product review: molly's beauty bb doll cream(foundation).

Assalamualaikum.


kat fb.page,ig,blog dan kat mana2 je mesti orang suka tanya pakai foundation apa?
tapi mesti semua pun sumpah2 kat dalam hati pasal saya selalu tak jawab.
bukan kedekut ilmu dowhhhh!(sejak bila budak ni pandai guna  doh2 ni?? T__T)
tapi saya ni memang pelik sikit.kalau nak shared apa2 saya akan share kat blog je.
jadi tibalah saat saya shared salah satu foundation yang saya guna.
tepuk tangan sikit...muahaha.



PRODUK:
molly's beauty bb doll cream.

SAIZ:
10gm.

HARGA:
RM50 free sponge.tidak termasuk pos.

TEMPAT BELI(ONLINESHOP YANG JUAL):
fb: https://www.facebook.com/DeFasyaConcept
(sila klik sini).
atau
https://www.facebook.com/atenlovefasya(klik sini).
sms/whatsapp: 017-5888496




ni lah foundation molly's beauty bb doll cream tu.
packaging dia simple tapi comel.mudah nak sumbat kat dalam bag dan bawak pi mana2.




produk kat dalam dia.




saya try calit kat atas tangan.saja nak tengok warna dia.
mula2 dulu terkejut sebab nampak warna dia kuning.muka saya ni pucat sikit.
tapi jangan risau..kalau nak tau,dia ada satu warna saja tapi yang bestnya bila pakai dia akan
ikut warna kulit kita dan blend dengan cantik.




bila blend dia akan ikut warna kulit kita.nampak natural dan warna tak terlalu berbeza
macam kebanyakan foundation dan krim lain.




hasil selepas saya mekap pakai molly's cream ni.
tak pakai cocealer pun ! saya guna produk ni ja untuk tutup sekali darck circle kat keliling mata.
caranya sapu lebih sikit kat kawasan mata tu.jimat weh jimat.




krim ni lembut dan tebal.takyah susah2 nak sapu banyak kali.
sapu sikit2 pun kulit dah gebu2 dan cela tertutup.sampai concealer pun saya tak pakai dah.
bila digabungkan dengan produk mekap yang lain memang hasil dia cantik sangat.





kalau uolss berminat cepat2 lah order sebab produk ni sangat laris.
ni buktinya.tau tak dah berapa lama saya  tunggu ada stock,
pastu tak sampai berapa minit aten cakap ada stock,tiba2 cakap stock tu dah nak habis dah!
ini buktinya.uolsss nak tau tak aten ni owner onlineshop tempat saya dapatkan foundation ni.
dia lawa gilas wehhh.mekap lagi lah mables.paham2 lah dia guna apa kan.
tak caya pi tengok sendiri kat fb dia(klik link yang saya bagi tadi).




KATA PENGELUAR:
- terdapat dalam satu kod warna yang sesuai untuk semua jenis dan warna kulit.
bila apply produk akan mengikut warna kulit.
-mampu lindungi kulit dari sinaran matahari.
- sebagai pelembab.
- mengawal minyak serta anti penuaan.
- mampu menyamaratakan tona kulit.
- menyamarkan kesan parut dan cela.
- sesuai untuk semua peringkat umur dan jenis kulit.
- anti rekahan.
- tahan sehingga 12 jam !
- menjadikan kulit halus,licin dan gebu.


HASIL PENGUNAAN SAYA:
- krimnya lembut dan mudah nak apply.

-hasilnya tebal tapi natural.bila sapu tu memang parut,cela kulit dan lingkaran hitam di mata
terus berkurang dan ada yang disamarkan dengan sekali sapuan je!
saya tak pakai concealer pun.

- walaupun warna dia nampak kuning,tapi bila apply di kulit dia akan jadi natural
dan sebati dengan warna kulit yang asal.

- tahan lama.saya mekap guna produk ni lepas tu peluh menitik sampai basah muka saya,
tapi bedak+mekap tak terjejas pun tau.

- ada bau wangi tapi jangan risau,bau dia tak over lah..hehe.

- packaging dia comel dan boleh bawak pi mana2 tanpa memberatkan bag
dan tak makan banyak ruang.

- overall memang suka gileerrrrrrrr pakai ni ! kulit nampak lawa.
terus nampak macam kulit barbie..muahaha.uolss pun kena cuba tau.



kalau uolss semua nak beli,beli lah kat tempat yang sama macam saya ni:
https://www.facebook.com/DeFasyaConcept
(klik sini).
atau
https://www.facebook.com/atenlovefasya(klik sini).
nak order senang ja,boleh mesej kat inbox fb depa tu atau sms/whatsapp ke no 017-5888496.
*sebarang pertanyaan dan pembelian sila berhubung dengan mereka sendiri ya.
saya cuma share dari pengalaman sendiri guna dan bagi link mereka saja.tq.



like fanpage blog saya di:
http://www.facebook.com/fabulousiti


klik iklan nuffnang nak kawen.
tq,

17 comments:

cik chinta said...

Wwaa....nk jg. Tp tgh pntg ni xbest nk bli. Xle pki

yuna icha said...

kalau compare dgn naturactor mcm mane?? mana lagi ok ke leih kurg je?

mirza syazwina said...

gebunya muka ^_^
cantik sangat

cokie DA comot said...

cantik ...

Cik Ekin said...

klu compare ngn naturactor mna lg ok?

mira mohd said...

cantik.flawless sangat!

Siti(zoey) said...

cik chinta: beli siap2 pakai raya ni hihi.

Siti(zoey) said...

yuna: dua2 ok tapi yg ni lbh lembut dan tebal.

Siti(zoey) said...

mirza: mekap ler tu hehe.

Siti(zoey) said...

cokie: thanks.

Siti(zoey) said...

cik ekin: yg ni lbh lembut dan hasil dia tebal.

Siti(zoey) said...

mira: tq.

Aida Azryn said...

comeynya awakkk.. kbai! :p OKay berkenan jugak foundation ni, ada rezeki lebih, nak cuba foundation ni la.. hehe

shu said...

cantiknya!

sit'Z said...

cantek... =)

ekin schmidt said...

alaaaaahai...cantiknya kamooo.
flawless gila ! jelese!
xreti nk mekap2 mcm ni sbb mlas nk blaja mekap. hehehe.

Wan Iee said...

salam.nk tya klu pki bb doll bedak ptt pkai wna glp or crah ye.lg 1sis ase nacturactor n bb doll mn ok.sy cmfius nk plh yg mn.

KLIK SINI TUAN BLOG NAK KAWEN