ayuh kita mengemas gerobok !

Assalamualaikum..


bulan puasa tahun lepas beli almari baru,
bulan puasa tahun ini juga telah membeli almari baru.
alasan?
pada tahun ini baju saya telah membuak secara hebat,
kalau cicak,tikus,biawak masuk ke dalam almari,pasti mereka tersesat selama
44 hari lalu dijumpai dalam keadaan terpinga-pinga..
huaahahahhahahaahha
ok...tak logik T_T


mari kawan kita kemaskan gerobok dahku itu..
ayuh kawan konon,padahal diri sendiri yang menjadi bibik kepada diri sendiri.
bertungkus lumus secara dasyat..jangan main2..
mari lihat
.
.
.
.
ab5
belah kiri adalah almari tahun lepas.
selalu share sebelah emak dan bapak,sebelah lagi saya punya.
pada tahun ini baju saya sudah tidak mampu disumbat secara mengeshare.
almari baru pelisssss...!
TING !
tuuu belah kanan tuuu..*juih2 mulut.
almari besar gedabak itu saya ambil semua kecuali beberapa bahagian atas masih ada barang emak.
almari kanan itu almari baru untuk emak dan bapak saya.
no more sharing2..


ab
timbunan baju saya..*geleng2 kepala.
kat belakang masih ada lagi.
abaikan katil dogol tidak bercadar itu..tunggu raya baru nak bubuh yang baru.
ceceh irama semacam pantun pula..


abc
sebahagian....sangkut dan sangkut sampai kehabisan hanger -.-'
emak jeling2 saja,takut i caras hanger jemuran beliau lah tu.


ab3
sebahagian lagi..
nanti kena susun baju yang disangkut ni lagi..
biar kemas,teratur,ikut susunan dan senang dicari...
letih lagi la oiiii T_T


ab2
baju yang jarang dipakai,skirt,palazzo,jeans dan seluar saya lipat je.


ab4
baju kurung dan sewaktu dengannya dilipat jugak.
dalam plastik tu bag tangan saya.


ab1
tudung,shawl,pashmina sebelum ni saya sangkut.tapi rimas pulak mata memandang..
kali ini lipat dan lipat dan lipat dan lipat HEY !


ab
dalam satu laci bahagian atas tu saya sumbat dua ekor bear hadiah dari orang.
alolo..kesian diaorang ni kan..terpenyek haku kerjakan muahaha..


ab6 dalam rak/laci berasingan..
ini baju2 yang saya pakai hari2.


tak banyak mana pun tapi nak kemas2 tu letih tau.
dalam bilik ni banyak lagi nak kena kemas..
raya setahun sekali macam2 nak pulun uolsss..
tapi lepas raya tunggang langgang semula..what the lah tuan bilik ni..



p/s: syok je eh sebut gerobok bagai,tapi nak tau maksud pun kena confirm dengan cce dulu
saya: "gerobok itu almari kan?"
cce: "ha"
terhasillah tajuk entry ini..bhahaha..


like page saya untuk update dengan entry2 terbaru
www.facebook.com/zoeyzauyahfanpage


tekan like kalau suka entry ini
(butang like kat bwah entry ni di sebelah kiri).


klik nuffnang nak raya.
tenkiu.

52 comments:

Edy Fee said...

rajin sungguh.
anak sapa la ni
hehe ni mesti takde keje menunggu berbuka

Syafiqah Hashim said...

kemasnyaaa... ^_^

MiSz fiFiEyQa said...

gerobok??jawa ek kak zoey..hee~
mak aihhh banyak gile baju akak..sampai 2 gerobok besar tu..
gerobok saya baru 1 je..tu pun da tak muat..mak saya dah dok membebel je sebab baju dah overload!!haha

MiSz fiFiEyQa said...

gerobok??jawa ek kak zoey..hee~
mak aihhh banyak gile baju akak..sampai 2 gerobok besar tu..
gerobok saya baru 1 je..tu pun da tak muat..mak saya dah dok membebel je sebab baju dah overload!!haha

nuruashia said...

ehem2.. almari kte sebijik!!!!!!!!!!!!! huwa3

Mya said...

amboiboiii banyaknya nak kena kemas hee... btw mya kelam kabut beli rapi haritu sebab nak baca artikel zoey. hee :D

Rosidah Binti Muhamad said...

hahaha..lawak ar ko nie..org johor dan melaka cakap gobok..
kita org sana panggil mari, laci atau kabinet kot..hehehe..aper2 ja la..

ok ar, selamat mengemas dear..

