tutorial: simple soft makeup.

Assalamulaikum..


hari tu rasa nak buat video mekap.
tapi sekarang malas sungguh nak tunjuk mekap susah2(eh bukan selalu macam ni ke?).
so jom lah tengok dan try mekap ni.



selalu berhasad dengki dengan tubeawak(youtube).
dia akan kurangkan kualiti video.hampas betul.

produk:
silkygirl liquid foundation.
elianto concealer.
naturactor loose powder.
canmake eyebrow mascara in dark brown.
miss rose 3d pallete in shimmering cream colour.
silkygirl pallete in soft and medium brown colour.
maybelline black mascara
maybelline hypersharp eyeliner in black.
silkygirl pallete in soft brown and cream colour(shading).
danni blush pallete in soft pink.
mac lipstick pallete in soft pink.


2
sebelum dan selepas.
dagu saya ada jerawat...ceceh sibuk nak cakap kat uols..
macam hal yang membanggakan je T_T


1
mekap yang simple.tak nak pakai bulu mata palsu pun ok.
tapi saya pakai.seronok2 nak melepas gian bermain bulu mata.


4 
muka putissss dari tangan? takpe,awak boleh cakap macam tu.
saya tak kisah pooonnn...


3
kamera saya baik hati.
dia selalu buat muka saya nampak gebu.
terima kasih ! *tak pasal2).


selamat hari raya aidiladha.
nanti saya bubuh gambar raya ye.


like page saya.



klik nuffnang nak kawen.
tenkiu.

28 comments:

Fatin Sakinah said...

cantikk! ;)

sy da follow.. hit me back k http://sakinahfatin.blogspot.com

yanieyeap said...

oii..2 diaaaa 2..simple n hasil yg comels you...walaubagaimanapown..hasil tngan org pro "hang" n org xpro "aku" mmg laen..*da try ikot setep tp xmenjadik jgk lorh..huhu

sukakartun said...

bestnya pandai mekap..dah banyak tuto mekap saya tengok n try..suma tak jadi..mak saya kata nampak comot..hmm sedih. maybe saya dilahirkan utk jd org yg tak sesuai bermekap kot..*jeles* hehe

Hnahdy said...

alahai... suka tengok orang bermake-up.

iffah imani said...

cantik nya makeup zoey..suka tengok..kemas jer hasil tangan..

norazah nasir said...

comeynya deepaa

baby lydia said...

dya dh suke sgt tgk awk makeup syggg.. dh copy pun..hihihihi..jgn mare ! :P

Tulus Sweet said...

sedapnya dapat kulit macam akak。。。kalau sy ada kulit akak kuar rumah pakai bedak tepung je。huhu

Anne Nurain said...

suka tengok tuto mekap je tapi nak try ntah bila.. hekhekhek..

zOeY zAu YaH said...

fatin: tq :)

zOeY zAu YaH said...

yanie: try again :)

zOeY zAu YaH said...

suka: takpe try lg k..

zOeY zAu YaH said...

hnahdy: thanks :)

zOeY zAu YaH said...

iffah: tq :)

zOeY zAu YaH said...

norazah: mkp ja comel hehe..

zOeY zAu YaH said...

baby: jgn lupa try jugak k hehe..

zOeY zAu YaH said...

tulus: haha..dlm gambar ja tu..

zOeY zAu YaH said...

anne: try lah...main2 ke..

nabila azmi said...

suke sgt mekap cmni..=)

Aqiem ziey said...

cantik =)

syakey said...

langsung tak reti mekap T__T

Mizz ErMa said...

cik zoey mekap soft ke, tebal ke, tetap cantik..=)

Ain Dzaya said...

cuma nak cakap..cantik!!
pnah la jugak ain godek gedek utube zzy..simple dimple yg amat rupenya bila tgok..tp bila cuba tempek2 kat muka...hamaigeddd! nenek blakang rumah lagi kiut ~~"

Nur Saiyidah Rosli said...

Nnpk senang je pkai..tp sy try xjd.hehe

kienah starz said...

nmpk sgt sy xpndai...try2 asyik xjd...huhu

Fazz Lynda said...

saya dh lama tengok tuto dr zoey..x kira la tuto untuk tudung ke..mekap ke...semua bez n sng nk ikut..x bosan tengok blog ni,sbb tuan punya blog ni lucu kot..hihi

Fazz Lynda said...

blog zoey bez..tuto sng nk ikut..x kira la tuto untuk tudung ataupun mekap..n x rasa bosan bla baca,sbb tuan punya blog ni lucu kot..hihi..lg 1,sy tengok zoey berusaha untuk bg respon klau org nk tanya apa2..bez2,sy suka.. :D

Siti(zoey) said...

fazz: tq.