kulit flawless vs kulit bermasalah

Assalamualaikum...


saya suka mengepos gambar tak pakai mekap kat instagram.
lepas tu mesti ade kawan kat sana yang puji2 kulit dahku ini..
bukan je kat sana,kat mesej fb,fanpage,sitisitusanasini haishh..
semua pun bertanya pasal kulit yang nampak ok ini..
pastu tak pasal2 dahku pun perasan...lalu dahku blablabla..
HOI SUDAH! (maaf,budak ni emo sikit).


nanti dulu,jangan kutuk saya..kat mulut jangan,kat hati pun jangan..
saya bukan puji diri,bangga diri pun bukan..
saya buat entry ini untuk bagitahu saja..
bahawasanya kulit saya bukan ok tiap masa.
jarang ada masalah,tapi bukan takde langsung masalah.
paham ke tak paham ni? ceceh..emo tak habis2.


silalah melihat komen2 dibawah ini..
hamik kau,saya print screen terus uols...muahaha..over melampau.
.
.
SC20121006-233014 SC20121006-234650
dalam gambar boleh la nampak suci murni macam ni.
kat luar? HAHAHAHAHA..dah,cukup takyah lebih2..haku emo kang.


SC20121006-233718 SC20121006-233750
mekasih....


SC20121006-232918 SC20121006-233103
mekasih jugak..



REALITI?
dibawah ini adalah realiti yang kadang2 berlaku..
.
.
.
.
.

20121005_1408344 20121005_1406400


entah kenapa waktu period baru2 ni muka saya naik biji macam ruam.
tak teruk tapi masih boleh nampak dengan jelas.


kulit saya jarang ada masalah.
kalau ada pun selalu naik ruam,nampak merah2 macam kesan garu atau kelupas sikit2.
tu ja pun...tapi itu juga adalah satu masalah tahu?
jadi silalah jangan bersangka kulit saya adalah 100% flawless.
bila jadi masalah ini apa yang saya buat?
jangan kecoh,saya jaga muka ikut rutin biasa saja.selebihnya buat tak tahu.
kalau fikir2 dan tak suka,nanti stress uolsss...
satu lagi,kalau kulit tengah ada masalah biji2 atau jerawat,kene kurangkan atau tak pakai langsung
bedak dan mekap.biar kulit pulih dulu ye.
kalau tak,mungkin akan jadi lebih teruk.



like fanpage saya
www.facebook.com/zoeyzauyahfanpage


klik nuffnang nak kawen.
tenkiu.