kasut raya?

Assalamualaikum..

31 julai hari itu saya telah berseronok dengan riang yeaaa !
saya telah menshoppingkan diri dan membeli kasut baru uolsss...
kasut rayaa..HA HA HA HA HA..!
ok,takyah lah nak gelak gila kuasa sangat kan?


Image428
orang biasa2 seperti saya ini hanya mempakai kasut jenama biasa2 saja.
ini opera.bukan opera house eh..bukan...bukan..
saya telah membeli 2 ketul kasut baru.



perangai saya sememangya rakus dan over..dan juga comel..muahahaha..
comel itu perlu sebut..kalau tidak,pasti diri sendiri berasa kecil hati dengan diri sendiri ha ha..
kan dah cakap haku over....
ok,saya nak kasitau benda lain terus merepek ke benda lain..
kan dah hilang fokus (u_u')


tahu tak,perangai yang saya maksudkan tu..
saya berkenan sangat dengan kasut yang kat atas ni.
ini style lama kot? pastu ini penghabisan stok punya ni..
tinggal satu ini saja.tapi ianya sudah comot2..
sebelah kasut tu pun batu dia dah tercabut satu.tapak pun dah tak cantik..
tapi hati sudah suka sangat2..
jadi?
saya telah beli jugak ! hahahaha..
tapi lepas beli rasa rugi dan bersalah pula...comot2 pun haku masih mahu ka?
buruks perangai..macam tak berbaloi je ehhh..
tapiiiii....!


1Image4188
dengan kepala hotak saya yang brilliant(puji diri lagi),
saya tekah mengcover batu yang takde satu dengan mengubahsuai kedudukan kelopak bunga dia.
saya letak guna gam kasut jernih yang kuat,saya tarik2 dan lekatkan kelopak ke atas jadi serabut2 skit.
so tak nampak sangatlah sebelah kasut tu takde batu seketul..
bhahahaha..hebatnya haku..(puji diri kali yang ke 232454546 kali).


1Image403
kelopak yang saya ubahsuai tu.
cover la skit batu yang takde tu kan..orang tak perasan sangat.


1Image401
sila tengok perbezaan kelopak bunga tu antara gambar ni dengan gambar no.2 tadi.
kelopak dah lain skit kan.
saya suka betul kasut ini...rasa cam comel je bila pakai..
ianya saiz 36.sepatutnya ok dengan kaki saya,tapi ini kecil skit.
pakai lama2 rasa sakit kaki haku senahhh....padan muka !


1Image402
ianya ada renda2..comelnyaaaa....T_T
apesal haku over ni? muahaha..
tapak rendah tu jaaa...saya kurang suka pakai heels walaupun minat.
saya suka yang rendah dan selesa.senang sikit nak jalan bersepah..
kaki tak sakit,belakang tak sakit,takyah control jalan..haaa nampak tak
memang saya jenis jalan bersepah? nangis kalau mak haku tengok anak dia jalan T_T


owh tau tak,time beli ni..semua orang kat kedai tu beli heels dan wedges
yang tinggi2..gayat saya tengok haha..
saya sorang je yang beli tapak rendah.pastu time pi tu selamber je
saya pakai selipar buruk keletung keletang.
patutlah staff dia terutama yang cina takmo layan,melayu sorang tu ja layan.
last2 saya beli 2 pasang.orang lain 1 ja.

tapiii...
uolsss jangan tertipu..ke dah tertipu?
sebenarnya yang over2 tadi bukan kasut raya saya..itu untuk pakai jalan2 ja.
kasut raya saya adalah yang di bawah ni haaaa....


1Image450
sipi2 je tengok..kang tak seprais lah..uolsss ni punnnn..
dalam banyak2 kasut,yang simple ni jugaklah saya pilih
sebab ringan dan selesa.nak pakai jalan2 memang best.
tak rasa macam pakai kasut pun (melampaunya macam ini).


dah beli dua ni pun saya dok rasa nak beli yang lain lagi..
napsu betul !
teringat yang design ala2 comel sangat tu tapi tapaknya pulak jenis licin..
dah lah sepisis jalan bersepah,kang beli gak tak pasal2 tersungkur..
nak2 pulak tersungkur depan pakwe hensem?
kah kah..takyah bayangkan..


nanti saya bubuh gambar dan update pasal saya
keluar beli ni ya.ni pasal kasut je kan.


uolsss dan beli kasut raya ke blum?


like page saya kalau sudi.


klik nuffnang nak raya.
tenkiu.

24 comments:

nuruashia said...

haa..xley cover sbb nuru dah nmpk ehehheh :P

Nur FatIn aDiLah bT azMi said...

uiii. 36. saiz saya tu. haahahaha. kasut tu boleh la. VVAlaupun nmpk rare sikit. Ianya UNIK okay. Pndai Cik zoey modified. ^^. Ada bakat. Ada bakat

Cendol said...

wahh zoey dah beli kasut raya comel pulak tu!!!!emm jeles 2 minit!!hehe
cendol belom beli lagi..

zOeY zAu YaH said...

nuru: nampak pun takpe hehe..

zOeY zAu YaH said...

nur fatin: blh la kan.nk pakai jln2 ja pun.

zOeY zAu YaH said...

cendol: tu bukan kasut rayalah.tu kasut jln2..haha..kasut raya yg dlm kotak yg blur2 tu.seprais !

miss niedNied said...

sngt lahhh umphhh itu kasutt..!! huuu berkenan sudah nih... sis lanjeee!! hihihihi

hazanis said...

cute sungguh..hehe

fazilamz @ iLa said...

huhuhu
sama lah kita, ila pun dah terbeli 2 kasut...satu booth, satu lagi kasut biasa2 jek...
tu pun ada lagi yang memikat jiwa...sabor-sabor....

are_lin@yu said...

comel kasut zzy ;-)

Nur Hareza said...

cantik kasut tu.. rsnya Viinci pun ada jenis pump yang ada renda-renda tu

EB said...

Heehehe eb x beli lg..
Tngk balik rak kasut kat umah..
Bnyk lg kasut yg cam ok ok..
Hehehe ikut hati nak beli kasut puma.. Tp tangguh jap.. Tngu settle job wedding 1hb ni jd blh shopping2 skit.. hehehe..
Tp eb beli 3 pasang baju melayu. hahahahah..

Cahaya Niaa said...

comelnya kasut dia. flat shoes senang nak kawad sana sini.haha :D

najihahfara said...

amboi..berbunga2

Eyeme said...

untunglaaa... :D

zOeY zAu YaH said...

miss nied2:n opsss...hehe

zOeY zAu YaH said...

hazanis: thanks ;)

zOeY zAu YaH said...

fazilamz: hehe napsu2 kan?

zOeY zAu YaH said...

are_lin: tq..hihi..

zOeY zAu YaH said...

nur hareza: dh ushar kt vincci tp x berkenan lak.

zOeY zAu YaH said...

EB: bgus2 tak membzir.wahh raya sakan tu sampai 3 psg haha..msti hensem nnti.

zOeY zAu YaH said...

cahaya niaa: yup..sng kan.

zOeY zAu YaH said...

najihah: bunga2 cinta lorr haha..

zOeY zAu YaH said...

eyeme: rezeki..syukur alhamdulilah hihi..