tips untuk selesaikan masalah rambut berbau.

Assalamualaikum...


hai uolss..
rambut saya berbau wangi..rambut awak pula?
*terus rasa nak lempang saya ha ha..
hari ini cik puan intan payung  TERbaik nak hati kongsi tips
dengan awak2 semua..


RAMBUT BERBAU?  APA NAK BUAT NIH?
TAK KAN NAK SYAMPOO RAMBUT HARI2?


syampoo rambut setiap hari adalah melampau bukan?
atau tak punya waktu/malas basuh rambut sebab nak cepat
dan taknak rambut kebasahan sewaktu bertudung?
ececeh...iklan memang tak boleh belah..


 sila guna perapi di hujung2 rambut supaya ianya lembut dan berbau wangi.
atau guna saja minyak,krim rambut yang berbau wangi supaya takde bau yang tak dingini.
pernah dengar spray khas untuk menghilangkan bau di rambut?
ada je..sila bertanya pada salun2 rambut ye.
ada juga cara lain..
campur minyak pati aromatheraphy yang khusus untuk kecantikan
ke dalam air,celup sikat dan sikatlah rambut seperti biasa.
rambut memang akan berbau wangi.


elakkan dari berbau?
jangan biar rambut basah ketika bertudung.
kalau terpaksa cuci,keringkan dulu sebelum pakai tudung.
takut pengering merosakkan rambut?
senang saja..
tengah bersiap/bersolek tu buka kipas kuat2 menghala ke anda.
habis bersiap,rambut pun kering..


rambut masih berbau dan lembab sebab peluh
ketika bertudung?
buka tudung dan keringkan rambut.
halakan ke kipas angin pun boleh..
lalu hilangkan bau dengan mencuba tips yang saya bagitahu tadi ya.
pilih yang mana sesuai 


ok tu je antara tipsnye.
yoo yoo ooo je lebih..tips seciput je pun..muahaha...


like fanpage saya kalau sudi.


klik nuffnang nak kawen.


tenkiu.












16 comments:

Hidayah Rusli said...

hikhik :) rambut sy wangi hahaha *sila lempang*

eZmALiZa said...

hahaha...kalo syampu rambut hari2, abes duit kite asek beli syampu...hehehe... =D

selain tu, hilang kelembapan asli pada rambut kan kak zoey? :)

cik ika said...

nice tips sis..:)

sarah mohamad said...

Saya syampoo hari2 tapi guna syampoo yang biasa2 je sbb less kimia kan. Kalau rambut berbau, cara saya saya sembur perfume/cologne kat udara pastu kibas - kibas rambut tempat yg saya sembur kt udara tu. Hehhee

Srikandi Utara said...

saya pakai minyak rambut baby utk bgi hilang bau... tpi bila baca entry ni rasa nak cuci rambut la plak:P

zOeY zAu YaH said...

hidayah: hehe..

zOeY zAu YaH said...

ezmaliza: yup..1 lagi..malas syampoo hari2 hahaha..

zOeY zAu YaH said...

cik ika: thanks.

zOeY zAu YaH said...

sarah: hehe..

zOeY zAu YaH said...

srikandi: hehe cpt2 cuci rmbut.

Cik Yatt said...

alhamdulillah takde msalah rmbut berbau :)

Mizz ErMa said...

wah, cayalah tips cik zoey kali nih..dlm bebanyak tips, sy berkenankan dgn yg celup dekat sikat..senang, hehe nnt nk try lah..=D

hanabunga said...

Nice share :)

Rinna said...

So far so good.. good info dan tips.. :)

Feza said...

saya syampoo hari-hari. ada keburukan ea?

NOOR FATIN said...

tipss yg baguss! hehe saya slalu pakai tudung terus lpas rambut basah T_T