review contact lens fairy brown 14.8mm

Assalamualaikum..


saya cintakan contact lens..
contact lens cintakan saya..
penjual lens lagiiii cintakan saya..muahaha...


hari itu terbeli lens yang sakit gila dan juga kaler yang scary nak mampus tu kan..
pastu saya membeli lens baru..yeaaa...!
tukang jual lagi YEAAA kuat2 pasal asik muka haku jek yang membeli haaa...
T_T


packagingye yang tersangat comel macam tuan belog UHUK2 !


jenama: fairylens
warna: brown
saiz: 14.8mm(saiz biasa).
harga: RM25.00
power: 100(power tak tinggi dah..yeaaa !).
jangka hayat selepas dibuka: 1 tahun(kalau tak salah)
tempat beli: abdullah lens(facebook).
negara: korea.
lain2: sticker original,insyaallah ianya adalah ori dari korea not china.
pengesahan ISO dan dikilangkan secara GMP.


lens dari abdullah memang packagingnya comel2.
suka betul saya tengok.


corak dan warna lens dari bahagian dalam.


corak dan warna lens dari bahagian luar.
ring(keliling) hitam tebal,warna coklat kadang2 nampak gelap,kadang2 nampak cerah/muda.


sebelum dan selepas pakai lens.


secara gedik gila saya teringin nak pakai lens yang saiz normal
padahal selama ini mata saya akan sakit2 kalau pakai saiz normal.
saya cuba yang ini mata tak sakit pula.
mungkin sebab saiz dia 14.8mm hampir ke saiz besar iaitu 15mm.
kalau normal biasa 14mm atau 14.5mm saja.
ini kalau pakai sakit gila wohhh !
kes saya la..


saiz biasa tapi boleh nampak anak mata kelihatan besar.
tapi takdelah sebesar bola sepak..itu nak kene sepak dengan uolss ke hape
nak tipu2 cakap besar GILAAAAA uolss..muahaha..
mungkin sebab saiz 14.8mm hampir ke saiz besar iaitu 15mm
atau mungkin juga sebab corak lens.


warna lens nampak jelas nak nyata.
tapi bergantung kat cahaya jugak,
dalam suasana tertentu nampak cerah/terang,dalam suasana lain lak nampak gelap.
dalam gelap gelita?
dahhh jangan tanya,i lempang kang..kah kah..

ketebalan?
biasa2 saja..tak nipis sangat,tak lembut sangat,tak tebal sangat.


sebelum dan selepas pakai.

bila tengok jauh macam ini baru tahu ianya besarkan mata jugak
tapi tak bagi efek besar dan bulat macam saiz 15mm atau 16mm.
mata nampak besar sedang2 je.
mata layu semulajadi dahku masih kelihatan ayu dan jitu gituuu..
bhahaha over kau senah..


kiri:
kat cahaya terang nampak sangat jelas kaler coklat tu.
nampak macam coklat muda jugak.

kanan:
dalam cahaya biasa nampak coklat gelap.
selalunya gelap la.
agak natural.


saya suka lens ini ;)
selamat mentry uolss..


like fanpage saya kalau sudi


klik nuffnang nak kawen.


tenkiu.

25 comments:

Syafiqah Hashim said...

cantik lens tu ~

*~♥SheQueen♥~* said...

ekin sukaaa lens yg zoey pkai sblum ni lg yg zoey kta saket tu >,<
nape eh kte pkai lens pstu lens tu naek kt ats klopak mta??
baru2 ni ekin pkai jd cmtu..nk kta kotor,tngan n lens da puas cuci.. lens x trbalik pown.. ekin beli bln 10-11 taun lpas,x smpai staun lg..huuu.. nervous jgak nk pkai lg..

Ardini Humaira said...

sejak pregnant dni tak pakai lense.. takut efek ke baby air lense tu hehe

MiSz fiFiEyQa said...

murahnye!sy dah lama nak try pakai lens ni..tapi takut la..huhu..
Nape bile pakai saiz normal mata akak sakit?

Riena Haiqal said...

cantik warna lens tu.. :)

shaz said...

nice :)

ella hassan said...

sis, kalau nak selesa pkai lens what size ek?

♥ Cik Zack ♥ said...

lama sangat tak singgah sini kan :) zoey xpyh pki lens pun mata dh mmg cntik dear =)))

zOeY zAu YaH said...

syafiqah: kan? hihi

zOeY zAu YaH said...

shequeen: terlalu kering atau terlalu lama dah. byk sbb ssh nk kenalpasti.tu dh lama dh.saya pun klu yg thn 1 tahun saya cuma pakai 2,3 bulan ja.x elok pakai yg lama.beli baru tau.

zOeY zAu YaH said...

ardini: tahniah bkl dpt baby..takpe elkkan bnda2 yg kita was2.takut efek kt baby kan.

zOeY zAu YaH said...

fifieyqa: takut? hehe takpe...lens tak wajib pun pakai.mata asal pun cantik.saya lak pakai sbb rabun ja.tak tahu..sjk dulu klu saiz normal msti mata sakit macam ada benda dalam dia.

zOeY zAu YaH said...

riena: kan? hihi

zOeY zAu YaH said...

shaz: tq

zOeY zAu YaH said...

ella: tiap org lain2.ada yg selesa dgn saiz normal,ada yg tak.saya tak blh saiz normal sbb sakit.plg sesuai saiz 15mm.tu sedang2.

zOeY zAu YaH said...

cik zack: yup lama..bz ka? mmg ok tp mata x nampak lak..rabun lah hahaha..

Nur Zaheera said...

lens cantikk lahh ;D zoey pun comel ;D

ekin said...

bg la tips cmne dah bole kurang power mata tuh..hehe

najwa nano said...

najwa pernah beli yang ni warna pink tapi sayangnya tak pernah pakai sebab lens ni tak melekat dalam mata najwa.ingatkan terbalik tapi tak pon.buang begitu saja duit :(

zOeY zAu YaH said...

nur zaheera: tq

zOeY zAu YaH said...

ekin: x dak tips.mata saya mmg camnih suka2 ja turun naik dia punya power huhu

zOeY zAu YaH said...

najwa: siannya..

Mizz ErMa said...

misti banyak kan stok lens cik zoey..hehe

Ain SSB said...

Lawa! :) Ain pon baru beli lens baru... POP-C dark brown tapi tak try lagi...huhu.

P.S lama tak singgah sini!

Cik Sue said...

dear, apa FB utk toke jual lens nih??nmpak menarik jer..berkenan lak.. =))