Review contact lens i fairy moe moe brown

Assalamualaikum..

hari itu tak pasal2 wall saya naik satu gambar model korea cun
mempakai lens yang berwarna cun bagi saya.
terus hati melonjak keriangan nak membeli..
keriangan kat sini maksudnye macam riang ria hari raya dan sewaktu dengannya.
indahnya sungguh dihari raya..ramainya orang bersuka ria..
haa kau tengok tu?


lets review bebeh..

  
taaddaaa... ! sudah berjaya membeli lens yang dirasakan gojes nak mamp..ini.
power sudah tidak terlalu tinggi.
hey ini power rendah,macam mana mahu berlawan dengan power rangers pink nanti?
tak cool lah macam ini..
(cita2 time kecik nak jadi power rangers,skarang besar jadi raksasa pulak).
errk eleehhhh...


lens ini dalam botol dan sticker adalah original.
jadi ianya lens i fairy original.

jenama i fairy moe moe brown.

diameter 16.2mm(besar).

jenis soft lens iaitu lembut.

45% plyhema dan 55% kandungan air.

harga RM25 kalau tak salah.

tahan 1 tahun tapi saya tak pernah guna sampai 1 tahun.
lepas 2,3 bulan dah tukar baru.


 
corak lens tersebut.
warna menarik kan..
itu pasal tuan blog ini sungguh2 je beli konon nak lawa la kan.


ada ring(keliling hitam) tapi ringya kecil dan pudar.

warna coklat nampak pudar tapi bila pakai warna dia nampak sangat terang.

walaupun jenis lembut,tapi sebenarnya dia tebal sikit atau boleh dikatakan normal?
bukan lembut atau nipis.


sebelum dan selepas pakai.

nampak effect besarkan mata tapi tak sehebat macam lens jenis kira2 ke kan.
sebab corak tu.

warna takdelah coklat betul2,lebih kepada perang tapi sangat terang.

ring nampak pudar,so effect besarkan mata jadi kurang sikit.

bila pakai rasa tak selesa..oucchhh !
ini terpaling tak best.
saya selalu beli lens saiz besar sebab mata rasa selesa tak sakit,
tapi yang jenis ini sakit pulak.rasa ada benda dalam mata.
cuci betul2 pun rasa lagi.dua2 belah pulak tu.
mungkin sebab lens tu tebal sikit kot.



pakai lens dan mekap.
serius warna ni langsung tak sesuai dengan saya.
saya pakai 2,3 kali saja lepas tu stop sebab tak selesa dan warna tak sesuai.


saya dah beli yang baru untuk ganti sebab lens semua dah lebih 3 bulan.
nanti saya review k.
uolss nak try silalah beli.
tak sesuai untuk saya tak semestinya tak sesuai untuk uolss jugak.


like fanpage kalau sudi,
www.facebook.com/zoeyzauyahfanpage


klik nuffnang nak kawen.

tenkiu.

54 comments:

elyna mirsada said...

mnt btl zoey dgn ctct lenz kn..=)

Syafiqah Hashim said...

wahh..still okay laa cik zoey..
cik zoey selalu beli lens dekat mana..teringin nak pakai lens out rangesss gitu ^_^

Riena Haiqal said...

sangat2 cantik tapi tulah kan kalau dah tak sesuai dengan mata tak leh juga paksa pakai kan..
saya ni prnah gak beli lens warna biru... dahla dia salah hantar. saya nak wara coklat.. lepas tu memang saya tak reti nak pakai..

are_lin@yu said...

nice zzy ;-)

Cik mama said...

Mcm mata meowww laaa.. heheheh comeii.

Ahmad Fauzi Aryaan (A.F.A) said...

waaahhhh kucing sgt nenek...

izzati husna said...

zoey!! makin cantik la awak.. wuuu.. zoey cuba awak buat tips cara nak kuruskan badan ke,.. atau cara make up yang betul untuk buat muka nampak slim.. pelissss...

Cik Saila said...

zoey..nak mengadu ni.. huhuhu.. saya xboleh pakai contact lense mcm ni..rasa xselesa.. kena beli dari kedai optical.. xleh la nk bling2 biji mata mcm zoey..huhuhu!

Amy A. said...

mcm kucing....meoww!

nuha ahmad said...

cantik sangat sis :)

*~♥SheQueen♥~* said...

Cntik la z0ey..siryes cntik z0ey pkai..hehe.. Cpat la update lens baru ;p

pinky said...

tak reti nak pakai lens...hehehe takut...