♥ Cik Zack ♥ said...

wewitttt semangat nk rye senah huiiii :DDD

zOeY zAu YaH said...

edy: buat lps berbuka lah haha..

zOeY zAu YaH said...

syafiqah: kdg2 x kemas gak haha..

zOeY zAu YaH said...

misz: x tau bahasa mana hehe..satu je la.yg satu lg tu mak n bpk punya hehe..

zOeY zAu YaH said...

nuru: hihi ;D

zOeY zAu YaH said...

mya: byk gak lah huhu..ya ka? thanks tau hihi..

zOeY zAu YaH said...

rosidah: x tau lah.hentam ja sbb sdp lak sbut gerobok hehe..

zOeY zAu YaH said...

cik zack: ha'ahhh..setahun sekali nk mengemas pun haha..

hazanis said...

fuh semangat nk raya ke tu?:P

nuha ahmad said...

waaaa banyaknye baju hehe

Lyaa Suriany said...

tlg kemas baju i sekali eh
heheheh

Cik Saila said...

rajinnyaaaa..zoey tlg kemas almari saya jgk boleh? hehe!

✿ pink velvet ✿ said...

amboi~~ raya dgn gerobok baru nampak? hehe~

Ardini Humaira said...

rajennya dia ngemas :D cantik!

ros_reeza said...

ROs cukup malas nak kemas almari.. huhuhu

nur anis said...

banyaknya baju...memang gigih mengemas tu..:)

zOeY zAu YaH said...

hazanis: yup2 haha..

zOeY zAu YaH said...

nuha: tu lah..-.-'

zOeY zAu YaH said...

lya: x lrt dah haha..

zOeY zAu YaH said...

cik saila: x mo..letih x hbs lg hahaha..

zOeY zAu YaH said...

pink: ha'ah...haha

zOeY zAu YaH said...

ardini: terpaksa gak haha..

zOeY zAu YaH said...

ros: sama gak.kdg2 mls tp terpaksa la gak.

zOeY zAu YaH said...

nur anis: yup2..gigih kemain haha..

starzieti said...

wah, almari baru. meriah la almari baru dgn baju raya baru tahun nih. hehe. :D

Nicaa said...

amboi bnyaknya bju....
rajen sungguh kemas...

CikFi said...

Rajinnn rajin cik zoey...
sy lom lagi kemas pape2 yg patut..
bile nak kemas je malas..malas dan malas... last minit br nak buat mcm2 dlm 1 masa..

Izzah Azizah said...

aktiviti paling tak digemari oleh saye adelah mengemas almari. hehehe

Cik mama said...

klu cik mama mengemas almari confrm ada jerr baju yg nak kna bagi org tau buang... coz dahh tak muatt.. huaaaaaa mencikkkkk.. nak kurusss..!!
opsss sorry ter'emo lakk ^_~

cik chinta said...

lelong sepruh. amacam? ha8

zOeY zAu YaH said...

starzie: hehe..semua baru kan.

zOeY zAu YaH said...

nicaa: kene gak kemas.sebenarnya x rjn sgt pun haha..

zOeY zAu YaH said...

cikfi: haha..klu buat semua dlm 1 masa mesti lth skit kan.

zOeY zAu YaH said...

izzah: haha..saya pun tp kene gak.

zOeY zAu YaH said...

cik mama: ooo..mmg ptt cik mama emo.mesti blh kurus blk.cayok2.

zOeY zAu YaH said...

cik chinta: masalahnye semua msh baru dn msh pakai haha..

Ain SSB said...

Ada almari besar2 best kan? Best lagi kalau ada walk-in closet *berangan* :P

Nurul Husna Mohd Hassan said...

kemas jangan tak kemas. hehe

kad raya untuk zoey saya dah pos pagi tadi, sorry kad n tulisan saya tak cantik. cakar ayam sikit. hehe

Eyeme said...

weh weh weh.. byk giler bau.. bak selai nak pakai g keje :D

are_lin@yu said...

banyaknya baju zzy..hehe

zOeY zAu YaH said...

ain: teringin gak...wuwuwuw..

zOeY zAu YaH said...

nurul: ok thanks tau..sshkan kamu lak.

zOeY zAu YaH said...

eyeme: hehehehe..

zOeY zAu YaH said...

are_lin: byk gak lah huhu..

Mizz ErMa said...

wah, misti xcited kan dapat gerobok baru..hm, kat sini sy share dgn kakak, nk sumbat baju elok2 pon xmuat..=(