tips kalau mahukan layanan baik ketika membeli mekap.

Assalamualaikum..



 saya si tukang mekap mesti la selalu beli barang2 mekap.
tak semua berjenama tapi kadang2 masuk jugak tempat mekap yang branded.
saya nak share pengalaman saya beli mekap atau lain2 benda.tak kira di tempat biasa atau berjenama.


pengalaman saya? kalau pakai macam biasa2(gaya saya kan macam bebudak sikit)
dan nampak cam tak berduit je minah nih..diaorang layan biasa2 saja.geram tau.
so...kalau nak beli terutama yang branded2 saya suka pakai dan buat gaya ala2 mak datin duit sekoyan
kah kah..tak caya? sila try.layanan yang lebih baik uolss akan dapat.


takyah la pakai betul2 cam mak datin.yang penting gaya tu mesti ada.
macam saya selalu jalan ala2 orang kaya(padahal KAYAP).
pegang bag cam mak datin(sila google cara selebriti pegang bag) dan tunjuk macam banyak duit sikit.
dalam tempat tu saja.kat luar takyah ler..kang orang hingat kau kaya tak ke carik nahas tu?
tak pasal2 orang rompak ke hape ke.


selain tu sila lah search sikit2 pasal produk jenama tu dan apa yang uolss berminat.
konon2 uolss memang tahu jenama2 nih semua.konon je lah kan..muahaha.
pastu kalau dia suggest benda2 yang mahal dan luar dari bajet,takyah tunjuk atau cakap
tak cukup duit atau tak mahu sebab mahal.tapi cakap je "saya lebih berminat yang itu(benda dalam bajet)"
atau "saya lupa nak bawa banyak cash dan kad" tapi paling selamat anguk2 ja atau cakap "oooo"
pastu pergi la belek2 benda yang masih dalam bajet uols.
kalau setakat masuk nak usha2 tapi tak berniat nak beli,
pun bolehhhh..tapi gaya tu mesti ada jugak ok...tapi saya rasa zaman sekarang ni budak sekolah pun
boleh dah pakai jenama2 ni semua.


ini cara saya.saja nak share dengan uolss.
bukan menipu..tak cakap pun kat dia yang kita mak datin kan? ha ha..just tunjuk gaya yang kita 
mampu beli produk2 yang mereka jual..barulah mereka layan dengan lebih baik.


p/s: saya pernah masuk satu tempat jual mekap ni,
mula2 pergi dulu diorang asyik layan lebih kurang saja.pernah satu tahap takde sapa layan saya!
tak kisah yang tu,tapi nak tanya apa2 pasal produk susah tau.
lepas tu saya guna taktik macam saya share nih..amboi,baru langkah masuk sikit dah 2,3 orang
tunggu,tanya2 dan sedia mengekor saya..kah kah.


pictures from google.
sephora! nak pergi!!!!!


pictures from google.
ranum dan menggiurkan kaunter urban decay ni T_T


ok sudah.
like fanpage saya di www.facebook.com/zoeyzauyahfanpage



klik iklan nuffnang nak kawen.tenkiu.

29 comments:

Miss Sue said...

hahha betoi3... :D tp sue xsuka kalau org asyik nak ikot kita je dlm kedai tu..macam kita ni nak rompak je.. :3

UniMeOw said...

same jugak mcm nak beli kasut..
kalo time beli & test2 kasut 2 kita tgh pkai heels/wedges,,,kemain lagi kene layan...

cuba pakai selipar cabuk...mesti dy suggest slipar2 flat je kat kita..
nak lagi bes, x kene layan langsung..ceh...banyak kali dah kena..

Syuhada Nasya said...

ohoii sangat mengiurkan mata laa hehehe

LidiaSuraya said...