Aida Azryn said...

weeewiitt.. kemain lawo! hewhew..

farah said...

saya pnah beli yg on9 punya.. ada yg selesa, ada yg tak..
but now, beli terus kat kedai..lebih selesa wlaupon lens tu tak secantik yg kt online..
btw, kak zoey pkai nmpak cntek laa...

zOeY zAu YaH said...

elyna: ha'ah..sbb rabun n terpksa pkai lens sama tu haha

zOeY zAu YaH said...

syafiqah: ada dekat entry riview yg sebelum2 ni saya letak link tempat bli.try tgk.

zOeY zAu YaH said...

riena: kesiannya.saya pnh jd gak kes penjual slh hntr pastu lens tu lgsung x sesuai dgn saya.

zOeY zAu YaH said...

are_lin: alamak nice ka? haha..

zOeY zAu YaH said...

cik mama: ke mcm ular kak? hahaa..saya rasa mcm ular.

zOeY zAu YaH said...

babah: bukan kucing tp ular hahahha..

zOeY zAu YaH said...

izzati: insyaallah nanti2 saya buat ok?

zOeY zAu YaH said...

cik saila: takpe keselesaan lg penting dari bling2 hahaha..lgpun bli kt optical trus lg selamat n terjamin.

zOeY zAu YaH said...

amy a: mcm ular grrrr... haahaha

zOeY zAu YaH said...

nuha: thanks ya ;)

zOeY zAu YaH said...

shequeen: hhe thanks.tp rasa x sesuai lah.nnti2 saya update yg baru k..

zOeY zAu YaH said...

pinky: takpe..mata original pun cantik ;)

zOeY zAu YaH said...

aida: weewiitt..dia tu yg lawa..haha

zOeY zAu YaH said...

farah: bli kedai lbh terjamin n boleh plh real2.online ada risiko skit kan.cantik ke? rasa x sesuai lak haha..tq

Rinna said...

zoey..cantik jugak bila dipakai.. tapi tak selesa yer.. so jgn paksa..ok. beli lain laa..

Zayla Abdullah said...

Cik zoey, saya tgk kamu cantik pakai lens ni..
Tapi saya jenis mata yang sensitif dah boleh pakai lens korea ni..huhu
Dah pernah cuba sebelum ni, sayang betul..

zOeY zAu YaH said...

rinna: tu lah kak..dh bli lain dah hihi

zOeY zAu YaH said...

zayla: takpe.klu x lh pakai yg ni try bli trus dari optical.terjamin n lbh berkualiti.mana tau sesuai kan hihi..

Intan Suhaida said...

en ingatkan sya sorg ja pkai rasa x selesa..rasa sakit..zoey pon sma...mgkn sbb yg zoey tls tu kot...

hana na said...

Zoey..cantik kaler tu.lets try amethyst kaler.very de gorgeous la.hehehe.respon me yyunk.

zOeY zAu YaH said...

intan: tu lah..rasa ada bnda kan.

zOeY zAu YaH said...

hana: tq tp x ska sgt klr tu huhu..msj kt inbox fanpage saya k.

Ivette Estrella said...

Zoeyy , bila saya pakai lens pastu ngadap laptop ke tv ke , mesti saya rasa lens tu macam nak terkeluar , pastu saya kena tahan pejam2 mata sekejap , bru kejap je pastu jd balek , mata kering kann ??? cam na eh nak elak mata daripada kering ? risau gak kalau tiba2 lens terjatuh , maluu --'

Edy Fee said...

teringin sgt nak pkai yang crazy lens tu jew

zOeY zAu YaH said...

ivette: mata kering atau lens x sesuai.blh cari kat label bwh header tu yg tajuk 'lens'.klik situ ok.ada tips saya bg.

zOeY zAu YaH said...

edy: hihi..try lah..mata mables tp yg tu sakit skit tau.x selesa.

Zaza Ridzlan said...

cantiknya..teringin pakai tp xberani..beli hr tu rm 70 tp xpernah pakai..alih2 buang je dlm tong sampah...huhu

Ivette Estrella said...

zoeyy , tlg buat toturial cuci lens case , saya taktau la camna nak cuci case tuuu ..

Cik Wani said...

sy pernah pakai yang warna hijau corak diamond..macam mata ular :P

pakai 2 3 kali jer sebab nampak pelik..haha

Nur Farah Hani said...

banyak betul lens berwarna die.. huhu.. fara gune yang takder kaler je.. nak try kaler tapi takut.. warne kaler die tak pudar ke.. hehe..

zOeY zAu YaH said...

zaza: takpe..x pakai pun cantik maa hihi

zOeY zAu YaH said...

ivette:nanti2 kot.kene tkr sbulan atau 3 bln skali.

zOeY zAu YaH said...

cik wani: plik2 rasa x selesa kan hihi..

zOeY zAu YaH said...

nur farah: jgn bli yg tiruan.ori atau plg bgus yg dari kedai optical mmg x luntur kaler.

fyna said...

lense ni lawa gila!
tapi memang tak selesa
pedih..benci gila..
rugi beli kan =.=

zOeY zAu YaH said...

fyna: yup..x selesa..x best..

Mizz ErMa said...

cantiknya cik zoey..terserlah keayuan pakai lens kaler mcm tu..hihi

zOeY zAu YaH said...

mizz: tp x selesa huhu

! ❀ ainie sempoy ❀ ! said...

sory..sy nk tnya lah..solution salu tahan bape lama ek?? 3 bulan jgak ke?

zOeY zAu YaH said...

ainie: ikut brand.ada yg sbulan,ada yg 45 hari,ada yg 3 bulan.kena tanya kedai yg jual tu.