tutorial black crease eye makeup(messy style).

Assalamualaikum.


cak!cak!cak! dah lama mak datin(dalam mimpi) ni tak buat tuto mekap kan.
biasa lah,dah rasa tua2 terus berasa tidak masyhur dan segah dulu lagi..kahkah.


sebab ada masa sikit jadi saya buat tuto mekap ni.
saja nak try buat lepas tengok satu mekap model runway dari luar negara.
bila dia buka mata nampak mekap lawa,bila tutup rupanya mekap pelipat mata dia tu comot2 je.
memang depa sengaja buat camtu.jadi tak senang duduk lah mak datim sorang nih..
terus dia pun sibuk2 nak try jugak T_______T


p/s: saya tak redha dan saya tak maafkan sesiapa yang mencuri dan mengambil gambar saya
tanpa kebenaran.lebih2 lagi sesiapa yang menyamar dan menyalahgunakan gambar saya.saya serahkan pada Allah semata2.anda boleh diambil tindakan.boleh didenda sebanyak rm58 ribu atau penjara setahun
atau kedua2nya sekali.



sebelum uolss tanya baik saya jawab siap2.
kalau nak kulit licin glowing macam ni sila lah beli set skincare tuuttttt dari saya.
saya jual murah2 dari harga biasa di pasaran.kalau nak tau produk apa,sila ke http://www.facebook.com/fabulousiti atau http://www.instagram.com/fabulousitibnc
pakai mekap ke tak pakai mekap ke kulit tetap nampak glowing.






pilih kualiti HD atau 480p supaya video nampak lebih clear.

produk yang digunakan:
1.supra foundation
*dah lupa kod warna.saya tak pakai sangat supra tapi saja dalam video ni saya guna.

2.elianto concealer warna 01

3.pixy two way cake compat powder warna natural white.

4.NYX eyebrow kit warna light brown campur dark brown.
*saya tau mesti ramai nak tanya saya beli kat mana kan.
saya beli dari satu onlineshop ni,tapi sekarang dia tak dapat dihubungi dah.
macam tak berniaga dah pun :( tapi boleh la try cari kat sephora ka.ada kot.

5.bourjois bronzer.
*ni pun beli dari onlineshop tu.sorry,dia macam tak berniaga dah.
saya guna bronzer ni untuk mata,pipi+rahang dan shading tepi hidung.
bronzer ni jenis cerah sikit warna dia.tak gelap sangat macam kebanyakan bronzer lain.

6.miss rose 3D eyeshadow warna hitam.

7.maybelline gel eyeliner warna hitam.

8.maybelline liquid eyeliner warna hitam.

9.maybelline cat eyes mascara warna hitam.

10.bulu mata palsu jenis tebal.
*saya tak tahu jenama apa sebab dah lama beli.jenama dari china kot?
ni pertanyaan tau...kahkah.

11.silkygirl eyehsadow warna cream.
*saya guna untuk bawah kening dan atas hidung tu.

12.revlon colourburst lipstick warna soft nude 070

13.mac lipstick warna milan mode AB8

14.maybelline high shine sheer colour warna mad about melon.



jangan annoying asyik pose yang sama.dah lama tak buat tuto,sila paham ok =p



gambar dari front camera.






ni gambar takde lampu.waktu ni dah nak malam.



selamat mencuba ! taknak cuba pun takpa..tengok ja video bagi hilang rasa bosan tu kan...haha.



like fanpage saya di:

like fanpage mekap+tudung+skincare:


follow:


klik iklan nuffnang  nak kawen.
tq.




19 comments:

tiadanama.la.ni said...

mak enon lawanya!!!
(selamba pula panggil mak enon tuh) hahahaha

ct cheery said...

wow!!cantik..i like it

Leeza Eelza said...

cantiknya siti.. ala2 mcm mekap ct nurhaliza je..tang mata tu:)

AshiA said...

revlon tu sama ngn nuru guna ehhehe,,
pape pon cntekkkkkk sgt :)

sit'Z said...

cantik n express..nk try ae gne nude lipstik 2..bli tp xtau nk gne lg..haha tp nk tnyer,zoey contex lens jnis pe pling cntik..?nk bli..tp compius lg xtau nk bli yg mne..haha

GiGi_ChAnTiq said...

wow!! video best! heheh

Ailyl Rozanna said...

Cantik la u.. thumbs up !

Ailyl Rozanna said...

Cantik la u.. thumbs up !

Siti(zoey) said...

tiadanama: tq.

Siti(zoey) said...

ct: thanks.

Siti(zoey) said...

leeza: owh ya ka? haha tq.

Siti(zoey) said...

ashia: waaa blh la try alang2 dh sama lipstick hihi.tq.

Siti(zoey) said...

sit'z: try lah pakai.cantik gak nude tu.jenama colourvue dgn colourpia.

Siti(zoey) said...

gigi: tq.baru belajar buat video HD hehe.

Siti(zoey) said...

ailyl: thanks ailyl ;D

Mommy Pinky said...

Cantiknya, berseri nampak. Bestnya tangan berseni :)

leyla nurjatiey said...

Kerlass kakkkkkk...nak try jgak la..kalau tak sepungpang kebaboom macam akak cne??nak hasil sme mcam touch akak..heee

cik onie said...

CANTINYE DEAR

nurr said...

cantik sgt2 taw!
(gigit jari)