Ok pas ni i pun kn buat gaya2 mak datin ar ni kn kn? Ok ok noted

Nursaila Norman said...

hehe..xkira la kedai apa pun zoey, sy pun kalau pakai biasa2 masuk kedai ada jenama je mula la bt2 xnmpk..bila kita dh amek itu,amek ini baru terhegeh2 nak dtg nk senyum..bolayann..hehe :D

bantal said...

wah menarik...tmpt mekap nie

-<@ * Liana * @>- said...

Setuju. memang depa ni. Kalau nak masuk tempat2 yang barang branded ni kene plan betul2 dr umah. Pstu pakai lawa ala2 konon perasan diri vogue d vast pastu pakai mekap sikit. Pastu pilih handbag yg elok. pastu bila nak masuk kedai cara jalan dan muka ekspresi kene ada 'ek' (eksen) sikit. Ada macam sombong2 yang muka poyo serius tu sikit walaupun sebenarnya diri tak sombong...haha Pastu tangan pegang handbag macam zoey cakap tu la sangkut kat lengan dan bukan kat bahu..hehe...

CallmeZie said...

double standart. klau yg brpakaian mcm org kaya,bukan main snyum mesra lg. prnah jgk kne mcm 2. esh,sgt x suka org mcm 2. Wek,loya. -mcm over pulak- haha

zOeY zAu YaH said...

miss sue: sesetgh kedai rasa camtu tp klu bli mkp saya suka ada org lyn.sng nk tanya apa2 hehe..

zOeY zAu YaH said...

unimeow: hahaha...kan2? pakai heels 6 inci lgik trus lyn 1 st class haha.

zOeY zAu YaH said...

syuhada: hehe..

zOeY zAu YaH said...

lidia: perlu..haha..

zOeY zAu YaH said...

nursaila: double standard di mana2 haha..

zOeY zAu YaH said...

bantal: hehe.

zOeY zAu YaH said...

liana: yup...

zOeY zAu YaH said...

callmezie: mmg pun.kat mana2 pun camni..

dEdEQ dE wIshEs said...

MEMG TERBAIKLA AKAK

❤~Emma Abduh~❤ said...

yup btl..tp kadang2 rasa rimas sngt kalau org y jaga kedai 2 ekori kita p mana2 ja...mcm nak try itu inipun segan sbb kena tgk..hoho

Cinta hazanis said...

haha betul3. biar nmpak mcm mak datin bru nk layan. grrr tp yg paling xbest pekerja duk ikut je ke mana kita nk g. huhuhu rimas pun ada bila nk pilih brg.

♛ Azie Azra ♛ said...

yeah. selalu kena macam ni. beza bila pakai biasa dan vogue sikit.

cik nur said...

nur pun suka sephora tapi kena pandai pilih kena ikut bajet dan berbaloi hehehe :)

zOeY zAu YaH said...

dedeq: hehe tq.

zOeY zAu YaH said...

emma: kdg2 mmg rimas tp just untuk dptkan layanan lbh baik haha.

zOeY zAu YaH said...

cinta hazanis: hehe..kdg2 lah..tp sesetgh brg saya suka gak klu depa ikut.sng nk tanya apa2..haha.

zOeY zAu YaH said...

azie: kene selalu vouge nampaknya haha.

zOeY zAu YaH said...

cik nur: yup btl.tp plg pntg thn napsu sbb produk branded dan luar negara byk kt stu kan.silap2 over bajet sbb rambang mata haha.

Twins said...

kalau saya, saya akan pakai mekap bila pergi tempat2 camni. sebab bila dorang tgk kita mekap baru dorang nk layan.sebab kdg2 dorg ingat kita ni tak pandai mekap/ reti ke nak pkai benda2 cmni...yela kdg2 kita ad jgk hari mls nk pkai mekap kan? tp ikut promoter jgk..ad yg ok, lyn ok. :)

Faqihah Husni said...

follow blog kak zoey ^_^ #3492 saya pun suka gak mekap2 nih :D

✿ Milly Molly ✿ said...

Betul la zoey. My mum pernah kena. Bila jalan pegang handbag, pegang phone baru la die follow tanye2. Tp xbeli pape pun. HAHA