny pallete blusher(soft pink).
maybelline moisture shine lipstick(soft pink).



penat la weh buat mata kuyu..bahek hakus tido jek lagik senang
ha ha..



ok..ini adalah diri saya sebenar..
mata luas terbentang dengan senyum meleret...
tumpang lalu makcik..ade anak teruna kacak ke idak?
hahahhaha mak aku baca nih kene lempang kang..


like fanpage saya kalau sudi.
www.facebook.com/zoeyzauyahfanpage


klik nuffnang nak kawen.


tenkiu.

51 comments:

Pka Rahim said...

menawan sungguh mata kamuuuu :)

"nevadoreothers" said...

sebijikkkk okee!!

"nevadoreothers" said...

sebijikkkkkk okee!!

Syafiqah Hashim said...

wahh! lebih kurang sama lahh..cuma mata cik zoey bolat...ehehee OMEYYYYYYYYYYY..nanti nak try bole?

sarah mohamad said...

Boleh try buat ni. Sangat2 suka dengan look ni! :D

Tulus Sweet said...

jadiklah kak Zoey...omg kak, besok org kena tolong make up someone...Ohhhh i need tutorial. akak kasi tutorial lam mimpi sy eh!

deqjamucuxx said...

tepuk tanggann . jadik la akak pemes . !

sumpah CUTE !

Nicaa said...

sumpah sgt cantikkkkkkkk uwaaa sukaaaaa....

Nurul Husna Mohd Hassan said...

waaa jadik la... =)

Aisha Zaid said...

same laaaa!!!!! hebat cik zoey nih :)

Bitt (double IS) said...

sangat cantek...ada tutorial tak cara u pakai tudung hitam ada button tu...hehe suka la...

Qa said...

cantik, pandainya! and kak zoey kreatif..

zOeY zAu YaH said...

pka: tq...haha..

zOeY zAu YaH said...

nevadoe: thanks.

zOeY zAu YaH said...

syafiqah: haha tu lah pasal.mata bom tu sepet.try2..

zOeY zAu YaH said...

sarah: try lah ok..

zOeY zAu YaH said...

tulus: ada mimpi saya tak? haha

zOeY zAu YaH said...

deqja: tepuk2 hahaha..

zOeY zAu YaH said...

nica: thanks..trylah..

zOeY zAu YaH said...

nuurul: thanks..

zOeY zAu YaH said...

aisha: sama ka? haha thanks.

zOeY zAu YaH said...

bitt: takdelah..tu hentam2 ja haha..

zOeY zAu YaH said...

qa: thanks..

Reensyarinie said...

nice one cik zoey..nk tny la concealer yg elianto tu cik zoey pakai yg nom bpe? light ke yg tgh2?

zOeY zAu YaH said...
This comment has been removed by the author.
zOeY zAu YaH said...

reen: no.1 yg light kalau x slh.

kLiPKeRt@sPiNk said...

i loike!!<3 shantek..

Aida Jelita said...

sejibik kot.. tahniah tahniah bangga mak

Maya Lisa said...

MAYA NAK TRYYYY !!! nanti nak buat entri jugak ~

♥ aeryn ♥ said...

sebijik.. fuhh awesome.. :)

fara3iin said...

wah.. best.. sy mmg mnt 2ne1.. dh lm mncri tuto yg sesuai..:) good job kak zoey:)

Feza said...

sama gilak. jealous mak. hakhakhak.

eZmALiZa said...

okeyyy...cun gile....one day, mcm nak panggil cik zoey dtg kolej kite utk ajar make up..hehehe =D

zOeY zAu YaH said...

klip: tq..

zOeY zAu YaH said...

aida: ya ka? hahaha mekasih.

zOeY zAu YaH said...

maya: sila2..nnti dh buat entry bgtau ok..nk tgkkkkk

zOeY zAu YaH said...

aeryn: tq hehe

zOeY zAu YaH said...

fara: thanks..try lah ok.

zOeY zAu YaH said...

feza: mekasih haha

zOeY zAu YaH said...

ezmaliza: ahahahhh tima ksh cik model gojes..

Rafflesia™ said...

sangat cantik..! teringin nak buat macam ni, tapi takot pulak, syieda xpernah pakai mekap, kang hujan.. hihi

*copyright terangnye.. @_@

azzahoney said...

wah jadi-jadi. mata nampak besar.:)

Dayang_Amy said...

gojess okeh. hihihi btw..smlm gi dinner..n i tried one of ur tutorial..yg mekap ala2 arab. hihihi wlupn x brapa nk jadik..but tang mata jadik okeh. hihi i like!

zOeY zAu YaH said...

refflesia: takut dramatik sgt erk? hehe.. mencik kat fakers tu yg bubuh terang2 hehe..

zOeY zAu YaH said...

azzahoney: hehe..

zOeY zAu YaH said...

dayang: ya ka? thanks tau try..hehe..

Mizz ErMa said...

wah, memang ketara betul lah mata korea cik zoey nih..mak jeles nak..hik3,

@ deqla manjew said...

mana awk belajar mekap eh? cantik banget! :)

u.m.i.e said...

cantik ..
suka tengok zoey make up :)

cherryblossom said...

zoey saya tak boleh tengok video nie...xdapat youtube..uploada dalam vimeo boleh...

bantal said...

hu..hu...pekat2 mekap jadi korea pulak ke...comel2..ala2 korea gitu....senang le lepas nie leh bantal nak mekap..park bom...yng cantik....leh le...buat mu mekap jadi sama mcm org korea...syoknye...