muka dulu dan muka sekarang

Assalamualaikum..


tahukah awak semua bahawasanya muka saya dulu2
adalah tidak sama macam muka saya sekarang?


ini bukan perkara yang ajaib pasal semua orang orang pun
muka akan jadi lain bila dah dewasa..
habis tu kenapa saya mahu yo yo oo je kat sini?
hey..suka hati lah nak yo yo oo ke,itik gembo2 ke kan..


ayuh geng mari kita lihat mukaku dahulu dan mukaku sekarang..
HIYAK ! HIYAK ! HIYAK !



kiri itu gambar waktu umur awal remaja-belasan-tahun-muda-remaja-naif-gila-NANGES (T_T")
gambar kat ic tu...
kanan pula gambar muka pada hujung tahun lepas.

asal berurusan kat mana2 kaunter je kasi ic pastu mesti dipandang 2,3 kali
pastu akak2,abang2 kaunter mesti cakap
"eh lainnya muka"
saya pun cakap juga..
"erkk eleeeehhhh....." kat dalam hati je lah..


kiri tu gambar waktu umur 18 tahun kalau tak salah.
muka bulat sebulat bola sepak,mata sepet2..
rasanya akibat pipi mengembung seperti pau lalu tak kasi can mata terbeliak luas2..
maka hasilnya adalah mata sepet...FINE !

kanan tu gambar pada tahun lepas.
muka sudah bujur sedikit,kulit sudah cerah sedikit dan teknik mekap+lens
buat muka nampak berlainan sekali..waahh hebat beteh !


kiri itu gambar waktu umur 19 ke 20 tahun entah..
waktu ini kulit cerah,mata sepet,mekap sikit2 je..pastu free hair..

orang cina selalu cakap cina dengan saya..
nasib baik faham,pastu balas balik saya cakap melayu terus diaorang potpet2
"i ingat u putih2..mata sepet2.. u orang cina.."
lagi haru bila kerja kat mana2 je kalau ada geng baru masuk(melayu) 
depa sangka saya cina...erk eleehhhh...

kanan tu gambar baru pada tahun ini.
muka makin selim,mekap+lens+tudung buat saya nampak lain.



yang kiri itu gambar pada umur 19 ke 20 entah.
ceceh gaya cam nak carik gaduh..
muka bulat,mata setim,hidung kembang kempis,
mulut tak reti senyum cantik2...what the lah kan...

kanan gambar pada tahun lepas..
muka nampak ayu sikit la konon2 walaupun dalam hati langsung tak ayu.
badan?
sekarang makin kurus..rindu betul badan yang dulu.


walau macam mana pun rupa saya dahulu,saya tak malu pun nak tunjuk kat uolsss..
tahu tak saya rindu betul diri yang dulu2...sob sob..
uolsss nih...saje je tau buat datin sedih..
DATIN?  bhahaha...!


like fanpage kalau sudi
www.facebook.com/zoeyzauyahfanpage


klik nuffnang nak bedah..amin.


tenkiu.







53 comments:

elyna mirsada said...

mmg nmpk sgt len..umm xpe leh mam
byk2 kasi bdn nek ckit..(^_^)

FaRa AhMaD said...

makin lama makin cantik :)

Tulus Sweet said...

from 50 to 100! itulah yg dikatakan ajaibnya wanita. heheheh~

sully86 said...

zoey: lain tapi tetap maintain...lol

Cik Saila said...

lain nyaaaa.. skrg dh cerah berseri.. hehe :D

AMALINA YAAKUB said...

saya pun dulu dgn skrg byk giler beza kalau tunjuk gambar dulu mesti kawan2 tak percya.. ohoo

Aida Azryn said...

dulu dan sekarang muka anda adalah comel. :P

Nurul Husna Mohd Hassan said...

dulu pipi nampak tembam sikit zoey =)

sekarang makin comel =)

nur anis said...

huhu..memang lain....

hazanis said...

ohsem!!!mcm mana boleh kurus mcm sekrg nie??..makin cantik...=)

Liana said...

muke kamu yg dulu nmpk ganas....hoho.. btw, boolat itu comel..hehe

Atiqah Razak said...

dolu2 gemuk eh? gambar yg last sekali mcm gangster. hahaha

Nicaa said...

ye la.. dulu berisi skit... akak mkn banyak banyak sikit pasni...hehe

♥ farhana ♥ said...

aloh2..dulu kini dan selamany comeyy...hehe

Pka Rahim said...

hehe. mekup sgt berkuasa :)

Rafflesia™ said...

lain dulu dan sekarang.. -.- pic last tu muka macam xpuas hati je.. hikhikhik..

