review produk: tony moly lip tint untuk bibir comel macam aweks korea !

Assalamualaikum..


saya memang suka berlagak macam awek korea walau asal
entah dari ceruk kampung mana HAHAHAHA..kat diri sendiri.
muka melayu tetap melayu,berangan saja macam korea.
tapi hallo ! uolsss..
boleh saje nak nampak comels2 macam aweks2 korea sana.
rahsia dia? 


sape taknak bibir comels kemerahan macam aweks korea ni?
semua pun nak kan..lagi2 tuan belog nih..UHUK2 !
(tuan blog pembajet korea,mustahil dan pelik benar kalau dia taknak).


Image560
tony moly lip tint !
ada dua kaler.cheery pink dan red apple.
dua2 comel,dua2 harus ada dalam koleksi mekap ok.


image
saiz dia sangat kecil dan comel.
senang nak angkut kemana2.tak sesakkan bag mekap uols.


image1
kiri: penutup sekali alat sapuan.
kanan: dua2 kaler ni nampak lebih kurang sama,bila dah pakai baru nampak ada sedikit perbezaan.


perbezaan dua kaler tersebut.


cara pakai lip tint.
nak pakai lip gloss boleh,taknak pakai pun boleh tapi mungkin bibir akan kering sikit.


meh saya share gambar dan pengalaman guna lip tint ni.
.
.

cherry pink 
ini saya memakai kaler cherry pink.
ini tak pakai lipgloss.kesan dia matte.
p/s: pakai tudung yang saya jual sebab photoshoot tudung2 tu lah.


red apple1
yang ini saya pakai kaler red apple.
saya pakai dengan lipgloss.


-dua2 kaler nampak lebih kurang sama,tapi bila pakai kat bibir
akan nampak perbezaan.
cherry pink lebih lembut dan pink2.
red apple lebih terang dan kemerahan.


- tahan lama.tak macam lipstick.
saya pakai ni memang takyah risau apa.
lepas minum pun saya tak touch-up dah sebab kaler dia susah nak tanggal.


- untuk kesan matte tak berkilat dan lebih tahan lama,
saya guna tanpa lipgloss.
dot2 kat bibir pastu ratakan je.
kalau nak nampak bibir basah2,berkilat dan lebih comel,
saya pakai dengan lip gloss.


- mudah nak sumbat dalam bag mekap dan bawak spare kemana2
sebab saiz dia kecil sangat2.


- kita boleh control kaler dia samada terang atau lembut.


- harga dia RM10 tidak termasuk pos.
murah sangat sebab kat tempat lain RM15 ke RM20.


(SILA KLIK LINK SAYA BAGI TU).
customer service sangat bagus.


overall saya sangat suka produk ni !
skarang pun asyik pakai ni ja kalau pi mana2.
dok rumah kalau cewi pun pakai gak..macam takdak keja sangat ja ehh..


uols cepat2 serbu link saya bagi tu ok.
ini hot item..takut melepas kang susah lah nak nampak comels.. kahkah..


like fanpage saya kalau sudi.
nak booking mekap boleh,nak suruh try dan review produk pun boleh.
tak buat apa2 pun boleh..kah kah!
*sebarang urusan mesej terus kat inbox k.


klik nuffnang nak kawen.
tenkiu.


30 comments:

xieoanna said...

comey..kita pun ade pakai..dan2 rase bibir awek korea..aha~

nurul ain said...

menarik :)

Tulus Sweet said...

tulus suka pakai mentholetum. warna dia kekal. hehe

yoon da-hyun said...

kita suka kak ~
nak jugak !!

zOeY zAu YaH said...

xieoanna: kan?

zOeY zAu YaH said...

nurul ain: :)

Selipar Putus said...

wah murahnya.. memang berkira2 nak beli makhluk ni..huhu. yeayy dapat yang murah.. tq kak zoey.. :')

Iqa said...

cantik.. ;) lg cantek klu da apply lip gloss ^^,

.::: Princess MOMOY :::. said...

wah.. murahnya kat FB tu
nak beli kat situ jela
thx dear
u memang cantik seperti selalu

Izzah Azizah said...

mak aii ! nie kena rembat nie !

ika minimiey said...

mmg cntik la...rase nk beli hari ni gak..huhu...

zOeY zAu YaH said...
This comment has been removed by the author.
zOeY zAu YaH said...

tulus: tu lip balm kan..ni bkn lip balm..

zOeY zAu YaH said...

yoon: beli lerr kt link saya bg tu.best..

zOeY zAu YaH said...

selipar: yup2 murah ja berbanding yg lain.

zOeY zAu YaH said...

iqa: apply lip gloss boleh,tak apply pun blh..=)

zOeY zAu YaH said...

princess: murah2..thanks.

zOeY zAu YaH said...

izzah: cpt rembat hehe..

zOeY zAu YaH said...

ika: beli cpt sbb takut hbs owner dia hbs stock.ni hot item tau hihi..

Mass said...

selalu dah baca pasal tony molly ni tp bila cik yah ni review...terus tingin nak try...hehehe

Khalilah MNor said...

Cantik... Tony tint je ke satu2 brg under produk ni? Kalau ada tlong perkenalkan ^_^

zOeY zAu YaH said...

mass: pggil je zoey(sebutan zowi).try lah.comel je lips bila pkai.

zOeY zAu YaH said...

khalilah: blh msuk trus ke link saya bg tu n try tgk kt fb owner.

itmeMawarPutih said...

Hai,

Jumpa blog awk masa saya sdg2 mencari2 gambar di googles. Terus follow. Jatuh cinta dgn blog ini, banyak info dan cantik hasil tgn awk. Salam perkenalan.

http://itmemawarputih.blogspot.com/


silent m0de said...

cantik...rasa cute lepas pakai...nak 1 la...huhuhuu..

ella hassan said...

comel :) jenguk2 lah ke blog saya yang baru lahir ya.. masih baru. hee. hope kak zoey sudi :)

.::: Princess MOMOY :::. said...

murah lah. thx dear share link

Mizz ErMa said...

like3..nak p terjah skrg jgak link fb yg cik zoey bg tu..tq tau..hehe

zEri sAfEerA said...

wuuu sgt comel. dah la bibir sy ni x pnah lekat pon lipstick ke lip gloss ke sbab suke sgt ketap bibir. kalo ad produk yg tahan mcm ni kan best. tp knape ari ni br bkesempatan bc entry ni. hukhuk :'( agak2 available lagi ke?

NinaAz said...

Nk bibir comel gakkkkkk