*syieda nak tukar ic form5 dulu, pakcik kaunter cakap memang dah kene tukar dik. xnampak macam kamo pun.. kuikui dulu ade hidung. skrg xda kot. haha

Nora_Aniza said...

haha..bulatnya..apa rahsia muka runcing seperti sekrang?? :p

zOeY zAu YaH said...

elyna: tak nek dah..takat ni je hehe..

zOeY zAu YaH said...

fara: ke makin tua? hahaha thanks.

zOeY zAu YaH said...

tulus: kan? byk cara blh buat kita nampak lain haha..

zOeY zAu YaH said...

sully: haha thanks.

zOeY zAu YaH said...

cik saila: haha dulu lain skarang lain..

zOeY zAu YaH said...

amalina: itu normal kan..janji kita tak malu dgn diri sendiri hehe..

zOeY zAu YaH said...

aida: haha btl ka? mcm comot jaaa..

zOeY zAu YaH said...

nurul: dulu muka bulat sgt..skang lain hehe..

zOeY zAu YaH said...

nur anis: kan? kan?

zOeY zAu YaH said...

hazanis: dulu pun kurus cuma skarang mkn kurus...semulajd lah syg hihi..

zOeY zAu YaH said...

liana: dulu saya serius hehe..

zOeY zAu YaH said...

atiqah: taklah.dulu kurus gak tp skang makin kurus.mmg dulu serius mcm gengtser..tak reti senyum haha..

zOeY zAu YaH said...

nicaa: mkn byk dia takmo nek gak haha..

zOeY zAu YaH said...

farhana: ya ka? hahaha..

zOeY zAu YaH said...

pka: yup..sgt2...

zOeY zAu YaH said...

refflesia: mcm gengster kan hehe..tu lah org tgk ic dgn real2 mmg lain.

zOeY zAu YaH said...

nora: semulajd..tak buat apa pun hehe..

Cik Siti Hajar said...

kurus gileee!!


jelesss~~


sy makin lama makin gemuk...

Zaza Ridzlan said...

eee....zoey mmg comel..mcm mana nak dapatkan muka cntik mcm pic tdung kuning tu...

gambar dlu2 nyata bbeza..tp ttp cun =)

Lyn said...

kurusnya..akak makan apa jadi kurus nih??

Lyn said...

link dtg utk follow! follow lyn balik kk? no 2785

Mizz ErMa said...

hahaha..kelakar lah datin zoey nih? eh? datin? hahaha =P ha ah la, laen betul cik zoey dulu dengan sekarang..tp ok lah tu kan, smpai bila kta nk berada di takuk yg lama..tol x? hehe

najwa nano said...

memang lain banyak..dulu muka tembam ea.camne leh kurus muka tu.hahaha

Inz Indah said...

WAA...cantik..tapi yg dulu tersangat lain lah..hehe :D

zOeY zAu YaH said...

cik siti hajar: hehehe...takpe blh kuruskan blk kan.

zOeY zAu YaH said...

zaza: rasanya sbb mekap kot..

zOeY zAu YaH said...

lyn: semulajdi..

zOeY zAu YaH said...

mizz: btl..berubah dn belajar untuk ubah haha..

zOeY zAu YaH said...

najwa: semualjd..tak tahu la.

zOeY zAu YaH said...

inz: yup..

aizaAQIRA said...

lain sgt la kak zoey..org mkin lme mkin gemuk tp akak mkin krus..hebat!!hehe

.::: Princess MOMOY :::. said...

makin cantik dan comel =)

.::: Princess MOMOY :::. said...

boleh share tak macam mana dear kuruskan muka tu
muka momoy macam bola la
huhu...

MiSz fiFiEyQa said...

memang lain sesangat la kak...
dulu nampak macam gengster2 sikit...haha..tapi sekarang makin ayu gitu...ehehe..
tapi memang bile dah makin dewasa muka kita makin berubah kan...

(^__^)

cik chinta said...

berani ko masukkan gambo nostalgia? ha8. aku pye gambo dlu pon rmi org kutuk. pastu x caye muke skg camni. xgune derang tu

UniMeOw said...

uni pon cmnie gak...beza sgt dlu ngn skg...hehe ada letak lm blog pic dulu2...tp xleh tgl link kt cni..haipppp~